Geurkaarsen

27-09-2019 10:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke geurkaarsen ruiken lekker en branden goed op?

Ik heb er nu van de Ikea maar die branden niet helemaal op zonder er bijv. voor een gedeelte aluminiumfolie overheen te doen.

Bij de Bijenkorf zag ik leuke kaarsen van Voluspa maar zijn die het geld waard?
Afbeelding

Ik ben niet op zoek naar geurolie, waxmelts, geurbranders, etc.
Alle reacties Link kopieren
Geurkaarsen en lekker ruiken is een contradictio in terminis.

Tot zover mijn bijdrage ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de supermarkt, cranberry en lavendel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de wax melts van Bolsius geprobeerd en laatst de geurstokjes aangeschaft om te proberen. De wax melts zijn echt super fijn en de stokjes ruik ik al door de verpakking heen, dus ik zou zeggen dat hun kaarsen ook goed moeten zijn.

Verder staat Yankee Candle erg bekend om haar kwalitatief goede geurkaarsen en grote keus in geuren.
Alle reacties Link kopieren
Yankee Candle. Duur, maar zoooo'n lekkere geuren en branden heel netjes.
-
Yankee Candle en Woodwick.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 27-09-2019 12:07
33.33% gewijzigd
Airwick doet het ook wel oké.. te koop bij de Action en betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Woodwick! Heerlijke geuren en met een houten lont.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Yep Woodwick.
Yankee candle vind ik ook okay, maar Woodwick beter. Je moet alleen wel tegen het 'knisperende' geluid kunnen wat die dingen maken. Mijn man wordt er knettergek van en meent dat de tv daardoor harder moet. En ik denk de hele tijd dat het buiten regent als ik zo'n kaars aan heb... Maar ik vind ze toch de moeite waard.

Stippensokken, ik ben het volledig met je eens als het om de meeste geurkaarsen gaat ;-)
Maar bovengenoemde 2 zijn voor mij de uitzondering op de regel.
Alle reacties Link kopieren
Woodwick en Rituals heb ik altijd. Brand mooi op. Die woodwick kaarsen knetteren alsof het een haardvuurtje is. Ik vind het wel gezellig, maar mijn zus wordt er krankjorum van.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens gaan ruiken. :) Yankee en Woodwick heb ik ook nog niet in huis gehad maar weet wel een adres waar ze ze verkopen.

Ze ruiken inderdaad lang niet allemaal lekker maar vind het wel gezellig in huis met dit saaie weer.
Alle reacties Link kopieren
Yankee Candle, maar dan wel de geurkaarsen. De waxmelts (ook van andere merken) krijg ik hoofdpijn van. Rituals is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Geurkaarsen hebben bij mij hetzelfde effect als sigarettenrook. Zal wel door mijn astma komen denk ik. Kan niet meer stoppen met hoesten, ben dan ook snel weg als ik bij mensen bij die ze gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Járenlang heb ik van Bolsius de waxinelichtjes met vanillegeur gehad. Die vond (en vind) ik erg lekker. Ben nu zo'n beetje aan het laatste pak want Bolsius gaat ze uit de collectie halen en dat is erg jammer.
Aan de andere kant: Bolsius heeft een nieuwe lijn ontwikkeld en daar zit ook wel e.a.a. bij dat ik ga proberen.
Ik heb als het 's avonds vroeger donker wordt altijd 6 electrische nepkaarsjes staan en één echt lichtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik voor geurtjes in huis en tegen nare geurtjes in huis geen kaarsen maar Lampe berger.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut yankee candle!

Bridgewater wax melts, ben er zelf helemaal fan van. Iets betaalbaarder, ben zelf helemaal fan van m.n. de zoetere geuren zoals vanilla cream ❤️.

En anders wopdwick candles.. Moet je wel van het geknetter houden.
Noia schreef:
27-09-2019 10:49
Airwick doet het ook wel oké.. te koop bij de Action en betaalbaar.

Inderdaad heel betaalbaar.

Ik had laatst deze meegenomen: Afbeelding

Maar zal 'm niet weer kopen. Niet echt heel lekker ruiken en de kaars was zo weg. 2 avonden branden.

Een Woodwickkaars is dan ook wel echt heel veel duurder maar gaat 100 keer langer mee.
Alle reacties Link kopieren
Yankee Candle! Duur maar gaan heel lang mee en je ruikt ze goed, terwijl als ik een goedkoop merk pak ik de geur helemaal niet goed ruik...
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
27-09-2019 11:13
Geurkaarsen hebben bij mij hetzelfde effect als sigarettenrook. Zal wel door mijn astma komen denk ik. Kan niet meer stoppen met hoesten, ben dan ook snel weg als ik bij mensen bij die ze gebruiken.

Nou, dit dus.
Ik heb geen astma of allergieën maar die geurkaarsen, waxmelts en al die andere troep verpest de binnenhuisatmosfeer. Het zou me niets verbazen als over een paar jaar wetenschappelijk aangetoond wordt hoe slecht de stoffen in die kaarsen en melts zijn voor onze bronchiën en longen, en niet alleen voor mensen die toch al gevoeliger zijn op dat gebied.
Mensen met kinderen die die meuk gebruiken snap ik al helemaal niet. Stel je kinderen toch niet bloot aan die viezigheid.

Het zal wel net zo gaan als met de e-sigaretten: eerst lijkt het een slimme nieuwe vinding, dan is het een leuk verdienmodel, en dan komen de serieuze klachten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik zin om mezelf zo'n Yankee Candle adventskalender cadeau te doen haha!
Ik vind de prijs van Yankee Candle enorm meevallen.

Als je begint met de kleine kaarsjes om uit te vinden of je die écht lekker vindt ben je €2,60 kwijt.
En het is wel een klein kaarsje maar ze branden 15 uur.
Afbeelding
https://cdn.webshopapp.com/shops/122556 ... votive.jpg

Ze hebben altijd geur van de maand met 25% korting. Dus dan nog maar €1,90 voor de kleine kaars.

En dan kun je daarna evt over naar de glazen potten. De kleine kost €12,95 en heeft 40 branduren.
https://www.uscandles.nl/yankee-candle/small-jar/

Ik koop meestal alleen de geuren van de maand met 25% korting en er is altijd genoeg keuze in sale.


Potver...nu heb ik zin om te bestellen.
_melon schreef:
27-09-2019 12:20
Nu heb ik zin om mezelf zo'n Yankee Candle adventskalender cadeau te doen haha!

Oh die zijn gaaf!

Maar dan wel de vierkant. Volgens mij zitten in die andere alleen de theelichtjes?
https://www.uscandles.nl/search/advent/

Ik vind ze wel echt achterlijk duur.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
27-09-2019 12:24
Oh die zijn gaaf!

Maar dan wel de vierkant. Volgens mij zitten in die andere alleen de theelichtjes?
https://www.uscandles.nl/search/advent/

Ik vind ze wel echt achterlijk duur.
Ja klopt, met een houder.
Zazamaenade schreef:
27-09-2019 12:20
Ik heb geen astma of allergieën maar die geurkaarsen, waxmelts en al die andere troep verpest de binnenhuisatmosfeer. Het zou me niets verbazen als over een paar jaar wetenschappelijk aangetoond wordt hoe slecht de stoffen in die kaarsen en melts zijn voor onze bronchiën en longen, en niet alleen voor mensen die toch al gevoeliger zijn op dat gebied.
Mensen met kinderen die die meuk gebruiken snap ik al helemaal niet. Stel je kinderen toch niet bloot aan die viezigheid.

Het zal wel net zo gaan als met de e-sigaretten: eerst lijkt het een slimme nieuwe vinding, dan is het een leuk verdienmodel, en dan komen de serieuze klachten.
Exact. Naast het feit dat die rotzooi vreselijk stinkt kan het niet anders dan dat het inademen van al dan niet volledig verbrande chemische stoffen schadelijk is. En als je je boerenverstand niet vertrouwt kun je even googlen om hier volop info over te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven