Thuis
alle pijlers
Woningbouwstichting bellen of niet?
zondag 22 september 2019 20:56
Hey dames,
Hele lullige vraag maar ik weet als eerste huurder mijn god niet hoe ik dit moet aanpakken haha. Ik huur sinds 1,5 maand een woning bij een woningbouwstichting (Beter Wonen) en heb al een tijdje last van een lekkend toilet. De pijp tussen het waterreservoir en het toilet lekt aan de onderkant waardoor de vloer langs het toilet nat wordt. Dit vind ik niet fijn en ook nogal onhygiënisch. De aansluiting en de kit tussen het toilet en de pijp is denk ik niet meer in orde omdat het ook materiaal loslaat.
Nou weet ik als nieuwe eerste huurder niet of ik hier gewoon voor kan bellen. De site is niet erg duidelijk en in mijn huurovereenkomst staat dat dit voor de huurder geldt en niet voor de verhuurder, mits er een onderhoudsabonnement is afgesloten en deze heb ik. Dus in theorie is dit de verantwoordelijkheid voor de woningbouwstichting, maar ik vind het nogal onduidelijk.
Iemand die hier ervaring mee heeft bij Beter Wonen? Of iemand die een nieuwe, eerste huurder wat advies kan geven? Bedankt alvast!
Hele lullige vraag maar ik weet als eerste huurder mijn god niet hoe ik dit moet aanpakken haha. Ik huur sinds 1,5 maand een woning bij een woningbouwstichting (Beter Wonen) en heb al een tijdje last van een lekkend toilet. De pijp tussen het waterreservoir en het toilet lekt aan de onderkant waardoor de vloer langs het toilet nat wordt. Dit vind ik niet fijn en ook nogal onhygiënisch. De aansluiting en de kit tussen het toilet en de pijp is denk ik niet meer in orde omdat het ook materiaal loslaat.
Nou weet ik als nieuwe eerste huurder niet of ik hier gewoon voor kan bellen. De site is niet erg duidelijk en in mijn huurovereenkomst staat dat dit voor de huurder geldt en niet voor de verhuurder, mits er een onderhoudsabonnement is afgesloten en deze heb ik. Dus in theorie is dit de verantwoordelijkheid voor de woningbouwstichting, maar ik vind het nogal onduidelijk.
Iemand die hier ervaring mee heeft bij Beter Wonen? Of iemand die een nieuwe, eerste huurder wat advies kan geven? Bedankt alvast!
zondag 22 september 2019 20:59
Gewoon bellen! Als het voor de huurder is vertellen ze het je vanzelf. Hier ervaring met Beter wonen (tenminste als er niet meerdere woningstichtingen zijn die zo heten). Mijn ervaring is dat je wel op je strepen moet gaan staan. Ze zullen proberen je af te schepen en je het zelf op te laten knappen. Ik ging altijd meerdere malen bellen, net zolang tot ze het kwamen repareren. Heel veel succes!
zondag 22 september 2019 21:03
Ligt er aan. Bij ons valt inmiddels zo’n beetje alles onder een apart af te sluiten onderhoudsabonnement, dus dat zou ik eerst goed uitzoeken TO. Het miste is, mbv youtube en dit forum, goed zelf op te lossen.
zondag 22 september 2019 21:04
Je hoeft overigens niet eens te bellen; je kunt ook via de website een reparatieverzoek indienen:
https://mijn.beterwonen.nl
https://mijn.beterwonen.nl
zondag 22 september 2019 21:09
Volgens mij valt dit gewoon onder grote reparaties. Daar zijn wettelijke regels voor:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
zondag 22 september 2019 21:22
Ik moest het vlottermechanisme zelf vervangen. Kranen en lekkages aan kranen doen ze ook niets meer mee.RikM schreef: ↑22-09-2019 21:09Volgens mij valt dit gewoon onder grote reparaties. Daar zijn wettelijke regels voor:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
zondag 22 september 2019 21:28
zondag 22 september 2019 21:41
Verdomd, bij ons ook. Even opgezocht:
Verhelpen lekkage aan kraantje stortbak en leiding naar stortbak → Serviceabonnement
Kost 5 euro per maand.
Anyway, TO: bellen mag altijd. Dan hoor je vanzelf hoe het zit.