Herrie van buren op Kerstdag. Advies graag!

09-10-2019 18:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje wat jullie zouden doen en of jullie het gek zouden vinden wat ik de buren wil vragen.
FF kort uitleggen: we wonen in aso gehorige huizen en zij zijn nogal luidruchtig met deuren en non-stop aan het verbouwen.
Stel in de 30, geen kinderen, heel erg op zichzelf. Op zich vriendelijk contact mee, maar niet veel verder dan gedag zeggen.

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ik maak me eigenlijk onbewust al maanden druk over hoe het deze Kerst zal gaan. Blijkbaar vieren zij het niet, maar ík wel!
Nou wil ik hen dus gaan vragen of ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik voel me al uit mijn kracht gaan daarbij. Ik wil niets boos, gewoon netjes.
Maar is het stom dat te vragen?
Op zich is het niet hun zorg dat ik Kerst vier, anderzijds bepaalt het wél wat ik wel/niet kan doen op zo'n dag. Ik voel me nu afhankelijk van wel of niet thuis Kerst kunnen vieren van wat zij doen. Dat is niet persé in mijn hoofd, langdurig boren kun je niet negeren.
En het zou ook niet mijn probleem moeten worden dat zij verbouwen, op 1e Kerstdag.

Wat zouden jullie doen in die situatie? Zou je het gek vinden dit te vragen?
anoniem_390897 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
09-10-2019 18:14
“ Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, ”
Heb je moeite met lezen soms? Niet thuis zijn is volgens mij uitzondering, niet regel
Psies, goed gelezen :) En voor je weggaat ben je uiteraard ook nog thuis.
Hasse88 schreef:
09-10-2019 18:10
Je was niet thuis, maar toch wist je dat hij de hele dag aan het boren is geweest? Hoe weet je dat dan?
Volgens mij was ze wel thuis maar vierde ze het niet. Dus ze had geen bezoek.
Ja ik zou niks doen.
Stefke schreef:
09-10-2019 18:14
Nou, als ik heel eerlijk ben vind ik dat kerstavond en de hele eerste kerstdag geen ‘vreemd uur’ is. En ik zou heel veel ‘normaal’ vinden, maar niet dat er dan iemand gaat staan boren aan de andere kant van mijn muur! (Al vier je niks, dit is geen dag waarop je geluidsoverlast veroorzaakt).
Ik vier Kerst soms op 28/12 of het weekend tussen Kerst en Nieuw.

Wie garandeert mij dat jij op dat moment stil bent?
Toch niemand?

Dan wil ik dus best dimmen 's avonds, maar ik ga geen 2 volledige dagen doodstil zijn.
Mag ik nog leven in mijn eigen huis?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 18:08
Ik kan mij niet voorstellen dat hij de hele dag heeft geboord dan is de muur 1 grote gatenkaas.
Als je weet hoe klein de huisjes zijn en dat hij daar al 2 jaar non-stop in aan het verbouwen is... Geen idee wat ie allemaal sjouwt.
Boeit me ook niet, ieder zijn ding. Maar ik wil geen overlast op Kerstdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een raar tijdstip om te gaan boren, maar ik zou me er niet nu al druk om gaan maken, de kans dat hij precies met Kerst weer iets te boren heeft, lijkt me klein. Hij houdt er geen rekening mee, maar hij zal het er ook wel niet om doen en al zijn klussen opsparen voor die dag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
09-10-2019 18:06
Ja, ik zou het gek vinden als iemand in oktober aan mijn deur komt miepen over Kerst. Da's nog een eeuwigheid weg voor mij.


Als iedereen 's avonds om 6 uur rond zijn gevulde kalkoen zit wil ik me overigens inhouden.
Maar ik ga niet de hele dag stil op de bank zitten omdat iemand per ongeluk misschien op een vreemd uur Kerst viert.
Op een vreemd uur Kerst vieren? Volgens mij duurt Kerst gewoon 2 dagen. Klussen, geen probleem, maar herrie maken vind ik not done. Dat noem ik fatsoen en rekening houden met je buren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Susan schreef:
09-10-2019 18:20
Ik vind het een raar tijdstip om te gaan boren, maar ik zou me er niet nu al druk om gaan maken, de kans dat hij precies met Kerst weer iets te boren heeft, lijkt me klein. Hij houdt er geen rekening mee, maar hij zal het er ook wel niet om doen en al zijn klussen opsparen voor die dag.
Ik acht de kans dan weer groter.

De meeste mensen zijn die dagen thuis, moeten niet werken en zien het als extra vrije tijd waarin ze lekker kunnen klussen.
Zeker als ze geen feestje hebben.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
09-10-2019 18:08
En je weet dat hij deze Kerst ook weer gaat boren?
Het duurt nog 2.5 maand, lekker in je kracht blijven.
:facepalm:
Dat weet ik ook niet, maar ik wil niet het huis uit hobbelen van de herrie als we hier lekker aan de gourmet zitten.
Nou ja, ik zie het nog wel. Tis ook niet dat ik nu al wilde vragen, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook op de dag zelf even langs gaan wanneer er veel lawaai is ipv er nu al vanuit gaan dat zij gaan klussen...dat weet je niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
09-10-2019 18:20
Op een vreemd uur Kerst vieren? Volgens mij duurt Kerst gewoon 2 dagen. Klussen, geen probleem, maar herrie maken vind ik not done. Dat noem ik fatsoen en rekening houden met je buren.
Gelukkig nog iemand die er ook zo over denkt!
Dat heb ik dus ook...
Punt is, als jij in deze situatie zat, zou je het dan wel gaan vragen tevoren of niet? En nog niet nu of course, maar tegen die tijd.
Het probleem lijkt me niet de kerst maar dat er regelmatig herrie is. Ik zou daar is naar informeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jij zo weinig problemen hebt dat je je hier druk over maakt. Als je mijn buurvrouw was en je kwam zo'n vraag stellen zou ik denken en waarschijnlijk ook zeggen dat alle schroefjes er bij jou niet helemaal goed inzitten.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
09-10-2019 18:24
Wat fijn dat jij zo weinig problemen hebt dat je je hier druk over maakt. Als je mijn buurvrouw was en je kwam zo'n vraag stellen zou ik denken en waarschijnlijk ook zeggen dat alle schroefjes er bij jou niet helemaal goed inzitten.
Dit dus.

En - slecht mens als ik ben - zou ik die boormachine dubbel zo hard zetten als ik hem nodig had :-D.


Weet ik veel 3 weken van tevoren of ik net die dag een paar kaders wil ophangen nu man eindelijk vrij is en tijd heeft.
Of de keuken of de keldervloer wil gaan uitbreken met behulp van een klophamer-machine.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:27
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
09-10-2019 18:08
En je weet dat hij deze Kerst ook weer gaat boren?
Het duurt nog 2.5 maand, lekker in je kracht blijven.
:facepalm:

:HA:
.
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
09-10-2019 18:22
Dat weet ik ook niet, maar ik wil niet het huis uit hobbelen van de herrie als we hier lekker aan de gourmet zitten.
Nou ja, ik zie het nog wel. Tis ook niet dat ik nu al wilde vragen, hoor.
Want anders krijg je je stukje biefstuk niet doorgeslikt? Stel je niet zo aan zeg. Zet je de muziek wat harder, probleem opgelost.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu al allerlei dingen aan het invullen omdat zij toevallig aan het klussen waren vorig jaar. Snap werkelijk niet waarom je je hier nu al druk over maakt. Doe gewoon rustig en wacht af.
Ik zou het gewoon aan ze uitleggen, zoals je het hier ook zegt. Dat je je er druk om maakt, omdat Kerst voor jou belangrijk is.

Dat ze het hele jaar mogen boren en doen, maar of ze dat dit jaar een dagje willen overslaan op Kerst. Gewoon voor jou, omdat jij dan graag rustig Kerst wilt vieren.

Lijkt mij geen onredelijke vraag. Als je het op een redelijke en open manier aan mij zou vertellen, dan zou ik een dagje rustig doen voor jou hoor. Maar ik ken je buren natuurlijk niet :-). Ik pas me graag een dagje aan aan de wensen van de buren. Het is niet alsof je vraagt of ze nooit meer willen boren, het gaat om een dagje. Ik zou het prima vinden als je aan mijn deur staat.
anoniem_194323 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:30
Reden: typo's
2.88% gewijzigd
SilverShadow schreef:
09-10-2019 18:08
En je weet dat hij deze Kerst ook weer gaat boren?
Het duurt nog 2.5 maand, lekker in je kracht blijven.
:facepalm:
:-D :-D :-D

Dit is haar kracht. energiebron. Druk maken op niks maanden van te voren.

Of ons dat willen laten geloven. :lol:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:29
2.43% gewijzigd
Jij snapt de kerstgedachte volgens mij niet... nodig ze gezellig uit voor de gourmet. Zet je geërger om in een vriendelijke actie en realiseer je dat je een gezegend mens bent als dit probleem het probleem is waar je je al maanden druk om maakt! Denk daar maar eens over na.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 18:23
Je kan ook op de dag zelf even langs gaan wanneer er veel lawaai is ipv er nu al vanuit gaan dat zij gaan klussen...dat weet je niet.
Ja, enerzijds is dat zo, anderzijds als iemand middenin het klussen zit... Ook niet bijzonder handig en dan sta je ook niet open als iemand komt vragen of het minder kan.
Ik vind het echt een lastige. Net wat Madeliefjes zei, het is feitelijk niet meer dan goed fatsoen en rekening houden met je buren, wat bij hen blijkbaar nogal ontbreekt.
Alle reacties Link kopieren
plakbandvliegje schreef:
09-10-2019 18:29
Ik zou het gewoon aan ze uitleggen, zoals je het hier ook zegt. Dat je je er druk om maakt, omdat Kerst voor jou belangrijk is.

Dat ze het hele jaar mogen boren en doen, maar of ze dat dit jaar een dagje willen overslaan op Kerst. Gewoon voor jou, omdat jij dan graag rustig Kerst wilt vieren.

Lijkt mij geen onredelijke vraag. Als je het op een redelijke en open manier aan mij zou vertellen, dan zou ik een dagje rustig doen voor jou hoor. Maar ik ken je buren natuurlijk niet :-). Ik pas me graag een dagje aan aan de wensen van de buren. Het is niet alsof je vraagt of ze nooit meer willen boren, het gaat om een dagje. Ik zou het prima vinden als je aan mijn deur staat.
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
09-10-2019 18:24
Wat fijn dat jij zo weinig problemen hebt dat je je hier druk over maakt. Als je mijn buurvrouw was en je kwam zo'n vraag stellen zou ik denken en waarschijnlijk ook zeggen dat alle schroefjes er bij jou niet helemaal goed inzitten.

Komt die boor(-schroef)machine nog mooi van pas..
.
Anoniem262821034 schreef:
09-10-2019 18:31
Komt die boor(-schroef)machine nog mooi van pas..
Als je de buurvrouw aanvalt met een boormachine en dat nog op Kerst ben je nog niet heilig :-D ...


En kan je bovendien je verbouwingswerken ook nog gaan uitstellen tot de volgende Kerst.
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
09-10-2019 18:29
Je bent nu al allerlei dingen aan het invullen omdat zij toevallig aan het klussen waren vorig jaar. Snap werkelijk niet waarom je je hier nu al druk over maakt. Doe gewoon rustig en wacht af.
Yep, ik weet dat ik aan het invullen ben.
Waarom nu al? Waarom kun je nu al Kerstspullen kopen? En pepernoten? Wij moeten met de familie meestal vroeg planning maken omdat kids in de horeca werken en vroeg verlof moeten regelen en ook iemand die verder weg woont en evt. vervoer moet regelen.
Buiten dat begin ik er ineens zin in te krijgen en dan komt dit stukje ook weer op...
Omdat er vorig jaar op kerstdag geboord werd, maak je je nu al maanden druk over dat het deze keer misschien ook gaat gebeuren??
En zou het gebeuren, dan ga je even langs de deur om te vragen of het die dag wat zachter kan. Heel simpel.
Niet van tevoren dus.

Overigens zie ik zelf weinig problemen in klussen op kerstdag. Ik ga ervan uit dat er geen 12 uur non-stop geboord wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven