Inspiratie voor slaapkamer rondom schilderij

13-10-2019 15:55 59 berichten
Ik heb dit schilderij momenteel in de opslag staan:
Afbeelding

Het hing vroeger in de woonkamer maar sinds een restyling daarvan, past het qua kleuren niet meer. Nu wil ik het dus graag in de slaapkamer maar wat voor kleuren zal ik de muren dan maken?

Er hangen nu donkerblauwe gordijnen, die kunnen wel blijven denk ik?
En wat voor dekbedovertrek?
Wie wil er meedenken :)

P.S. het schilderij is van Leonid Afremov.
Ik zie paars, rood, oranje, groen, wit, geel, roze.

Alles kan dus.

Gordijnen donkerblauw.
Dekbed warm oranje.
Muren een wittint.
De slaapkamer is niet groot, dus veel meer dan een bed staat er niet. En een beetje low budget is fijn.
Er ligt donkerblauwe vloerbedekking. Die ligt over de hele verdieping dus ik wil die er niet direct uit hebben.
Suðri schreef:
13-10-2019 15:57
Ik zie paars, rood, oranje, groen, wit, geel, roze.

Alles kan dus.

Gordijnen donkerblauw.
Dekbed warm oranje.
Muren een wittint.
Ja alles kan? Ik krijg er meer een rood/oranje gevoel bij. Maar dat wordt misschien too much.
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 15:59
Ja alles kan? Ik krijg er meer een rood/oranje gevoel bij. Maar dat wordt misschien too much.
Ik vind het mooi.
En dan mss ook nog een paarse, heb je steeds een andere kamer.
Suðri schreef:
13-10-2019 16:00
Ik vind het mooi.
En dan mss ook nog een paarse, heb je steeds een andere kamer.
Oeh ja. Dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Zou de kamer licht houden niet al te wit. Ecru (9001).
Kleur is hetzelfde als de lampjes.
Pluk de dag...
Volgens mij is de muur nu al wit. Maar als ik dit schilderij erbij denk dan vind ik dat maar saai. Dus ik zoek denk ik iets wilders (en warmers) dan wit.
Oh en evt nachtkastjes, die hebben we niet.
Ons bed is een boxspring.
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 16:05
Volgens mij is de muur nu al wit. Maar als ik dit schilderij erbij denk dan vind ik dat maar saai. Dus ik zoek denk ik iets wilders (en warmers) dan wit.
Lijkt me verschrikkelijk, gekleurde muren erbij. En anders donkerblauw.
Alle reacties Link kopieren
Wat wij hebben is 2 verschillende kleuren. Ene muur is donker grijs andere lichtgrijs. Zo kan je bv de muur waar schilderij aan hang wel licht laten en andere muur oranje of paars.
Pluk de dag...
BlueWater81 schreef:
13-10-2019 16:08
Wat wij hebben is 2 verschillende kleuren. Ene muur is donker grijs andere lichtgrijs. Zo kan je bv de muur waar schilderij aan hang wel licht laten en andere muur oranje of paars.
Ik ga het eens even visualiseren. Ik heb in de woonkamer een muur van 11 meter die petrolblauw is, dus bang voor kleur ben ik niet hoor ;-D
Suðri schreef:
13-10-2019 16:08
Lijkt me verschrikkelijk, gekleurde muren erbij. En anders donkerblauw.
Wit verschrikkelijk of gekleurd?
COtweepuntnul schreef:
13-10-2019 16:10
Wit verschrikkelijk of gekleurd?
Allemaal gekleurde muren bij het schilderij lijkt me niet mooi.
Dan zou ik de wand achter het schilderij donkerblauw doen, de rest wit laten en oranje en paars beddengoed nemen. Wel effen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur is je bed?
Pluk de dag...
Gezien de vloerbedekking; ik zou voor een donkeroranje muur achter het schilderij kiezen, de overige muren een beige/ecru tint. Anders wordt het te donker.
BlueWater81 schreef:
13-10-2019 16:13
Wat voor kleur is je bed?
Zwart met stoffig effect ;-D
Sansa_ schreef:
13-10-2019 16:15
Gezien de vloerbedekking; ik zou voor een donkeroranje muur achter het schilderij kiezen, de overige muren een beige/ecru tint. Anders wordt het te donker.
Heerlijk in je slaapkamer :D

Ik denk dat oranje er achter het schilderij ‘opeet’.
Suðri schreef:
13-10-2019 16:17
Heerlijk in je slaapkamer :D

Ik denk dat oranje er achter het schilderij ‘opeet’.
Idd in de slaapkamer juist heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik het zou doen muur van schilderij ecru anders is het te donker valt het schilderij minder mooi op. Andere muur oranje. Bed tegen oranje muur. Met ecrukleur nachtkastjes.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het schilderij het mooist uitkomt tegen een diepe donkerblauwe achtergrond (bijv Ral 5026). En dan inderdaad het bed opmaken in effen kleuren die ook in het schilderij voorkomen.
Nummer*Zoveel schreef:
13-10-2019 16:21
Ik denk dat het schilderij het mooist uitkomt tegen een diepe donkerblauwe achtergrond (bijv Ral 5026). En dan inderdaad het bed opmaken in effen kleuren die ook in het schilderij voorkomen.
Dat is ook geen gek idee. Alleen de gordijnen zijn direct naast de muur dus dan hebben ze nagenoeg dezelfde kleur.
Misschien toch de gordijnen veranderen...
BlueWater81 schreef:
13-10-2019 16:21
Hoe ik het zou doen muur van schilderij ecru anders is het te donker valt het schilderij minder mooi op. Andere muur oranje. Bed tegen oranje muur. Met ecrukleur nachtkastjes.
Hm ecru en oranje, dat is ook niet gek. Ga ik ook even over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Mooi schilderij
Paars dekbedovertrek en witte muren. Of een donkerblauwe of paarse muur. Maar niet alle muren een kleur geven. Oranje muren zou ik ook niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven