Kunststof kozijnen zijn geplaatst over hout

10-10-2019 19:28 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht en deze week zijn ze begonnen aan het plaatsen van nieuwe kunststof kozijnen. Nu hebben ze die deels over het houten binnenwerk geplaatst dat nu ook nog zichtbaar is. De eigenaar komt morgen zelf poolshoogte nemen, maar de werklieden zeggen ja zo hoort dat nu eenmaal.. het ziet er echt niet uit en wij dachten eerlijk gezegd dat al het lelijke (en oude) hout verwijderd zou worden. Er is hier nooit expliciet over gesproken maar voor onze beeldvorming is al het hout onderdeel van het kozijn. Wat vinden jullie? Dit is in het hele huis zo, tenminste overal waar de houten kozijnen nog zo zitten (in de keuken en badkamer niet dus daar ziet het er wel netjes uit).

Fotootje: https://www.mupload.nl/img/qgqj9mmkpn5.jpeg
dorkette wijzigde dit bericht op 10-10-2019 19:34
1.33% gewijzigd
Die foto is wel heel donker...
Ik zie alleen maar zwart.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-10-2019 19:32
Die foto is wel heel donker...
Is aangepast blijkbaar iets fout gegaan met uploaden
Heel lelijk, geen idee of dit standaard is. Kan het me niet voorstellen.

Maar wat staat erover op papier/offerte?
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 19:38
36.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan wat jullie afgesproken hebben met het opmeten. Als het goed is zijn ze op maat gemaakt/ besteld, dus daar zijn maten voor genomen.
Alle reacties Link kopieren
die volg ik ff niet, nieuw huis en oud hout... hoe dan ?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
dorkette schreef:
10-10-2019 19:35
Is aangepast blijkbaar iets fout gegaan met uploaden

Nu zie ik 'm ook. :)

Wat lelijk zeg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
10-10-2019 19:38
Het ligt er aan wat jullie afgesproken hebben met het opmeten. Als het goed is zijn ze op maat gemaakt/ besteld, dus daar zijn maten voor genomen.
ff off-topic... ik vind jouw avatar zo gaaf :yes:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
10-10-2019 19:39
die volg ik ff niet, nieuw huis en oud hout... hoe dan ?
Voor hun nieuw, geen nieuwbouw.
Alle reacties Link kopieren
Man man man, wat een prutsers zijn er toch... wie verzint zoiets nu?
Ik zal het wel helemaal verkeerd zien, maar Tootje, wat is hier mis mee?
Erkend bouwbedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er inderdaad lelijk uit. Maar vraag me wel af wie er heeft ingemeten en wat is afgesproken.

Als je nu de bestaande kozijnen eruit haalt dan heb je probleem dat je nieuwe kunsstofkozijnen niet meer passen.

Hoe ziet het er aan de buitenkant uit?

Daarnaast de vraag, waarom zitten ze er in dr badkamer en keuken niet zo in, hebben ze daar dus wel de kozijnen weg gehaald of zat daar een andere soort kozijn in?
gordijn87 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 19:47
24.81% gewijzigd
Is het witte allemaal nieuw trouwens? Want rechtsboven in de hoek vind ik het ook heel lelijk gedaan.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
10-10-2019 19:38
Het ligt er aan wat jullie afgesproken hebben met het opmeten. Als het goed is zijn ze op maat gemaakt/ besteld, dus daar zijn maten voor genomen.
Dat is niet concreet besproken, ging over "vervangen van kozijnen". Wij dachten dat dit ook onderdeel was van het kozijn. Ben dus benieuwd wat de eigenaar morgen zegt. Werklieden zeggen dat het binnenstuk er niet bij hoort alleen het eerste kleine afwerk strip stuk van kunststof maar die is niet breed genoeg om het hele donkere houten stuk af te werken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
10-10-2019 19:43
Erkend bouwbedrijf?
Jazeker, al ruim 10 jaar in de regio. Stond goed aangeschreven ook door bekenden.
Alle reacties Link kopieren
Dat donkere, oude hout is volgens mij geen onderdeel van het oude kozijn, maar de afwerklatten vd muur.
Ziet er netjes uit. Alles wat nu nog van hout is, hoort er inderdaad niet standaard bij.
Alle reacties Link kopieren
grapjasje schreef:
10-10-2019 19:48
Dat donkere, oude hout is volgens mij geen onderdeel van het oude kozijn, maar de afwerklatten vd muur.
Dat zou ik ook zeggen inderdaad. En dan is het terecht dat de werklieden zeggen dat het geen onderdeel van kozijn is.
dorkette schreef:
10-10-2019 19:46
Dat is niet concreet besproken, ging over "vervangen van kozijnen". Wij dachten dat dit ook onderdeel was van het kozijn. Ben dus benieuwd wat de eigenaar morgen zegt. Werklieden zeggen dat het binnenstuk er niet bij hoort alleen het eerste kleine afwerk strip stuk van kunststof maar die is niet breed genoeg om het hele donkere houten stuk af te werken.
Eigenaar
Jullie hebben gekocht dus jullie zijn toch eigenaar ?
Bij ons is alles vervangen dus heel het oude houten kozijn er uit en opnieuw afgewerkt.
Het zijn lijsten en dat is niet het werk van de kunststofboeren.
Likje witte verf en je ziet er niets meer van.
Alle reacties Link kopieren
dorkette schreef:
10-10-2019 19:46
Dat is niet concreet besproken, ging over "vervangen van kozijnen". Wij dachten dat dit ook onderdeel was van het kozijn. Ben dus benieuwd wat de eigenaar morgen zegt. Werklieden zeggen dat het binnenstuk er niet bij hoort alleen het eerste kleine afwerk strip stuk van kunststof maar die is niet breed genoeg om het hele donkere houten stuk af te werken.
Ja nu weet ik het eigenlijk wel zeker dit nog eens lezend. Het bruine hout is een afwerkstrip die had je anders zelf moeten verwijderen voor dat het kozijn werd opgemeten, is namelijk geen onderdeel van kozijn.

Ze zijn wel behoorlijk breed denk ik, gezien feit dat de de kunstig afwerkstrip niet het geheel afdekt maar eigenlijk is het dus niks anders als een afwerkstrip.

Likje verf er overheen en dan zie je het niet meer. Al snap ik dat het niet het mooiste is.

Denk helaas dat jullie wel pech hebben, als deze afwerklatten vooraf aan het plaatsen verwijderd worden hou je met beetje pech enkele mm's ruimte over tussen kozijn en muur.
Het ziet er inderdaad niet uit. Bij ons ook gewoon eerst al het hout verwijderd en geheel nieuw van kunststof geplaatst. Dit kan niet de bedoeling zijn en het is duur genoeg. Dus stel je eisen morgen. De eigenaar van het bedrijf zal zijn werknemers niet afvallen en zit niet te wachten op een kostenpost. Sta morgen dus stevig in je schoenen en eis dat het wordt zoals het op hun reclamefolders staat.
Als je een hogere graad van afwerking wil dan moet je daar voor betalen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven