Wonen in Den Haag Laan van NOi

08-10-2019 22:42 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
Ik wil graag in Den haag wonen en ik werk in Amsterdam. Ik heb een gezin en mijn baby is 8 maanden. Mijn budget is rond 3.5 ton. Nu ken ik wel de wijken in Den haag maar omdat ik in Amsterdam werk, moet ik wel heel dichtbij station wonen. Opties zijn Den haag centraal of Den Haag laan van noi. Ik ken laan van noi niet en ik wilde vragen of jullie jullie ervaringen kunnen delen over de buurt. Kennen jullie misschien mensen die daar wonen? Wat is hun ervaring? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als er vragen zijn, hoor ik het heel graag. Alavst bedankt,
Lotus
Suðri schreef:
08-10-2019 23:35
Met een budget van 3,5 ton?

Een apartement aan de Sportlaan lukt net. Maar je hebt gelijk, in de Bloemenbuurt kun je beter terecht.
Haarlem is doods. En in Leiden wil je echt niet wonen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:40
Een budget van 350.000 is echt niet ruim in Bezuidenhout.
Dat zeg ik ook niet.
Bezuidenhout heeft verschillende delen; Midden is vrij sjiek en daar kom je er niet met 350.000, maar Oost is ook een leuk deel en daar liggen de prijzen nu rond de 250.000 euro met uitschieters naar 3 ton voor een appartement.
.
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:44
Haarlem is doods. En in Leiden wil je echt niet wonen.
:zzz:
Better_Sweet schreef:
08-10-2019 23:44
Dat zeg ik ook niet.
Bezuidenhout heeft verschillende delen; Midden is vrij sjiek en daar kom je er niet met 350.000, maar Oost is ook een leuk deel en daar liggen de prijzen nu rond de 250.000 euro met uitschieters naar 3 ton voor een appartement.
In oost zit je een stuk verder van het station en het centrum. Verder staat er sowieso weinig te koop en wordt bijna alles (soms ver) boven de vraagprijs verkocht.
En niet alles in Bezuidenhout is leuk.
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:44
:zzz:

Belief me, ik weet waar ik over praat. Haarlem heb ik jaren gewoond, Leiden ken ik goed.
Alle reacties Link kopieren
Den Haag is natuurlijk super, maar erg duur voor de betere wijken. De Vogelwijk is zo ongeveer de mooiste plek in ons land waar je kunt wonen, dus dat haal je niet met 3,5 ton in deze markt. Misschien idd Sportlaan o.i.d en Laan van NOI, maar zo in de stad met een baby? Mij lijkt het al aardig aan de prijs voor een appartement waar je waarschijnlijk drie trappen op moet met buggy en boodschappentassen :P
Maar ja, je woont er dan wel, en dat gevoel zou mij ook wel wat waard zijn.
Succes met je keuzes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Better_Sweet schreef:
08-10-2019 23:44
Dat zeg ik ook niet.
Bezuidenhout heeft verschillende delen; Midden is vrij sjiek en daar kom je er niet met 350.000, maar Oost is ook een leuk deel en daar liggen de prijzen nu rond de 250.000 euro met uitschieters naar 3 ton voor een appartement.

Die appartementen gaan allemaal boven de vraagprijs weg. Iets om rekening mee te houden.

Ik heb jarenlang in de bomenbuurt gewoond. Met de randstadrail ben je in 10 minuutjes op cs. Redelijk dicht bij het strand, winkels in de buurt en de huizen zijn nog redelijk betaalbaar.
In de bloemenbuurt kun je zelfs nog een benedenapartement met een tuin vinden binnen budget, zie ik net.
In de macronistraat zelfs een 6-kamerwoning, met een terras :proud:
Dymphnatam schreef:
09-10-2019 00:11
In de bloemenbuurt kun je zelfs nog een benedenapartement met een tuin vinden binnen budget, zie ik net.
Ja en vervolgens gaat het huis boven de vraagprijs weg. Vraagprijs zegt niet zoveel meer. Zou je toch moeten weten, over je eigen stad.
SallySpectra* schreef:
09-10-2019 00:15
Ja en vervolgens gaat het huis boven de vraagprijs weg. Vraagprijs zegt niet zoveel meer. Zou je toch moeten weten, over je eigen stad.

Het budget was ook rond te 3,5 ton. Niet dat exacte bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk moet je huizen op zulke mooie binnenstadlocaties alleen kopen in tijden van crisis, zodat ze meer waard zijn in tijden als nu, dat ze boven de vraagprijs gaan. Dan is het een mooie investering en kun je er nog wat mee als je later toch besluit naar meer ruimte/vinex uit te wijken. Maar ja, dan moet je op dat moment ook niet tegelijk zelf last van de crisis hebben.
;-D
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
SallySpectra* schreef:
08-10-2019 23:30
Toch is dat de afgelopen jaren al wel regelmatig gebeurd. En dan niet alle intercity’s, maar de keuze wordt dan wel ernstig beperkt. Ik verzin het niet.
Op Laan van NOI stapt de halve overheid uit, dus dat de intercity daar niet meer zal stoppen lijkt me heel sterk.

Ik reis al jaren Adam-NOI, veel veranderingen meegemaakt, maar dat ze die stop eruit halen zie ik echt niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor de reacties.
Ik ken Den haag op zich wel maar ik wil dus dichtbij het station wonen en daarom dacht ik over laan van noi. Ik wil in den haag wonen omdat ik familie hier heb en in andere steden heb ik niemand. Ook ben ik bezig om een baan te vinden in Den haag. Alleen mijn man werkt dus ook in amsterdam en hij wil niet heel lang reizen per dag, daarom wilde ik niet in bomenbuurt of bloemenbuurt wonen bijv. Ik vind zelf staten/geuzenkwartier leuk maar daar zijn prijzen hoger dan mijn budget. Verder is duinoord ook leuk maar vanaf deze wijken duurt het zo een 1,5 uur - 2 uur om naar het werk van mijn man te reizen maar vanaf laan van noi rond 50 minuten. Daarom willen we graag overwegen. Alleen, ondanks ik den haag ken, ken ik buurt rond laan van noi niet en daarom wilde ik tips en En indd, intercity stopt daar wel, ik reis nu 2 x per maand heen en weer en het stopt dus altijd.
Maar Zo te horen krijg ik geen negatieve reacties over laan van noi. gelukkig maar.
Ik weet dat ik niet een hoog budget heb maar ik hoef geen villa, apartament rond 90-100 vierkante meter is al genoeg voor mij.
Als er nog meer tips zijn, hoor ik het heel graag.
Ik zou natuurlijk Voorburg ook kunnen overwegen, maar de wijken ken ik niet echt. Ik wil eerst den haag proberen, als dat niks wordt, dan pas kan ik in voorburg kijken denk ik.
Nogmaals, heel erg bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en Haarlem en leiden is dus geen optie voor mij, omdat ik nu dichtbij familie wil wonen en iedereen woont in den haag. Alleen mijn familie woont nu in belgisch park en dat is helaas ten eerste niet te betalen voor mij en ten tweede zal mijn man langere reistijd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
09-10-2019 00:03
Den Haag is natuurlijk super, maar erg duur voor de betere wijken. De Vogelwijk is zo ongeveer de mooiste plek in ons land waar je kunt wonen, dus dat haal je niet met 3,5 ton in deze markt. Misschien idd Sportlaan o.i.d en Laan van NOI, maar zo in de stad met een baby? Mij lijkt het al aardig aan de prijs voor een appartement waar je waarschijnlijk drie trappen op moet met buggy en boodschappentassen :P
Maar ja, je woont er dan wel, en dat gevoel zou mij ook wel wat waard zijn.
Succes met je keuzes!

:whut:
.
Dymphnatam schreef:
08-10-2019 23:44
Haarlem is doods. En in Leiden wil je echt niet wonen.
Haarlem en Leiden zijn net als zoveel andere plaatsen fantastisch om in te wonen. Jij vindt deze plaatsen niet leuk, dat kan, maar jij bent ook geen type dat met plezier gebruik wil maken van het leuke aanbod van de stad.
Hoi Lotus,

Ik denk dat er, afhankelijk van jullie woonwensen, prima mogelijkheden zijn rondom NOI aan de Leidschendam/Voorburg kant. Kijk hierbij ook even een paar tram/RR haltes bij NOI vandaan.
Je mag mij evt een pb sturen.

Groetjes
Hatchi schreef:
10-10-2019 07:03
Haarlem en Leiden zijn net als zoveel andere plaatsen fantastisch om in te wonen. Jij vindt deze plaatsen niet leuk, dat kan, maar jij bent ook geen type dat met plezier gebruik wil maken van het leuke aanbod van de stad.
Vreemd, zo'n oordeel op afstand
Alle reacties Link kopieren
Erg prima wijk, maar met 350K heb je een appartement geen woning. Woning kost minimaal 500K. Voorburg is goedkoper en net zo dicht bij laan van noi. Ook prima wonen. Stuur even pb als meer info wilt.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-10-2019 07:03
Haarlem en Leiden zijn net als zoveel andere plaatsen fantastisch om in te wonen. Jij vindt deze plaatsen niet leuk, dat kan, maar jij bent ook geen type dat met plezier gebruik wil maken van het leuke aanbod van de stad.
Ik ben geboren en getogen in Leiden maar ik ben dolblij dat ik er weg ben. Er zijn maar weinig mooie/ leuke buurten over.
Alle reacties Link kopieren
Mariahoeve niks dan? Daar heb ik 6 jaar gewoond. Prima buurt met leuk overdekt winkelcentrum en vlakbij laan van NOI.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
10-10-2019 13:49
Mariahoeve niks dan? Daar heb ik 6 jaar gewoond. Prima buurt met leuk overdekt winkelcentrum en vlakbij laan van NOI.
Ja ik al ook in die buurt kijken, heel erg bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven