Wonen in Castricum

06-10-2019 12:38 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Allen,

Mijn vriend en ik hebben een dochtertje van bijna 2 en zitten erover te denken te verhuizen naar Castricum. We wonen nu in Amsterdam en zijn op zoek naar meer groen, strand en een rustigere omgeving. Heeft iemand ervaring met wonen in Castricum? Wij zijn er van de zomer wezen kamperen (Bakkum) en vonden het een fijne omgeving maar hoe het is om er echt te wonen vind ik moeilijk inschatten. Vandaar dat wij op zoek zijn naar ervaringen! Hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen hierover. Hoe zijn de faciliteiten? Wonen er veel gezinnen met jonge kinderen? Hoe is de de sfeer onderling tussen bewoners? Wat is een leuke en jonge wijk?

Alvast heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon een dorp verder op en dat is net een wat netter dorp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je nieuwsberichten bij gehouden over mooie rustige omgeving?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-10-2019 12:55
Ik woon een dorp verder op en dat is net een wat netter dorp.
Grappig, ik dacht juist dat Castricum zo netjes is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-10-2019 12:56
Grappig, ik dacht juist dat Castricum zo netjes is.
Lees nh nieuws maar eens door.
Tot wat voor bedrag kan je kopen?
Dan ga je er toch even buiten het seizoen heen? Maar Castricum heeft niet altijd een goede naam nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf wel heel fijn om zo dichtbij de natuur en het strand te wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Castricum is best wel uitgestrekt, en de ene wijk zal de andere niet zijn. Niet qua bewoners, hoeveelheid kinderen, hoe ze met elkaar om gaan.

Er zijn genoeg winkels, scholen en voorzieningen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Qua uitgaansleven (en geweld daarbij) heeft Castricum niet altijd een goede naam, maar ik denk niet dat je daar met een kind van 2 veel van merkt.... duinen en strand zijn natuurlijk heerlijk. Voldoende scholen en dergelijke. Ik heb er lang gewoond en kom er nog vaak.
Ik woon in een dorp ten noorden van Castricum, waar het naar mijn mening prettiger toeven is. Rustiger, groener, kleinschaliger, minder gedoe. In Castricum heb je ook erg veel overlast van vliegtuigen. Die maken boven Castricum een soort remmende bocht met gierend lawaai tot gevolg. Ik zou als ik jou was kijken in regio Alkmaar, Heiloo, Limmen, Egmond, Bergen etc. Ook daar heb je overlast van vliegtuigen (net als in heel NH), maar minder frequent en ook veel minder dat doordringende, gierende geluid van remmende toestellen.
JuriaanB schreef:
06-10-2019 13:22
Ik woon in een dorp ten noorden van Castricum, waar het naar mijn mening prettiger toeven is. Rustiger, groener, kleinschaliger, minder gedoe. In Castricum heb je ook erg veel overlast van vliegtuigen. Die maken boven Castricum een soort remmende bocht met gierend lawaai tot gevolg. Ik zou als ik jou was kijken in regio Alkmaar, Heiloo, Limmen, Egmond, Bergen etc. Ook daar heb je overlast van vliegtuigen (net als in heel NH), maar minder frequent en ook veel minder dat doordringende, gierende geluid van remmende toestellen.
Sarcasme modus aan;
We worden die Amsterdammers al meer dan zat die de woningen wegkopen in de regio. Daardoor worden hier de koopwoningen duurder.
Sarcasme modus uit.
Alle reacties Link kopieren
Castricum is een wat kleiner dorp, niet superspannend. Het ligt er net aan wat jullie leuk vinden. Heemskerk ligt eigenlijk op dezelfde hoogte en is groter en is meer te doen. Heeft meer verschillende wijken, dichter of verder bij het strand vandaan maar is evengoed nog prima te doen. Zelfde geldt voor Beverwijk, maar dat vind ik persoonlijk een iets te drukke stad en ik vind de sfeer iets minder. Maar goed dat is puur mijn gevoel. Heemskerk heeft wel meer voorzieningen dan Castricum denk ik zo. Wat is voor jullie het aller belangrijkste qua wonen?
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om hier streekgenoten te treffen. Ik woon in een dorp ten noorden van Castricum en hoewel niet zo bekend is hier inderdaad best wat vliegtuiglawaai. Ze draaien hier vanuit het westen naar het zuiden om de landing in te zetten naar Schiphol.

Duinen bosch is een nieuwe en dure wijk in het westen van Castricum. Daar woon je praktisch in de duinen. Er zijn nu plannen om bij het station een behoorlijk aantal woningen te gaan bouwen. Dat is een mooie plek, ook vlak bij de duinen. Maar ook tussen Limmen en Heiloo zijn nog een boel bouwplannen.
Alle reacties Link kopieren
Voorbeeld he, deze woning, kindvriendelijke rustige buurt. 30 minuten fietsen en je staat op strand :) https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... sstraat-2/

Ook een leuke wijk in Heemskerk, wel verkocht ov, maar even voor het idee. Heel dicht bij het duingebied: https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... geling-21/

Woei, Castricum is blijkbaar nog een stukje duurder :o
Als je echt een duingevoel wil hebben en naast het station wilt wonen:
https://www.funda.nl/koop/castricum/app ... fstede-12/

Of met mooi uitzicht over de akkers, rustige deel van de wijk.
https://www.funda.nl/koop/castricum/hui ... rweide-21/
'Happiness is only real when shared'.
Wil je kopen of vrije huur sector?
Je kan anders eerst huren en dan kijken om te kopen.
Alle reacties Link kopieren
In de grafiet regen van Tata Steel?

Voor je gezondheid kan je beter ergens anders gaan wonen....
2019 schreef:
06-10-2019 13:25
Sarcasme modus aan;
We worden die Amsterdammers al meer dan zat die de woningen wegkopen in de regio. Daardoor worden hier de koopwoningen duurder.
Sarcasme modus uit.
Liefst zouden velen in Amsterdam blijven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
06-10-2019 13:25
Sarcasme modus aan;
We worden die Amsterdammers al meer dan zat die de woningen wegkopen in de regio. Daardoor worden hier de koopwoningen duurder.
Sarcasme modus uit.
Daar kan je dan lekker aan verdienen wanneer je je eigen huis verkoopt.

Ik heb iets gekocht dat al 8 maanden te koop stond en wat ik helemaal heb opgeknapt...blijkbaar had geen enkele geboren en getogen dorpeling zin in een uitdaging. Ik hoor vaak zo fijn dat er weer gordijnen hangen en lampen staan veel gezelliger nu er weer leven is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nitflex schreef:
06-10-2019 14:33
Liefst zouden velen in Amsterdam blijven natuurlijk.
Dat denk ik ook.
viva-amber schreef:
06-10-2019 14:35
Daar kan je dan lekker aan verdienen wanneer je je eigen huis verkoopt.

Ik heb iets gekocht dat al 8 maanden te koop stond en wat ik helemaal heb opgeknapt...blijkbaar had geen enkele geboren en getogen dorpeling zin in een uitdaging. Ik hoor vaak zo fijn dat er weer gordijnen hangen en lampen staan veel gezelliger nu er weer leven is.
O, maar jou gun ik het wel, ken je nog van je andere topics.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet. Ik vind het hier vele malen leuker. Ik was ook niet in Adam geboren.

De voorzieningen zijn top, trein stopt in het dorp, bos, duinen, strand, stad op fiets afstand en het sociaal leven hier is ook erg leuk. Er is veel meer cohesie dan in Amsterdam. Een festival is hier nog fijn rustig, gezellig en voor alle leeftijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
06-10-2019 14:38
O, maar jou gun ik het wel, ken je nog van je andere topics.
Dank je wel!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
06-10-2019 12:55
Heb je nieuwsberichten bij gehouden over mooie rustige omgeving?
Nee, vertel!?
Alle reacties Link kopieren
totallyfree schreef:
06-10-2019 13:55
Voorbeeld he, deze woning, kindvriendelijke rustige buurt. 30 minuten fietsen en je staat op strand :) https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... sstraat-2/

Ook een leuke wijk in Heemskerk, wel verkocht ov, maar even voor het idee. Heel dicht bij het duingebied: https://www.funda.nl/koop/heemskerk/hui ... geling-21/

Woei, Castricum is blijkbaar nog een stukje duurder :o
Als je echt een duingevoel wil hebben en naast het station wilt wonen:
https://www.funda.nl/koop/castricum/app ... fstede-12/

Of met mooi uitzicht over de akkers, rustige deel van de wijk.
https://www.funda.nl/koop/castricum/hui ... rweide-21/
Dank je wel! Ga ernaar kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven