Wie heeft er dé tip voor lekvrije drinkfles school

06-10-2019 10:58 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zijn er meer mensen die zoals wij altijd last hebben van lekkende drinkflesjes? We hebben de mepal pop up beker en sistema bidon geprobeerd maar vaak een natte tas. Dochter drinkt liefst uit een flesje i.p.v. een beker. Er moet ook melk in kunnen dus de waterfles van Dopper (gebruik ik zelf en lekt niet) is niet geschikt. De laatste dagen heb ik wegwerp flesjes van Spa gebruikt en die lekken niet maar kan je niet lang hergebruiken. Wie heeft er een tip voor ons? Dank!
Alle reacties Link kopieren
Camelbak!
.
Klean kanteen!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan er geen melk in een Dopper?
Hier uiteindelijk toch nog overgegaan op doppers, ik begrijp niet helemaal waarom je daar geen melk in kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van klean kanteen en vind dopper maar rotdingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dopper. Alles kan er in, Dopper kan in de vaatwasser en mocht er iets kapot/lek gaan krijg jij het gratis vervangen.
Lizzy75 schreef:
06-10-2019 11:05
Waarom kan er geen melk in een Dopper?
Dat dacht ik ook, maar dit zegt Dopper daar zelf over:
"Dopper is een duurzame waterfles, gemaakt om het drinken van kraanwater te promoten. Het gebruik van de Dopper voor andere dranken, zoals cola, frisdrank en vruchtensap, is op eigen risico. Deze dranken kunnen de Dopper aantasten, er kan bijvoorbeeld verkleuring of een nasmaak ontstaan. We raden het af om de Dopper te vullen met prikwater, dit kan namelijk lekkage veroorzaken."

Wij hebben ook een Mepal pop-up, maar die lekt nooit. Misschien een gewone Mepal met draaidop proberen?
Bij de dopper krijg je op een gegeven moment de dop niet meer schoon. Ik zou voor de mepalwaterfles gaan. Dus niet de gewone beker.
Alle reacties Link kopieren
Getsie een melkbeker die gelekt heeft in je tas is zo goor. Alles gaat zurig ruiken.

Kan je niet beter dochter dezelfde fles als jij meegeven met water of ranja. Dan drinkt ze als ze uit school komt of 's ochtends of 's avonds maar een beker melk.

Wil ze perse iets van melk is pakjes meegeven ook nog een goed idee.

Draait dochter wel de dop goed weer dicht nadat ze gedronken heeft.
Dat was nog wel eens een probleem bij mij kind. Een aantal slokken in de beker laten zitten en dan het deksel er niet helemaal weer goed vast opdraaien.

Dan lekt elke beker of flesje natuurlijk.
Mijn ervaring is trouwens dat alle bekers met bidondoppen, of losse rubbers om het lekvrij te houden, hier niet werken.

Bidondoppen gaan open in de tas , rubbers vliegen er in de vaatwasser uit.
Alle reacties Link kopieren
Mepal ellipse
Alle reacties Link kopieren
Dopper met sportcap.
Of schoolmelk. Even googlen.
yukon wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:14
44.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
06-10-2019 11:08
Bij de dopper krijg je op een gegeven moment de dop niet meer schoon. Ik zou voor de mepalwaterfles gaan. Dus niet de gewone beker.
Dat ja, krijg je zo een vieze schimmel dop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de reacties! Ik let er de laatste tijd erg op en De mepal pop up lekt al voordat ze hem heeft gebruikt. Als ik hem flink schud komt er al vanalles uit druppelen. Hij is net nieuw en de vorige had dit ook. Ik ga de verdere tips eens Googlen dank.. ja, water of aanmaak kan natuurlijk ook. Ze drinkt trouwens soja melk maar ook dat gaat mega zuur ruiken
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruilen tupperware flessen met een draaidop. Lekt niet. Melk zou ik haar thuis laten drinken.
viva-amber schreef:
06-10-2019 11:12
Dat ja, krijg je zo een vieze schimmel dop.
Echt nog nooit gehad en al jaren meerdere doppers in omloop. Gaan wel de vaatwasser in.
Alle reacties Link kopieren
Sistema lekt hier niet, de dopper ook niet. Mepal wel. Melk drinken ze hier eigenlijk zelden, dus er gaat gewoon water of ranja in. Kun je geen pakjes melk meegeven? Melk wordt er ook niet echt lekkerder op als het al een paar uur in een beker zit.
Mepal met draaidop, hema heeft leuke flesjes, de dopper. Allemaal flessen die nog nooit hebben gelekt, bij 2 kinderen niet.

Nu draai mijn jongste de dopper beker er wel eens niet goed op. Gelukkig drinkt ze daar vooral water uit en ziet ze dat zelf zodra ze die fles oppakt. Dus geen echte ongelukken nog gehad.

Maar dat kan met elke fles gebeuren, dat iemand tuitje niet terug doet of dop er niet goed op draait.
Daar valt weinig aan te doen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook diverse bekers gebruikt. Ze lekten of gingen snel stuk. En waren ook nog duur.

Wij gebruiken nu al vele jaren de Contigo Swish. Er zijn twee maten. Deze beker heeft een soort stoot kant aan de onderzijde. Er is een andere soortgelijke Contigo beker die heeft dat niet maar goedkoper. De beker is echt lekdicht behalve als je knop echt klem in de tas in drukt. Mocht er een dop kapot (door valllen op de dop) gaan dan zijn deze beperkt los te koop. De bekers zijn bij ons allemaal nog heel. Googlen voor de prijs is handig. Er waren nogal wat prijsverschillen.
Alle reacties Link kopieren
De fles van de Hema. Lijkt wat idee betreft op Dopper. Lekt niet. Kan in vaatwasser
Suðri schreef:
06-10-2019 11:19
Echt nog nooit gehad en al jaren meerdere doppers in omloop. Gaan wel de vaatwasser in.
Ik doe ze ook nog om de zoveel tijd in een gootsteen met heet water en desinfectiemiddel. Spul waamee de ijsmachine/vleessnijder/ect in de horeca schoongemaakt word, die mag ook op andere eet-drink gebruiksvoorwerpen. Nog nooit een vieze dop gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Dopper echt niks. De dop draait er zo makkelijk van af. Je kan de Dopper niet zomaar in je gas gooien. Ze vallen ook zo om bij het kleinste tikje.
Alle reacties Link kopieren
reckless schreef:
06-10-2019 11:14
Dank allemaal voor de reacties! Ik let er de laatste tijd erg op en De mepal pop up lekt al voordat ze hem heeft gebruikt. Als ik hem flink schud komt er al vanalles uit druppelen. Hij is net nieuw en de vorige had dit ook. Ik ga de verdere tips eens Googlen dank.. ja, water of aanmaak kan natuurlijk ook. Ze drinkt trouwens soja melk maar ook dat gaat mega zuur ruiken
Ik had voor de zoner een niewe popup van mepal gekocht en daar ontbrak een rubber in de dop.
Klantenservice gebeld en gratis een nieuwe (goede) dop gekregen.
Geen lekage en zeer tevreden.

Mijn dochter drinkt daar vooral water of sap uit.
Melk gaat in een normale beker (ook mepal, nooit lekkage tenzij ze hem niet goed dichtdraait)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze veel, ze lekken niet. Doe ze ook in de vaatwasser.
Touwtje gebruik ik niet.

https://nl.aliexpress.com/item/32675653 ... d47f3d7df7

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven