Proefslapen matras Beter Bed

08-10-2019 20:35 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw matras gekocht. Ik wil gebruik maken van proefslapen, want het matras was niet goedkoop.

Op de website van Beter Bed staat dat als je een product wil retourneren het ongebruikt in de originele verpakking moet worden teruggestuurd. Maar hoe kun je dan proefslapen? Mag het matras wel uit de plastic verpakking die erom heen zit? En als je erop gaat slapen, dan gebruik je het toch?
Doe eens gek en stel die vraag aan de winkel, ze hebben vast een klantenservice.
Alle reacties Link kopieren
Maar zo laat ‘s avonds zijn ze niet open. En vandaag was de hulp er en heeft zij het matras op het bed gelegd want ik kan het niet zelf.
Alle reacties Link kopieren
Heeft misschien iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Dat zal je dan wel bij aankoop moeten hebben aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het 90 dagen proefslapen. Je kan het matras alleen omruilen, niet terug geven. Omruilen kost 60 euro.
Alle reacties Link kopieren
Zie onderaan:
https://www.beterbed.nl/service/ruilen-en-retourneren
Ik vind het een raar iets. Denk ik een nieuw matras te kopen, is ie al twee keer omgeruild omdat iemand voor mij wilde proefslapen en hem toch niet nam. Ik betaal wel het volle pond.
Vind het niet fijn.

TO, geen verwijt naar jou toe. Snap best dat als de mogelijkheid geboden wordt je daar gebruik van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
08-10-2019 20:59
Ik vind het een raar iets. Denk ik een nieuw matras te kopen, is ie al twee keer omgeruild omdat iemand voor mij wilde proefslapen en hem toch niet nam. Ik betaal wel het volle pond.
Vind het niet fijn.

TO, geen verwijt naar jou toe. Snap best dat als de mogelijkheid geboden wordt je daar gebruik van maakt.
Bij Ikea heb je ook omruilgarantie. De matrassen die terug komen worden vernietigd. Wellicht dat dit bij Beter Bed ook zo is?
Alle reacties Link kopieren
Okee, voor de zekerheid slaap ik op het matras in de plastic verpakking met een hoeslaken er omheen. Dat wordt een hoop gekraak vannacht.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
08-10-2019 21:21
Bij Ikea heb je ook omruilgarantie. De matrassen die terug komen worden vernietigd. Wellicht dat dit bij Beter Bed ook zo is?
Worden die echt vernietigd of gereinigd en in de koopjeshoek gezet. Hier in de Ikea staan er in de koopjeshoek altijd heel veel matrassen en soms staat er ook bij dat ze gereinigd zijn, dacht altijd dat het teruggebracht matrassen waren. Zou toch zonde zijn als goede matrassen vernietigd worde :(
Heksenketels schreef:
08-10-2019 20:51
Volgens mij is het 90 dagen proefslapen. Je kan het matras alleen omruilen, niet terug geven. Omruilen kost 60 euro.

Best wel misleidend eigenlijk. :wtf:
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 21:31
1.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
08-10-2019 21:25
Okee, voor de zekerheid slaap ik op het matras in de plastic verpakking met een hoeslaken er omheen. Dat wordt een hoop gekraak vannacht.
Slim!
Alle reacties Link kopieren
Retourneren en omruilen zijn verschillende dingen. Proefslapen houdt inderdaad in dat je voor 60 euro een naderen matras kunt krijgen, niet dat je alles ongedaan kunt maken. Bij mij werd dat ook duidelijk gezegd.
Nagellakmetglitter schreef:
08-10-2019 21:25
Okee, voor de zekerheid slaap ik op het matras in de plastic verpakking met een hoeslaken er omheen. Dat wordt een hoop gekraak vannacht.
Dan kan je toch nooit lekker slapen?
Veel "matrasketens" hebben een proefslaapperiode. Je mag het matras altijd gewoon gebruiken, zonder plastic of ander verpakkingsmateriaal.

Er worden verschillende voorwaarden gehanteerd voor retourneren of omruilen na proefslapen. Soms is het helemaal gratis, soms zijn er kosten aan verbonden.

Ook verschilt het per aanbieder en per matras wat er met gebruikte matrassen gebeurt. Dat kan zijn: vernietiging, donatie aan goede doelen (tehuizen, daklozenopvang, etc), verkoop als gebruikte matras, recycling, etc. Het is in elk geval nooit zo dat die matrassen weer als nieuw verkocht worden.

De afschrijving van het relatief kleine aantal weer ingeleverde matrassen weegt ruimschoots op tegen de baten van de extra verkoop door de proefslaapgarantie.
Ik heb een dure matras van beter bed na het proefslapen omgeruild. Maar zeker niet met het plastic eromheen geslapen hoor. Ik mocht 100 dagen proefslapen, na twee weken dacht ik al dat het niet beviel. Toen ik dat aangaf drongen ze aan dat ik toch die drie maanden vol zou maken, dat heb ik gedaan en toen alsnog omgeruild.
Ze wilden dat ik het langer zou proberen, en kan me dat ergens ook wel voorstellen, dus dat heb ik braaf gedaan, maar lijkt me dat niemand verwacht dat ik drie maanden met het plastic zou slapen. Na die tijd was het omruilen geen probleem trouwens, ze hebben hem netjes opgehaald.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
08-10-2019 21:31
Best wel misleidend eigenlijk. :wtf:

Nou dat staat overal vermeld, dus vind ik geen misleiding.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
08-10-2019 22:59
Ik heb een dure matras van beter bed na het proefslapen omgeruild. Maar zeker niet met het plastic eromheen geslapen hoor. Ik mocht 100 dagen proefslapen, na twee weken dacht ik al dat het niet beviel. Toen ik dat aangaf drongen ze aan dat ik toch die drie maanden vol zou maken, dat heb ik gedaan en toen alsnog omgeruild.
Ze wilden dat ik het langer zou proberen, en kan me dat ergens ook wel voorstellen, dus dat heb ik braaf gedaan, maar lijkt me dat niemand verwacht dat ik drie maanden met het plastic zou slapen. Na die tijd was het omruilen geen probleem trouwens, ze hebben hem netjes opgehaald.

Kreeg je toen je geld terug?
Alle reacties Link kopieren
Ik sliep eerst op een matras op de grond en daarop sliep ik beter dan op een bed. Alleen was het overeind komen/opstaan zo’n ellende, wat voor kwaad kan het voor de vloer als je op een matras op de grond slaapt? Gaat het dan schimmelen?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
08-10-2019 22:06
Dan kan je toch nooit lekker slapen?
Het is niet fijn inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Een matras op de grond heeft geen ventilatie aan de onderkant en je hebt iets minder passende ondersteuning die een latten- of spiraalbodem wel biedt. Maar als jij dat lekker vindt liggen, gewoon doen natuurlijk.

Er staat trouwens overal omruilen en niet geld terug. Je snapt het verschil? Want zo te lezen is dat niet voor iedereen duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ligt de matras op de grond? Of ligt de matras op een lattebodem op de grond. Dat laatste heb ik een paar jaar gedaan, ooit in een grijs verleden en was in principe geen probleem. In het eerste geval heb je veel minder vering en is de ventilatie van het matras slecht. Schimmels en andere nare beestjes lijken me niet ontdenkbaar.

Wat is er mis met je huidige matras? Is het niet op een andere manier op te lossen?
Proefslapen zou ik zowieso zonder plastic doen, anders 'weet' je nog niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dit op de site van Beter Bed:
“ Hebt u besteld via de webwinkel?

U kunt uw online bestelling tot veertien dagen na levering ontbinden (zichttermijn). U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:

Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
Het product is niet speciaal voor u aangepast.”

Ik kan het ontbinden, want ik heb het matras vorige week gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar weken geleden een Ikea bed gekocht van 160 euro + 39 euro verzendkosten. Dit Emma eenpersoons matras kost 400 euro.

Ik slaap vannacht dus op 600 euro en ik verlang terug naar het slapen op de grond op mijn oude matras.

Ik heb alleen maar een IVA uitkering en ik houd niet veel geld over elke maand. Ik kan het me niet veroorloven om een gok te nemen met een matras van 400 euro als het niet gelijk perfect is. Ik las alle recensies dat het Emma matras zo geweldig was en ik wil ook goed kunnen slapen. Ik slaap altijd slecht door mijn ziekte. Maar nu op dit bed van 600 euro is het nog erger.

Misschien ligt het aan het Ikea bed want daarop kon ik niet slapen met mijn oude matras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven