Herrie van buren op Kerstdag. Advies graag!

09-10-2019 18:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje wat jullie zouden doen en of jullie het gek zouden vinden wat ik de buren wil vragen.
FF kort uitleggen: we wonen in aso gehorige huizen en zij zijn nogal luidruchtig met deuren en non-stop aan het verbouwen.
Stel in de 30, geen kinderen, heel erg op zichzelf. Op zich vriendelijk contact mee, maar niet veel verder dan gedag zeggen.

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ik maak me eigenlijk onbewust al maanden druk over hoe het deze Kerst zal gaan. Blijkbaar vieren zij het niet, maar ík wel!
Nou wil ik hen dus gaan vragen of ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik voel me al uit mijn kracht gaan daarbij. Ik wil niets boos, gewoon netjes.
Maar is het stom dat te vragen?
Op zich is het niet hun zorg dat ik Kerst vier, anderzijds bepaalt het wél wat ik wel/niet kan doen op zo'n dag. Ik voel me nu afhankelijk van wel of niet thuis Kerst kunnen vieren van wat zij doen. Dat is niet persé in mijn hoofd, langdurig boren kun je niet negeren.
En het zou ook niet mijn probleem moeten worden dat zij verbouwen, op 1e Kerstdag.

Wat zouden jullie doen in die situatie? Zou je het gek vinden dit te vragen?
anoniem_390897 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch tussen neus en lippen door op straat als je ze tegenkomt vragen: "En? Hebben jullie al plannen met kerst?

Lijkt me wel wat gek in oktober, maar misschien weten ze nu al dat ze een weekje weg zijn ofzo ;-)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
29.94% gewijzigd
Ja, ik zou het gek vinden als iemand in oktober aan mijn deur komt miepen over Kerst. Da's nog een eeuwigheid weg voor mij.


Als iedereen 's avonds om 6 uur rond zijn gevulde kalkoen zit wil ik me overigens inhouden.
Maar ik ga niet de hele dag stil op de bank zitten omdat iemand per ongeluk misschien op een vreemd uur Kerst viert.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:08
46.17% gewijzigd
En je weet dat hij deze Kerst ook weer gaat boren?
Het duurt nog 2.5 maand, lekker in je kracht blijven.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dat hij de hele dag heeft geboord dan is de muur 1 grote gatenkaas.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_389827 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:14
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je was niet thuis, maar toch wist je dat hij de hele dag aan het boren is geweest? Hoe weet je dat dan?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Waar je je al niet bij voorbaat heel erg druk over kunt maken.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Doe normaal.
En als je alle jaren voordien buitenshuis was, waarom dan dit jaar niet weer?
Alle reacties Link kopieren
Ga je met je aankomende verbouwing ook rekening houden met je buren?
Misschien veroorzaak jij wel overlasr op een voor hun heel belangrijke dag.
Als hij met kerst gaat boren, dan loop je even langs en dan vraag je gewoon heel aardig: he Nico, wij krijgen zo visite ivm kerst, heb jij enig idee hoe laat je klaar bent met klussen?
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk? Je maakt je inmiddels al maanden druk over wat de buren eventueel aan lawaai kunnen gaan maken tijdens de kerst?
viva-amber schreef:
09-10-2019 18:08
Ik kan mij niet voorstellen dat hij de hele dag heeft geboord dan is de muur 1 grote gatenkaas.
Het zou je verbazen.

Heb weleens gedacht dat een buur van mij de flat tot instortens zou beboren.
Misschien is zijn hobby gaten vullen, weet je veel.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
09-10-2019 18:11
Ga je met je aankomende verbouwing ook rekening houden met je buren?
Misschien veroorzaak jij wel overlasr op een voor hun heel belangrijke dag.
Ermm... eerlijk gezegd, ja. Binnen grenzen, maar op bepaalde tijden 's avonds laat ga je geen herrie meer maken, ook op een dag als Kerst niet. In mijn leven heel veel verbouwd, maar daar dus altijd wel rekening mee gehouden. Ik vind dat niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
09-10-2019 18:10
En als je alle jaren voordien buitenshuis was, waarom dan dit jaar niet weer?
“ Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, ”
Heb je moeite met lezen soms? Niet thuis zijn is volgens mij uitzondering, niet regel
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
09-10-2019 18:06
Als iedereen 's avonds om 6 uur rond zijn gevulde kalkoen zit wil ik me overigens inhouden.
Maar ik ga niet de hele dag stil op de bank zitten omdat iemand per ongeluk misschien op een vreemd uur Kerst viert.
Nou, als ik heel eerlijk ben vind ik dat kerstavond en de hele eerste kerstdag geen ‘vreemd uur’ is. En ik zou heel veel ‘normaal’ vinden, maar niet dat er dan iemand gaat staan boren aan de andere kant van mijn muur! (Al vier je niks, dit is geen dag waarop je geluidsoverlast veroorzaakt).
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-10-2019 18:14
Het zou je verbazen.

Heb weleens gedacht dat een buur van mij de flat tot instortens zou beboren.
Misschien is zijn hobby gaten vullen, weet je veel.
Inderdaad. Zelfde hier hoe ze met hun deuren gooien. Het is een wonder dat het huis nog staat!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je kerst niet vieren als er geluid is? Kijk, ik snap dat geluidsoverlast kut is, maar of dat nou op kerst of pasen is of gewoon op een vrijdag, ik zie het verschil niet.
Mijn oplossing zou zijn om me er niet druk over te maken, tot ik last heb van geluidsoverlast en dan even langs gaan bij de buren om dit te bespreken.
Ik lees dat je kinderen hebt, dus je zal wel volwassen zijn, dus gedraag je zo; gewoon ff aankaarten als je er last van hebt
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Och, jee nog zo'n mooi bijzonder topic.

Ik zou je 'Fantast' ische halloween verplaatsen naar 1e kerstdag.
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
09-10-2019 18:14
Nou, als ik heel eerlijk ben vind ik dat kerstavond en de hele eerste kerstdag geen ‘vreemd uur’ is. En ik zou heel veel ‘normaal’ vinden, maar niet dat er dan iemand gaat staan boren aan de andere kant van mijn muur! (Al vier je niks, dit is geen dag waarop je geluidsoverlast veroorzaakt).
Da's dus exact mijn idee. Hoe vind jij het om het netjes te vragen aan buren?
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:14
Inderdaad. Zelfde hier hoe ze met hun deuren gooien. Het is een wonder dat het huis nog staat!
Ongelovelijk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
09-10-2019 18:15
Och, jee nog zo'n mooi bijzonder topic.

Ik zou je 'Fantast' ische halloween verplaatsen naar 1e kerstdag.
Hahahahaha, daar zeg je zowat :biggrin: :hihi:
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:16
Da's dus exact mijn idee. Hoe vind jij het om het netjes te vragen aan buren?
Je had het die dag zelf moeten doen, niet 10 maanden later.
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
09-10-2019 18:15
Waarom kun je kerst niet vieren als er geluid is? Kijk, ik snap dat geluidsoverlast kut is, maar of dat nou op kerst of pasen is of gewoon op een vrijdag, ik zie het verschil niet.
Mijn oplossing zou zijn om me er niet druk over te maken, tot ik last heb van geluidsoverlast en dan even langs gaan bij de buren om dit te bespreken.
Ik lees dat je kinderen hebt, dus je zal wel volwassen zijn, dus gedraag je zo; gewoon ff aankaarten als je er last van hebt
Ja, deuh. Ik heb er last van, anders vraag ik het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven