Stoomreiniger of vloerreiniger

13-10-2019 14:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil echt echt echt van het klassieke dweilen met emmer en dweil af. Na heel wat opzoekingswerk op het net ben ik er nog niet uit of ik nu een vloerreiniger (combi stofzuiger en nat poetsen) of een stoomreiniger wil.

Vloerreiniger heeft als voordeel dat je gelijk stofzuigt, wat wil zeggen dat ik niet eerst onze stofzuiger van beneden naar boven hoef te dragen. Maar de apparaten bewegen niet erg soepel en zijn best zwaar (interesse gaat dan naar de Nilfisk combi washer mocht iemand er ervaring mee hebben).

Een stoomreiniger heeft als voordeel dat het veel lichter is en dat je het voor meer zaken als de vloer kan gebruiken, matrassen verfrissen bijvoorbeeld lijkt me wel fijn.

Aantal feitjes: we hebben 90% laminaat in huis, ook in badkamer geen tegels maar acrylplaten als douchewand.

Ik geraak er echt niet uit dus wil graag wat ervaringen horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomreiniger van shark. Fijn ding, doet wat ik wil en geeft een schoon gevoel. Voordeel is dat je geen reinigingsproducten hoeft te gebruiken.

Ik heb begrepen dat de combi’s stomen en stofzuigen niet echt een succes zijn. Hier heb ik zelf eerst ook naar gekeken.

Het is wel belangrijk om eerst dus te stofzuigen voor je gaat stomen.
Alle reacties Link kopieren
De meeste laminaten zijn niet geschikt voor gebruik van een stoomreiniger. De combinatie van hitte en vocht zal ongeschikt laminaat op den duur flink beschadigen.

Ik heb een vloerreiniger met zuigfunctie (Kärcher) en dat werkt fijn. Maar het is geen vervanging voor je stofzuiger, want groter vuil laat hij liggen. Die zuigfunctie is dus echt alleen bedoeld voor wat stof ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg blij met mijn stoomreiniger, maar wel op een stenen vloer. Voor laminaat is het volgens mij niet geschikt. Te heet en te nat, dat kan niet goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Laminaat en een stoomreiger zijn geen goede combi.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nochtans staat er bij meerdere stoomreinigers dat deze ook geschikt zijn voor laminaat, daar mag ik dus niet op af gaan?

Welke vloerreiniger van Karcher heb je als ik vragen mag nummerzoveel?
Alle reacties Link kopieren
Yuni schreef:
13-10-2019 16:15
Hmm nochtans staat er bij meerdere stoomreinigers dat deze ook geschikt zijn voor laminaat, daar mag ik dus niet op af gaan?

Welke vloerreiniger van Karcher heb je als ik vragen mag nummerzoveel?
Als de warme stoom tussen de naadjes komt van het laminaat trekt er vocht in je planken. Hier zal je misschien het eerste jaar niks van zien maar binnenin gebeurt er wel wat.

Ik gebruik mijn stoomreiniger idd ook alleen op het stenen oppervlak. In de rest van mijn huis ligt parket. Toen wij gingen verhuizen was dat heel vies en ben ik er met de stoomreiniger overheen gegaan maar doe dat zeker niet standaard. Is toch hout waar je vocht op los laat. Geen goede combi.
Alle reacties Link kopieren
Oke dan laat ik het idee van een stoomreiniger best sowieso varen.

Is een vloerreiniger dan de enige mogelijkheid die me rest of bestaan er ook andere dingen waar ik misschien geen weet van heb?
Alle reacties Link kopieren
Yuni schreef:
13-10-2019 16:15
Hmm nochtans staat er bij meerdere stoomreinigers dat deze ook geschikt zijn voor laminaat, daar mag ik dus niet op af gaan?

Welke vloerreiniger van Karcher heb je als ik vragen mag nummerzoveel?
De FC5. Op zich een prima ding, maar verwacht geen wonderen. Het maakt schoner dan zelf dweilen, maar echt aangekoekt vuil duurt heel lang voordat het los komt (en gaat dus sneller met de hand). Ook kan het ding niet onder bedden en banken ed komen.
Alle reacties Link kopieren
Yuni schreef:
13-10-2019 16:25
Oke dan laat ik het idee van een stoomreiniger best sowieso varen.

Is een vloerreiniger dan de enige mogelijkheid die me rest of bestaan er ook andere dingen waar ik misschien geen weet van heb?
Je zou nog naar een dweilrobot kunnen kijken. Ik heb een zuigrobot met dweilfunctie, maar die dweilt alleen stof. Een echte dweilrobot dweilt beter.
Alle reacties Link kopieren
Oke dat ga ik even googlen, dank je nummerzoveel :)
Ik heb een stoomreiniger en een laminaatvloer. Misschien niet de handigste optie, maar deze vloer lag er al toen wij het huis kochten en is sowieso de mooiste niet meer. Ik zweer bij de stoomreiniger. Ondertussen gebruik ik die stoomreiniger al 2 jaar en merk ik eigenlijk niks aan mijn laminaat? Ik doe de badkamer (geen laminaat uiteraard) elke week met de stoomreiniger, zowel de muren als de vloer. De woonkamer doe ik denk ik 1x per 3/4 weken? Heb overigens geen huisdieren of (kleine) kinderen. Ik kan me voorstellen dat je alles dan vaker gebruikt en het misschien wel slechter is voor je vloer?

Mijn stoomreiniger is van vileda, de eerste die je vindt met googelen. Nadeel vind ik dat het één geheel is, slecht te gebruiken voor andere dingen dan de vloer. Al heb ik 2 weken terug de bank ook een stoombeurt gegeven... Het is niet heel handzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Karcher Floorcleaner, stofzuigen en dweilen tegelijk. Zeer tevreden van. Voor zowel laminaat (parket) als tegels. Stofzuiger is niet meer uit de kast gekomen sinds deze aankoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Bissell Crosswave. Dit is dweilen en zuigen ineen.
Wij hebben huisdieren dus voor gebruik loop ik even met de bezem rond om wat haar weg te vegen. Qua zuigkracht en schoonmaak doet hij goed zijn werk maar je bent er bijna net zo lang mee bezig als dat je het los van elkaar doet.
We hebben zowel plavuizen als laminaat als kleden e.d..
Het nadeel van de machine:
- Hij poetst de laatste 1-1½ cm niet bij de plinten of muren
- Kan niet helemaal onder een bank of kast komen die lager zijn dan ± 20 cm
- Het geluid
Het voordeel:
- Poetst goed schoon
- Kan ook vloerbedekking , kleden of matten reinigen
- Is niet zwaar en kan eventueel met één hand bedient worden.
- Makkelijk schoon te maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven