Oktober: d'r uitdaging

01-10-2019 10:03 139 berichten
Ik doe elk jaar mee met de d'r uitdaging van Yourganize. in Oktober geeft zij elke dag een opdrachtje om in een bepaalde categorie spulletjes uit te zoeken. Elk jaar gaat er toch weer wat weg, vaak verkoop ik wat dingetjes of breng ze naar de kringloop.

Wie vindt het leuk om ook mee te doen en ervaringen te delen?

De opdracht van vandaag staat op Facebook uitgebreider omschreven maar het is hobby spulletjes uitzoeken...
Leuk! Ik heb alleen geen Facebook. Is dat een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dit niet, maar lijkt mij een goed plan. Dus ga ook meedoen!

Even gegoogeld. De opdracht staat ook op haar site beschreven: https://www.yourganize.nl/d-ruitdaging/ ... aging-blog
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het ook niet, lees graag even mee!
firedraakje schreef:
01-10-2019 11:26
Ik ken dit niet, maar lijkt mij een goed plan. Dus ga ook meedoen!

Even gegoogeld. De opdracht staat ook op haar site beschreven: https://www.yourganize.nl/d-ruitdaging/ ... aging-blog

Thanks voor het opzoeken, dan kan iedereen meedoen. Ik ga over een half uurtje even de hobbyspullen uitzoeken
Ik wil ook meedoen, zijn toch flink bezig met opruimen hier en ik denk dat die eerste opdracht wel gaat lukken. Boven op zolder een flinke la met knutsel/hobbydingen liggen (ooit voor onszelf dingen gekocht, niet eens voor de kinderen!) waar best veel van weg kan.
Nou, het was niet veel vandaag, want ik had een paar maanden geleden alle hobby materialen al uitgezocht... maar heb alles weer even netjes op zijn plek gelegd en een paar losse papiertjes weggegooid. :)

Ik denk dat ik zo even op jacht ga of ik ergens anders nog hobby materiaal heb rondslingeren dat ik was vergeten
Bij mij was het wel veel (linten voor om kadootjes maar dan ook echt veel), wat decoratie, vilt, wasco en albums om dingen in te plakken. Kostte wel even tijd maar de lades zijn nu weer enigszins geordend, een deel gooi ik weg en een deel gaat in de zak voor de kringloop.
Ik ga vanmiddag nog even aan de slag met het knutselmateriaal van mijn zoon, maar dat moeten we echt even samen doen, want ik ga geen speelgoed weggooien zonder overleg.
Zoon was in een weggooibui. Dus er gaat een heel tasje weg :yes:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-10-2019 12:22
Nou, het was niet veel vandaag, want ik had een paar maanden geleden alle hobby materialen al uitgezocht... maar heb alles weer even netjes op zijn plek gelegd en een paar losse papiertjes weggegooid. :)

Ik denk dat ik zo even op jacht ga of ik ergens anders nog hobby materiaal heb rondslingeren dat ik was vergeten
Ik had ook vorige week al een volle vuilniszak hobbymateriaal weggegooid. Mijn hobbykamer is al in jaren niet meer zo opgeruimd geweest als nu.
Alle reacties Link kopieren
Tof! Ik kende dit concept nog niet. Wij willen ons huis het eerste kwartaal van 2020 in de verkoop zetten, dus eens goed opruimen komt wel van pas. Ik doe mee!

Gelijk dag 1 maar uitgevoerd. Ik zet acrylnagels bij mezelf en kan (kon, ik heb mezelf een stop opgelegd!) helemaal los gaan met folies/glitters/waterdecals enz, terwijl ik van rustige, onopvallende nagellak houd. Mezelf voorgenomen dat alles in 1 beautycase moet passen en dat is gelukt!

Rest op een weggeefhoek op Facebook gezet en wordt vanavond al opgehaald!
Wauw wat zijn jullie goed bezig! Ik ben eigenlijk wel erg ordelijk en heb pas mijn geocaching hobby spullen uitgezocht. Ik ga zometeen toch even kijken of er nog wat weg kan. Benieuwd naar morgen!
Vandaag (helaas) geen opdracht maar meer een tip over hoe je anderen mee laat helpen in huis. Hebben jullie daar veel problemen mee?? Hier is het vooral mijn man die alles achter zijn reet laat slingeren. Elke keer als ik wat tegen hem zeg erover zegt ie dat ik gelijk heb maar hij doet er niks mee (6)
mindervanmij schreef:
02-10-2019 08:54
Vandaag (helaas) geen opdracht maar meer een tip over hoe je anderen mee laat helpen in huis. Hebben jullie daar veel problemen mee?? Hier is het vooral mijn man die alles achter zijn reet laat slingeren. Elke keer als ik wat tegen hem zeg erover zegt ie dat ik gelijk heb maar hij doet er niks mee (6)
Ohhh dat is vervelend :(
Ik woon alleen dus ik kan geen anderen inzetten, maar ze maken ook geen extra rommel haha!
Ik kan ook niet veel met de opdracht van vandaag. We staan allebei al wel redelijk in de opruim-modus en ook bijj de kinderen gaat dit wel aardig.

Grootste punt van aandacht is vooral dat mijn vrouw niet voor het ene prulding eruit een nieuw prulding erin koopt. Dat uiteindelijk in een la belandt... maar ik zit ook niet bovenop haar aankopen.
En voor de kinderen zit het hem in happy meals en surprise eieren maar helaas zijn ze daar heel gevoelig voor en blijven ze het krijgen. Ook pruldingen die oma koopt onder het mom van: "ach voor die euro, dan gooi je het toch gewoon na een week weg."

En ik vindt het lastig die discussie te gaan voeren omdat ik hierin strenger ben dan mijn vrouw.

Hmm, misschien is deze uitdaging bij nader inzien toch zo slecht nog niet.
Heel herkenbaar die pruldingen. Ik probeer bij mijn zoon het bewustzijn te krijgen dat die prulletjes heel slecht zijn voor het milieu, omdat ze ook heel snel kapot gaan en dat je er dus weinig plezier van hebt tov de milieuschade die het oplevert. Tot nu toe landt het nog niet zo.... En je krijgt overal die zooi: bij de Mac, bij de tandarts, bij een restaurant... Ik word daar niet blij van
Alle reacties Link kopieren
De hond motiveren gaat niet lukken ben ik bang.. :-D

Hopelijk morgen een challenge waar ik wel wat mee kan.
every journey starts with a single step
Op dagen dat ik niks met de opdrachten kan ga ik zelf wel wat verzinnen om te doen, want er ligt nog genoeg ;-) Ik heb zo'n expedit kast met 25 vakjes, dus dan ga ik gewoon 5 vakjes per dag uitzoeken (1 vind ik een beetje weinig)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf nogal een chaoot en rommelkont. Sinds ik alles een vaste plek heb gegeven, is mijn leefomgeving een stuk opgeruimder. Deze tick heeft mijn man overgenomen en dit leren we nu ook de kinderen aan. Werkt prima voor ons!

Wat prullaria betreft: onze kinderen hebben allebei een 'schatkistje' (houten doosje die wij ooit op een kinderfeestje van oudste versierd hebben) De afspraak is dat hier alles in moet passen. Kan hij niet meer dicht? Dan moet er iets weg. Oudste is inmiddels verzadigd: zo blij met al zijn schatten dat er niks weg mag van hem. Bij de tandarts bedankte hij de laatste keer vriendelijk bij de grabbelton. Ik stond er zelf van te kijken haha
Wat een onwijs goed idee, bezig bijtje. Ik ga dat ook proberen in te voeren hier :biggrin:

Ik heb trouwens vanmiddag inderdaad vakjes uitgezocht. Maar het zijn er uiteindelijk maar 4 geworden, want 2 was ik echt lang mee bezig, allemaal achterstallige administratie. maar nu is er weer wat meer orde aangebracht en weer een heel pedaalemmerzakje met spul weg. Ik had wel bijna een krijtstift weggegooid wat niet de bedoeling was, gelukkig kwam ik er op tijd achter wat het ook alweer was,ik herkende het niet enwilde het toen weggooien. En gelukkig ben ik het tegengekomen, want ik was alweer vergeten dat ik hem had, vorig jaar met kerst heb ik daar leuke tekeningen mee gemaakt op het raam :biggrin:

Ook kwam ik allerlei kaarten tegen die ik nog heb liggen voor verschillende gelegenheden o.a zwangerschap e.d. Die ga ik dus ook maar eens proberen op te maken de komende tijd als er weer eens iemand zwanger is / gaat trouwen etc.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 17:33
14.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
02-10-2019 10:43
Op dagen dat ik niks met de opdrachten kan ga ik zelf wel wat verzinnen om te doen, want er ligt nog genoeg ;-) Ik heb zo'n expedit kast met 25 vakjes, dus dan ga ik gewoon 5 vakjes per dag uitzoeken (1 vind ik een beetje weinig)
Goed bezig!

We kunnen er natuurlijk ook een challenge topic van maken :) Om de beurt een nuttige challenge bedenken en wie wil doet mee..
every journey starts with a single step
Dat is ook een leuk idee. Bedoel je dan ook echt opruim dingetjes of ook andere challenges?
Alle reacties Link kopieren
Mijn insteek zou vooral zijn dat het nuttig is, mag best breder dan alleen opruimen. Wel dingen die praktisch en haalbaar zijn.

Weet niet hoe anderen er over denken?
every journey starts with a single step
ja lijkt me prima, maar dat zou ik dan wel doen nadat deze challenge voorbij is, anders is het misschien een beetje teveel tegelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven