Glazen worden snel wit in vaatwasser.

20-09-2019 13:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n twee keer per jaar koop ik nieuwe glazen omdat de bestaande wit worden. Er komt een lelijke matte waas overheen. Ik schaam mij naar mijn bezoek dat ze er telkens weer zo slecht uitzien. Ik heb goedkope en duurdere vaatwastabletten gekocht, gebruik zout en glansmiddel maar niets lijkt te werken om mijn glazen mooi te houden. Wijnglazen was ik met de hand af maar de lading longdrinkglazen die er soms op een dag doorheen gaat, gaat wel in de vaatwasser. Kent iemand dit probleem en wat is jullie oplossing?
Ik ken het bij sommige glazen. Maar ik heb nu al jaren glazen van de vivo (nu in de aanbieding wederom bij de Albert Heijn). Heb er sindsdien geen last meer van.
Ik snap er niets van. Als mijn glazen zo'n waas krijgen zeggen mijn kinderen dat de glansspoel weer bijgevuld moet worden en na de volgende wasbeurt zijn ze weer helemaal okay.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook heel erg met mijn vorige vaatwasser. Mijn nieuwe houdt mijn glazen heel gelukkig.

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.coolblue.nl/advies/witte-aa ... asser.html
Alle reacties Link kopieren
Geen last van.
.
Dat is glascorrosie. Sommige glazen hebben er last van, andere niet. De prijs van het glas maakt daarbij weinig uit.
Ik heb aparte glazen voor de visite. Die gaan nooit in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook op een paar glazen, maar dat komt omdat ik er melk uit drink.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Geen zuivel in je glazen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Hier glazen van 12 jaar oud waar ik het niet bij heb..
Die zijn de eerste 3 jaar in de vaatwasser gegaan. En de laatste 4 ook. Daartussen geen vaatwasser en dus met de hand.
Ik mik de wijnglazen ook in de vaatwasser.

Wel de laatste 2 jaar een waterontharder staan en kalkloos water.
Ik heb glansspoelmiddel en zout in de machine zitten en was met los poeder.

Dat zout heb ik er iets meer dan 2 jaar inzitten..gaat nauwelijks op, door de ontharder.
Alle reacties Link kopieren
Geen last van, ik gebruik 3 in 1 tabs.
Alle reacties Link kopieren
Geen last van, ik gebruik all in one tabs.

Glazen komen van Ikea, HEMA, Action.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens gehad, maar dan bij bepaalde glazen.
Die gooi ik dan gewoon weg.
Denk eerder dat aan glas ligt dan aan vaatwasser..
Heb voor visite ook andere glazen dan voor ons zelf, maar die gaan wel gewoon de vaatwasser in, mochten ze lelijk worden dan word het tijd voor nieuwe glazen.
Heb geen dure glazen trouwens, allemaal van Action en Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties. Zuivel drinken we nooit uit glas. Waar ik de glazen koop, goedkoop of duur, maakt dus waarschijnlijk ook niet uit.

Qiyara, dank je wel voor de tip. Ik ga op de site van AH kijken!
Ik beging eerst de fout door te vertrouwen op de blokjes waar alles in zou moeten zitten (zout en glansspoel). Sinds ik weer gewoon het zout- en glansspoelmiddelbakje vul, heb ik een brandschone vaat en geen waas meer op de glazen.
Arnica25 schreef:
20-09-2019 14:54
Ik beging eerst de fout door te vertrouwen op de blokjes waar alles in zou moeten zitten (zout en glansspoel). Sinds ik weer gewoon het zout- en glansspoelmiddelbakje vul, heb ik een brandschone vaat en geen waas meer op de glazen.

Ik gebruik Sun poeder, glansspoelmiddel en zout van Lidl en ik heb het ook. Bij sommige glazen en bij andere niet. Ligt gewoon aan het glas.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken al in one tabletten van finish en hebben nergens last van.

We hadden een keer verkeerde gekocht en na een paar dagen kregen de glazen een vreemde waas en de vaat was niet stralend toen gelijk de juiste blokjes gekocht en weg waas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nooit en hier wel erg hard water. Ik gebruik altijd glansspoelmiddel van Sun en zout van broxo. En dan de simpelste blokjes.
Nooit glascorrosie.
Ik ben trouwens wel verbaasd over de aparte glazen voor de visite. Ik heb enkel goeie glazen die ik altijd gebruik.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
20-09-2019 15:17
Ik heb het nooit en hier wel erg hard water. Ik gebruik altijd glansspoelmiddel van Sun en zout van broxo. En dan de simpelste blokjes.
Nooit glascorrosie.
Ik ben trouwens wel verbaasd over de aparte glazen voor de visite. Ik heb enkel goeie glazen die ik altijd gebruik.

Dat zou ik ook doen als ik geen glascorrossie had. Maar mijn dagelijkse glazen zien er niet uit. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende glazen van Xenos. Sommige glazen hebben er last van en andere helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij Sun (ja, zo'n alles-in-1 versie) kreeg ik acuut uitslag op de glazen. Dat koop ik dus nooit weer. Verder geen last van.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Probeer eens andere vaatwastabletten.
Hier sloeg de hele vaatwasser en glazen wit uit door de tabletten van de Lidl, was geen succes dus.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-09-2019 16:57
Probeer eens andere vaatwastabletten.
Hier sloeg de hele vaatwasser en glazen wit uit door de tabletten van de Lidl, was geen succes dus.
Ik vind het ook rotzooi, hoe hard ze ook roepen dat ze beste koop of best getest zijn.
Sun idem dito.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-09-2019 20:41
Ik vind het ook rotzooi, hoe hard ze ook roepen dat ze beste koop of best getest zijn.
Sun idem dito.
Lidl is op m'n werk ook vreselijk inderdaad. Jumbo huismerk (is nu helaas uit het assortiment) gebruikte ik daar het liefst, prijstechnisch. Nu sla ik Finish of Sun all in one in bij Kruidvat ofzo. Als er zo'n jaarvoorraad voor nop is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Finish. Of Dreft.
.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip:
-Koop een 5 literfles azijn en gebruik dit ipv glansspoelmiddel; werkt net zo goed en kost maar 1.50!
- Wij halveren de vaatwastabletten (merk wisselt af; waar ze het goedkoopst zijn als we ze nodig hebben. Genoeg om z'n werk te doen en bespaart ook in de kosten!

Aanslag hebben wij ook alleen als het galsspoelbakje leeg is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven