Lieve poes is doodgereden

10-10-2019 18:34 68 berichten
Dinsdag is ons lieve poesje doodgereden. Ze was slecht anderhalf jaar. En ik ben er zo kapot van. Ik kan niet stoppen met huilen, het gemis en verdriet is vreselijk. Slijt dit ooit nog....
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte :hug: :redrose: Ik weet hoe het voelt, ons katje van 8 maanden is een paar jaar geleden ook doodgereden. Zo vreselijk was dat, zeker ook voor mijn dochters. We missen hem nog steeds, vooral mijn jongste dochter kan er echt nog verdrietig om zijn. Hij was ook zo lief. Maar het echte verdriet dat je steeds in huilen uitbarst slijt, ik ga er vanuit ook bij jou, en dan kun je met heel veel liefde aan haar terugdenken. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat heftig en verdrietig dat jullie, jullie geliefde huisdier al moeten missen! Vreselijk, ook zo onverwacht! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!😘
Alle reacties Link kopieren
Och wat verdrietig! Ja dit slijt echt wel maar voor nu is het het verdriet dat je voelt en dat is logisch.
Heel veel sterkte.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat vreselijk!
Mijn Balin is nu ruim anderhalf jaar en ik moet er niet aan denken hem te moeten missen.
Kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Huil maar uit. :redrose:

Het enige dat ik je kan wensen is vrede, want met allerlei andere gedachten schiet je helaas niets op.
Alle reacties Link kopieren
Och, het arme beestje. Heel veel sterkte :hug:
En degenen die zeggen: ach, het is maar een dier, mag je van mij een mep verkopen. Ik had meer verdriet van onze poes dan van een ouder die overleed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oh wat kut zeg.

Natuurlijk slijt het, maar nu nog even niet.

Sterkte :hug:
Ooohhh lieve TO, wat vind ik dat afschuwelijk voor je!
Ik heb mijn hele leven al katten, ook vroeger thuis en wij hebben het ook een keer meegemaakt en mijn broer ook. (Is al jaren geleden maar ik word nog verdrietig als ik eraan denk)
Een huisdier is als een maatje en voelt ook als je kind en zulke gebeurtenissen breken je hart gewoon.
Ik leef met je mee, heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:!!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk, veel sterkte!

Mijn kat gaat o.a. daarom niet los naar buiten. Daar heb je nu niks aan, maar misschien in de toekomst het overwegen waard?
:hug:

Het slijt, maar dat duurt een poos. Sterkte voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
jawel zal best slijten :hug: Mocht je een nieuwe kat overwegen besluit dan om de kat binnen te houden of in een afgesloten tuin of ren...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Getver, wat rot voor je en natuurlijk het katje!

Ja, je bent vast intens verdrietig, het slijt echt maar inderdaad dat heeft tijd nodig.

Heb ook twee katten verloren op een nogal vervelende manier en dat heeft er ook ingehakt. Na het laatste incident met een van mijn katers ben ik snel ongerust als ie even te lang wegblijft. Ook mogen beiden niet meer alleen buiten blijven als ik wegga. Al is het maar voor een half uur. Het heeft mij ook een beetje veranderd dus.

Heel veel sterkte en huil maar uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg!
Heel veel sterkte en knuffels :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het verdriet, maar wat deed dat beestje alleen op straat? Als je het op eigen terrein houdt, kan het toch niet zomaar doodgereden worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot. Zelf nog nooit meegemaakt, wel dat mijn nog relatief jonge kater van de ene op de andere dag heel ziek werd en doodging. Tranen met tuiten heb ik gehuild. Het wordt heus minder maar dat kost even tijd :(
Sterkte!!
Nothing happens for a reason
Dank jullie allemaal voor de lieve reacties! Ze was heel graag buiten en ging meestal niet ver, waarom nu wel weet ik niet.... De dierenambulance medewerkers gaven ook aan dat katten het heerlijk vinden om een rondje in de buurt te doen en dat ik me daar nooit schuldig om moet voelen, dat het gewoon pech is.... Ik houd me daar maar aan vast
Alle reacties Link kopieren
Voel je niet schuldig, er zullen altijd mensen zijn die jou dat gevoel willen aanpraten.

Mijn dierenarts zei ook tegen mij, na het bijna fatale incident van mijn kater, dat ik mij niet schuldig moet voelen omdat ik hem naar buiten heb gelaten en dat ik dat gewoon weer moest doen. Een binnenkat vindt zij dus zielig want er is niets mooier voor een kat dan buiten schuieren.

Het is gewoon heel nare en verdrietige pech voor het katje en jou.
Alle reacties Link kopieren
Ach nee wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte, hopelijk lucht het huilen wat op.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-10-2019 19:52
Ik snap het verdriet, maar wat deed dat beestje alleen op straat? Als je het op eigen terrein houdt, kan het toch niet zomaar doodgereden worden?
De buurjongenkat werd door binnen geroepen voor het eten. :wtf:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig. En je verdriet is heel herkenbaar. Ik heb afgelopen 27 juni mijn poes in moeten laten slapen. Ik kan nu pas over haar praten zonder een brok weg te slikken. Pas nu kan ik naar haar foto kijken, zonder in huilen uit te barsten. Ik mis haar nog steeds elke dag, maar het hele rauwe verdriet is er af. Je hebt hier nu helemaal niets aan, je zit middenin je verdriet. Maar het wordt beter... Voor nu ontzettend veel sterkte.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met het verlies van je dierbare katje! Helaas kan ik erover meepraten. Ons katertje was ook anderhalf toen ie werd doodgereden. Het blijft een gemis, in het begin was het heel heftig. Het is wel zo dat de heftige emoties op den duur afnemen en je niet meer de hele tijd door verdriet overmand bent. Maar dat heeft tijd nodig. Ik herhaalde in mn hoofd ook alles van hem en hoe ie was, maar werd er verdrietig van. Een colkega gaf me toen goede raad met de woorden "denk er maar niet teveel aan", dat klinkt nu misschien cru, maar zij bedoelde het goed. Door het van me af te zetten werd ik niet constant overmand door verdriet.
Ons katje had een speciaal plekje jn ons hart, hij was ons kitten en ging naar mensen die we dachten te kennen. Helaas ging dat helemaal niet goed. Hij is 7.5 maand opgesloten geweest in een bench. Wij hebben hem toen onder een smoes weer gered. Daarna bloeide hij weer helemaal op en was ie nieuwsgierig. Uiteindelijk mocht ie naar buiten toen we verhuisd waren en na een halfjaar rijdt iemand hem dood. Dat voelt zo naar, juist omdat we m gered hadden. Wel weten we met volle overtuiging dat hij genoot van het buiten zijn. Hij is in vrijheid gestorven en niet in gevangenschap.

Hoe moeilijk het ook is: een kat die gewend is buiten te komen maak je niet gelukkig door hem op te sluiten. Onze andere katten komen nog buiten en dat vind ik nog steeds spannend. Maar ik weet wel dat zij daar gelukkig van worden.

Heel veel sterkte TO. Neem de tijd om te rouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve TO... heel veel sterkte met dit grote verlies! :there: :redrose:
Lieve Anomama,


Wat anderen zeggen, het ellendige gevoel gaat nog minderen en je kan over een tijd toch weer lachen. Maar nu is alles zwart voor jou. Niet te snel een andere poes nemen, dan vergelijk je teveel. Laat eerst de wonde van dit verongelukte poesje maar helen. En heb dan opnieuw een mooi leven met een andere schat. Want ze kunnen echt lief zijn vind ik.

Héééél veel sterkte en probeer vannacht toch te slapen.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 22-10-2019 20:23
50.58% gewijzigd
Ach vrouw, wat een verdriet! :there:
Heel veel sterkte, je beestje moeten missen is zó naar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven