Kittens en hond van ouders

06-10-2019 09:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds dit weekend hebben wij twee lieve kittens (uit hetzelfde nest) in huis! De kittens zijn nog erg jong (8 weken, kon helaas niet anders)

Nu komen straks mijn ouders op bezoek en zij nemen altijd hun hondje overal mee naartoe. Zij gaven aan ook vandaag hun hond mee te willen nemen.

Ik heb aangegeven dat ik dit geen goed idee vond, want de kittens zijn geen honden gewend (wel andere dieren) en zijn nog niet ingeënt. Ze gaven aan het te snappen, maar vonden het jammer.

Ben ik nu te overbezorgd? Iemand tips hoe ik de kittens aan de hond kan laten wennen?
Want het zou wel prettig zijn als ze elkaar zouden kunnen verdragen.
Alle reacties Link kopieren
Ook al zou jij overbezorgd zijn, als jij aangeeft dat jij dat hondje niet in huis wilt, dan moeten zij dat accepteren. Een volgende keer misschien weer wel, maar nu even niet. Punt.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Eerst laten wennen aan hun nieuwe plekje, maar zou ze wel zo snel mogelijk aan elkaar laten wennen. Is het hondje wel katten gewend?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor hond is het? Kan hij wel goed met katten? Want in mijn ervaring is er dan niet zo veel aan de hand. Ik heb al jaren honden en katten, we hebben ze eigenlijk altijd gewoon bij elkaar gezet vrijwel meteen. Af en toe deelde een kat een pets uit (zonder nagels) als een hond te dichtbij kwam, zo hebben ze hun eigen omgang bepaald.
Alle reacties Link kopieren
Als de hond katten gewend is en er niet als een gek achteraan blijft lopen, zou ik er niet teveel tijd over laten gaan.
Als de kittens goed gewend zijn, zou ik er toch niet te bezorgd over doen.

Zorg dat ze kittens weg kunnen, waar de hond niet kan komen. Hoge plekjes, trap op naar boven.
Dan zou er geen probleem mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is een kruising tussen een chichu en een Maltezer (Hoe je dat ook schrijft). De hond is geen katten gewend.

Moet ook toegeven dat mijn broertje elke keer wanneer er een kat in de buurt van de hond kwam... 'Kat!' Riep en de hond dan ging zoeken!

De kittens doen het erg goed, eten goed, drinken water, gaan op de kattenbak en vermaken zich prima (ook dankzij onze speelmomenten). Ook hebben zij de bank en gordijnen ontdekt.. haha
greyli wijzigde dit bericht op 06-10-2019 09:24
6.94% gewijzigd
Goed dat je het aangegeven hebt.
Beestjes zijn nog zo jong en nieuw in huis, moet je ze niet gelijk met allerlei prikkels lastig vallen.

Ik snap niet dat je ouders het niet begrijpen, beetje kortzichtig.
En zeker niet met een hond die op katten zo reageert..
Alle reacties Link kopieren
Ze begrijpen het wel, maar vinden het jammer.
Ik vind het ook wel vervelend want ik mis het hondje natuurlijk ook! En ben altijd blij haar te zien haha.
Zo snel mogelijk aan elkaar laten wennen.
Alle reacties Link kopieren
Hond gewoon aangelijnd houden in huis. Daar echt op staan en handhaven!
Alle reacties Link kopieren
Ik zoude katjesin ieder geval 2 weken aan het huis en aan jou laten wennen voor je nieuwe spannende dingen introduceert.

En als de hond als een dolle op katten reageert, dan lijkt em dat je ouders aan de slag moeten met dat gedrag van de hond, of anders kan de hond niet meer bij jou langskomen. Het is niet de bedoeling dat je katten zich onveilig moeten voelen in hun eigen huis.
Nee, dit is niet gek. Je hebt ze pas net en ze zijn nog superjong en niet ingeënt. Het is ook goed dat ze even rustig aan jullie en aan hun nieuwe huis kunnen wennen. Heel verstandig besluit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Ik wil graag dat ze elkaar leren verdragen, maar ben zo bang dat er iets met deze twee kleine frummeltjes gebeurt.

Denk dat ik het maar zo laat, want het is ook niet zo dat mijn ouders iedere week langskomen.

Maar was ook benieuwd naar jullie mening, want misschien was het juist beter om ze zo snel mogelijk aan elkaar te laten wennen (verschillen de meningen hier ook over, dus weet nog of ik er echt goed aan doe) haha
greyli wijzigde dit bericht op 06-10-2019 09:46
Reden: Toevoeging
29.64% gewijzigd
Maar als je ze over een aantal weken laat kennismaken is dat nog steeds hartstikke snel. De kittens zijn nog zo jong, die kunnen echt nog wel wennen aan het hondje.
Ik zou ze eerst lekker laten wennen aan jullie en hun nieuwe thuis.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet doen, waarschijnlijk zijn ze ook doodsbang voor het hondje. Ook niet erg handig dat het hondje continu opgehitst is om achter een kat aan te rennen als er 1 in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds de hond van schoonouders zo snel mogelijk kennis laten maken met de hond van mijn schoonouders.
Voor ons was het wel een vereiste dat de kittens zelf in staat waren het hogerop te zoeken, zodat zij konden bepalen wanneer er contact kwam.

Deze hond was ook aangeleerd om achter andere katten aan te gaan. Bij deze hond was hiervoor het commando 'poesje', daarom noemden wij onze katten 'katjes'. Hierdoor ging de hond niet 'aan'.

Toen de hond later bij ons kwam logeren was het uitlaten best hilarisch. Onze katten liepen altijd mee, andere poesjes werden weggejaagd door de hond.
Alle reacties Link kopieren
Joh laat ze die hond nou meenemen. Het is een klein hondje en als je die gewoon kort aangelijnd houdt is er echt niks aan de hand. Als de kittens het spannend vinden kunnen ze gewoon op afstand blijven en verder gewoon niet geforceerd contact laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Als de hond goed gevaccineerd is, geen diarree heeft en je houdt netjes het ontwormings/vaccinatie schema aan, hoef je je om gezondheid niet druk te maken.
De hond en kittens zullen vermoed ik in de toekomst wel met elkaar moeten kunnen? Dan zou ik gewoon proberen. Hond vastbinden aan de bank/stoel en kijken hoe ze op elkaar reageren.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de hond gewoon laten komen. Kittens weten wel een plekje te vinden waar ze geen last hebben van de hond. Desnoods sluit je ze even op in een kamer met eten, water en kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel normaal om het nog even niet te doen. Over een maand of 2 kan je ze nog prima laten wennen. Zou ze de stress nu ze zo jong zijn nog even willen besparen. Tzt eens een deken met de geur van de hond van je ouders in de kamer neerleggen en daarna een korte kennismaking plannen.
Misschien kun je voor dit bezoek de kittens even in veiligheid brengen door ze in een kamer op te sluiten. Dan het gesprek met je ouders aan gaan en duidelijke afspraken maken.
In ieder geval de hond aan de lijn houden in jouw huis.

En bedank je broer dat hij de hond geleerd heeft achter katten aan te gaan, :whip: :whip: TOP!
Wij hadden vroeger ook zo'n buurman. Die liet zijn grote hond in de gemeenschappelijke tuin los op andermans katten jagen.
Alle reacties Link kopieren
Jong geleerd is oud gedaan. Ik zou het hondje gewoon binnen laten. Natuurlijk op voorwaarden dat het zich niet aan de kittens opdringt. Maar dat spreekt vanzelf. Ik denk dat katten flexibeler zijn als ze jong zijn, dan wanneer ze ouder zijn.

De kittens wegsluiten in hun eigen huis lijkt me onzin. Hond moet gewoon dusdanig opgevoed zijn, dat hij de kittens met rust laat.

En hou ze op je eigen terrein. Dan kan er niets mee gebeuren. Tenzij er een of andere gek gif over de omheining gooit. Dat gebeurt tegenwoordig óok al. :steam:
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel: Het is jouw huis en als jij geen hond binnen wilt, dan niet.
Sommige mensen zijn zo makkelijk... Fijn hun hond thuis laten dus, en niet nu alleen, maar gewoon altijd. Veel van die kleine hondjes zijn heel fel naar katten, die moet je gewoon niet in huis laten als jij katten hebt.
Het is jouw huis, hebben ze te respecteren wat jij wel/ niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Honden en katten worden tegen verschillende dingen gevaccineerd dus dat de katjes nog niet gevaccineerd zijn maakt dan toch niets uit.

Beter wen je ze zo snel mogelijk aan elkaar. Tenzij de katjes bij jou nog niet gewend zijn en nog angstig onder een bank of kast verblijven.

Zorg er wel voor dat de kittens niet langs de hond naar de kattenbak moeten want dat durven ze misschien niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven