Wonen in Den Haag Laan van NOi

08-10-2019 22:42 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
Ik wil graag in Den haag wonen en ik werk in Amsterdam. Ik heb een gezin en mijn baby is 8 maanden. Mijn budget is rond 3.5 ton. Nu ken ik wel de wijken in Den haag maar omdat ik in Amsterdam werk, moet ik wel heel dichtbij station wonen. Opties zijn Den haag centraal of Den Haag laan van noi. Ik ken laan van noi niet en ik wilde vragen of jullie jullie ervaringen kunnen delen over de buurt. Kennen jullie misschien mensen die daar wonen? Wat is hun ervaring? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als er vragen zijn, hoor ik het heel graag. Alavst bedankt,
Lotus
Heb je al nagekeken of daar de intercity stopt? Lijkt me niet onbelangrijk.
Waarom wil je graag in Den Haag wonen als je de stad niet kent en er niet in de buurt werkt?
Rondom Laan van Noi is op zich wel een prima buurt, je kan dan ook in Voorburg gaan wonen.
Cateautje schreef:
08-10-2019 22:44
Heb je al nagekeken of daar de intercity stopt? Lijkt me niet onbelangrijk.
Ja, die stopt daar.
Aan de ene kant van het station heb je de wijk Bezuidenhout, aan de andere kant Voorburg. Allebei wel vrij prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor is een prima buurt.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Nitflex schreef:
08-10-2019 22:54
Ja, die stopt daar.
Maar dat verandert de NS nogal eens. Kan zomaar zijn dat de intercity er na de volgende wijziging van de dienstregeling niet meer stopt.
Overigens zit je op fietsafstand van CS.
Waarom niet dichterbij je werk?
Met lijn 2 of 3 ben je in no time op centraal. Dat verruimt je keuze aanzienlijk. Segbroek is heel multi culti, hippe wijk. Vogelbuurt is chiquer, en dicht bij het strand. De rest ken ik minder goed.
COtweepuntnul schreef:
08-10-2019 23:23
Waarom niet dichterbij je werk?

Omdat Den Haag de gaafste stad is om in te wonen
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:21
Maar dat verandert de NS nogal eens. Kan zomaar zijn dat de intercity er na de volgende wijziging van de dienstregeling niet meer stopt.
Overigens zit je op fietsafstand van CS.
Ik kan me echt niet voorstellen dat de NS besluit dat intercity's niet meer stoppen op den haag laan van noi. Ze stoppen allemaal daar (richting CS en HS) en er stappen ook super veel mensen in en uit.
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:27
Omdat Den Haag de gaafste stad is om in te wonen
Alleen de rit naar Amsterdam is wel kwalitatief uitermate teleurstellend.
raffa schreef:
08-10-2019 23:28
Ik kan me echt niet voorstellen dat de NS besluit dat intercity's niet meer stoppen op den haag laan van noi. Ze stoppen allemaal daar (richting CS en HS) en er stappen ook super veel mensen in en uit.
Toch is dat de afgelopen jaren al wel regelmatig gebeurd. En dan niet alle intercity’s, maar de keuze wordt dan wel ernstig beperkt. Ik verzin het niet.
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:27
Omdat Den Haag de gaafste stad is om in te wonen
Zal best. Maar TO kent de stad niet, werkt niet in de buurt, heeft een jonge baby en geen ruim budget. Dus heel logisch vind ik de keuze niet direct.
Wel leuk dat TO lekker meekletst.
COtweepuntnul schreef:
08-10-2019 23:29
Alleen de rit naar Amsterdam is wel kwalitatief uitermate teleurstellend.

Dat komt omdat Amsterdam te ver van Den Haag is gebouwd. Heeft verder niks met Den Haag te maken.
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:26
Met lijn 2 of 3 ben je in no time op centraal. Dat verruimt je keuze aanzienlijk. Segbroek is heel multi culti, hippe wijk. Vogelbuurt is chiquer, en dicht bij het strand. De rest ken ik minder goed.
Met een budget van 3,5 ton?
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:32
Dat komt omdat Amsterdam te ver van Den Haag is gebouwd. Heeft verder niks met Den Haag te maken.
Hoe verder weg hoe beter :proud:
Als je niet in Amsterdam wil wonen, zou ik in dit geval aan Leiden denken.
Goed bereikbaar met NS en ook aardig wat voorzieningen.
Eigenlijk nog eerder aan Haarlem.

Ben wel benieuwd wat de reden is dat je deze locaties niet vernoemd?
Wil je binnen afzienbare tijd van baan wisselen?
Dan kan ik me namelijk wel voorstellen dat je selecteert op stad waar je graag wil wonen.
Of een middenweg tussen verschillende locaties?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die in Bezuidenhout woont, de wijk die aan de Haagse kant grenst aan het station Laan van NOI.
Het lijkt me een leuke wijk om te wonen. Met het Haagse Bos, de winkelstraat Theresiastraat, diverse kroegjes en restaurants. Het centrum op < 10 minuten fietsen en Scheveningen op zo’n 15 minuten. Directe aansluiting op de A12.
Het is jaren 20- en 30-bouw voornamelijk, hier en daar jaren 50 en 60 en er is en wordt momenteel ook veel nieuw gebouwd. Voornamelijk appartementen. De prijzen stijgen er momenteel wel erg hard. Maar voor 350.000 moet het zeker lukken, afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Aan de wijk grenst een modern kantorengebied, het Beatrixkwartier.
Het lijkt me er rustig wonen maar zeker niet saai.
better_sweet wijzigde dit bericht op 08-10-2019 23:40
0.41% gewijzigd
.
Ja Leiden of zo vind ik veel logischer. Of Hoofddorp of Nieuw Vennep. Ja ik weet dat die laatste twee het summum van Vinex zijn.
Better_Sweet schreef:
08-10-2019 23:38
Ik ken iemand die In Bezuidenhout woont, de wijk die aan de Haagse kant grenst aan het station Laan van NOI.
Het lijkt me leuke wijk om te wonen. Met het Haagse Bos, de winkelstraat Theresiastraat, diverse kroegjes en restaurants. Het centrum op < 10 minuten fietsen en Scheveningen op zo’n 15 minuten. Directe aansluiting op de A12.
Het is jaren 20- en 30-bouw voornamelijk, hier en daar jaren 50 en 60 en er is en wordt momenteel ook veel nieuw gebouwd. Voornamelijk appartementen. De prijzen stijgen er momenteel wel erg hard. Maar voor 350.000 moet het zeker lukken, afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Aan de wijk grenst een modern kantorengebied, het Beatrixkwartier.
Het lijkt me er rustig wonen maar zeker niet saai.
Een budget van 350.000 is echt niet ruim in Bezuidenhout.
Scheveningen is langer dan 15 minuten fietsen vanaf bezuidenhout.
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:40
Een budget van 350.000 is echt niet ruim in Bezuidenhout.
Nee bepaald niet.
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:40
Een budget van 350.000 is echt niet ruim in Bezuidenhout.
Lijkt mij ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven