Herrie van buren op Kerstdag. Advies graag!

09-10-2019 18:05 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje wat jullie zouden doen en of jullie het gek zouden vinden wat ik de buren wil vragen.
FF kort uitleggen: we wonen in aso gehorige huizen en zij zijn nogal luidruchtig met deuren en non-stop aan het verbouwen.
Stel in de 30, geen kinderen, heel erg op zichzelf. Op zich vriendelijk contact mee, maar niet veel verder dan gedag zeggen.

Afgelopen Kerstdag begon hij ineens uitgebreid te boren?! Ik wist NIET wat me overkwam! Toevallig vierde ik Kerst een keer niet thuis, normaal altijd wel met de kids, maar dat had dus niet gekund met die herrie. Het is zo gehorig dat het klinkt of het naast me is.

Ik maak me eigenlijk onbewust al maanden druk over hoe het deze Kerst zal gaan. Blijkbaar vieren zij het niet, maar ík wel!
Nou wil ik hen dus gaan vragen of ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik voel me al uit mijn kracht gaan daarbij. Ik wil niets boos, gewoon netjes.
Maar is het stom dat te vragen?
Op zich is het niet hun zorg dat ik Kerst vier, anderzijds bepaalt het wél wat ik wel/niet kan doen op zo'n dag. Ik voel me nu afhankelijk van wel of niet thuis Kerst kunnen vieren van wat zij doen. Dat is niet persé in mijn hoofd, langdurig boren kun je niet negeren.
En het zou ook niet mijn probleem moeten worden dat zij verbouwen, op 1e Kerstdag.

Wat zouden jullie doen in die situatie? Zou je het gek vinden dit te vragen?
anoniem_390897 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 18:06
3.23% gewijzigd
Even kijken of ik het goed begrijp:
het is nu oktober 2019. 10 maanden geleden was het kerst. Jij was niet thuis tijdens kerst. De buurman heeft geboord tijdens kerst. 10 maanden geleden. Dat weet jij.
Nu is het oktober 2019. Over 2,5 maand is het kerst. Je bent bang dat de buurman gaat boren. Je bent over 2,5 maand, tijdens kerst, thuis. Je wilt vragen of de buurman over 2,5 maand tijdens kerst niet wil boren.
Klopt dit? Als dit klopt, snap ik hier werkelijk helemaal niets van. Ben je je nu al 10 maanden zorgen aan het maken of buurman tijdens kerst, over 2,5 maand, gaat boren? En wil je hem nu vragen of hij niet wil boren tijdens kerst? Als je mijn buur was, en je zou dit komen vragen ergens volgende week, zou ik werkelijk niet weten hoe ik daarop zou moeten reageren. Ik zou waarschijnlijk niet eens meer weten dat ik 10 maanden geleden heb geboord tijdens kerst. Maar ik zou je wel beloven dat ik niet ga boren tijdens kerst.
Jeetje.....
Alle reacties Link kopieren
Pfff al jarenlang aan het verbouwen. En aan de tijden te horen; naast hun fulltime baan. Respect voor hun. Ook respect voor jou, dat duurt al lang. Maar klinkt ook alsof ze niet veel anders kunnen dan avond, weekend en feestdagen. Als je verder nooit klaagt denk ik dat je prima zo rond kerst kan vragen of ze de die dag niet of kort kunnen boren ivm visite.
Ben trouwens wel bang dat na al dat klussen de volgende stap een baby zal zijn...met nachtelijk gehuil ..
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
09-10-2019 18:17
Je had het die dag zelf moeten doen, niet 10 maanden later.
Over 2 maanden kan ze het alsnog doen.
Beter laat dan nooit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
karnemelk schreef:
09-10-2019 20:19
Pfff al jarenlang aan het verbouwen. En aan de tijden te horen; naast hun fulltime baan. Respect voor hun. Ook respect voor jou, dat duurt al lang. Maar klinkt ook alsof ze niet veel anders kunnen dan avond, weekend en feestdagen. Als je verder nooit klaagt denk ik dat je prima zo rond kerst kan vragen of ze de die dag niet of kort kunnen boren ivm visite.
Ben trouwens wel bang dat na al dat klussen de volgende stap een baby zal zijn...met nachtelijk gehuil ..
Ik klaag inderdaad nooit ook al is het niet echt altijd bepaald leuk. Maar wat je zegt, dan kun je eigenlijk best een keer wat vragen.
Geen idee mbt een baby, gezien haar toch al wat gevorderde leeftijd om nog moeder te worden denk ik het niet. Maar goed, dat zien we dan wel weer mocht het toch zover komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven