Wasdroger

15-10-2019 17:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen wat betreft een wasdroger. Inmiddels heb ik al meer dan 7 jaar een eigen woning, maar nog nooit een wasdroger gehad.
We zijn met z'n vieren (man + 2 kleintjes). Ik zit in dubio over de aanschaf van een wasdroger: wel of niet.
Enerzijds lijkt het me handig om de was in een hoger tempo weg te hebben en om niet continu een wasrekje op de overloop te hebben staan.
Anderzijds vraag ik me af of ik er alles in kan mikken zonder dat het gaat krimpen? En het milieuaspect houdt me tegen. Zonder is toch iets vriendelijker voor het milieu.

Hoe doen jullie dat en wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Met 2 kleintjes? Een droger. Meteen.
Alle reacties Link kopieren
de meeste drogers van tegenwoordig hebben ook programma’s voor fijne was en synthetische stof dus dan zal het krimpen wel meevallen. ik droog zelf alles op een rek maar doe het dan een half uurtje in de droger als het bijna droog is. dan wordt het lekker zacht en is het ook sneller weg. en ik heb nog nooit krimp gemerkt
Don't cry, buy a bag and move on.
Wij hebben drie kinderen en geen droger. Gaat prima. Ik hang alles op de voorzolder en als het maar even kan dan hang ik het buiten.
Een droger is inderdaad slecht voor het milieu. En voor je portemonee.
Alle reacties Link kopieren
milena1 schreef:
15-10-2019 17:13
Met 2 kleintjes? Een droger. Meteen.
haha, ja ik snap ook niet hoe mensen dat doen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ik was als jij en ben na jaren toch omgegaan , dat had ik dus jaren eerder moeten doen.

Ik selecteer het wasgoed na het wassen wel en hang nog steeds bepaalde dingen op een rekje te drogen maar man oh man: je beddengoed, handdoeken, tshirts, sokken, ondergoed ;-) het is heerlijk!!!!
Natuurlijk een droger! Veel sneller en praktischer!
En krimpen kun je voorkomen door alle programma's die er op zitten. Het merendeel van je kleding, maar toch zeker alle handdoeken en beddengoed kan er prima in en komt er ook nog kreukvrij uit.
Alle reacties Link kopieren
[quote=daenerys79 post_id=30499438 time=1571152430 user_id=184829]
de meeste drogers van tegenwoordig hebben ook programma’s voor fijne was en synthetische stof dus dan zal het krimpen wel meevallen.



Dankje! Dat is goed om te weten. Een tegenargument om af te strepen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met twee peuters (1,5 en 3) een droger, maar tegenwoordig hang ik de bovenkleding van de kinderen gewoon weer uit. Ik heb het gevoel dat het dan mooier blijft.

Maar verder gaat wel alles in de droger (rompers, ondergoed, sokken, spijkerbroeken, handdoeken, beddengoed en de meeste kleding van man en mij).
Ik heb er jaren eentje gehad en toen jaren niet en dat waren spijtige jaren.
Ben onnoemelijk blij met mijn droger.
Gooi er alles in behalve mijn tops, truien, vesten en bh's, die hang ik buiten.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:24
4.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah, de meesten zijn behoorlijk pro. Jullie gebruiken de wasdroger dus ook heel vaak, voor het meeste wasgoed.

Zorgt dat er dan ook voor dat je 's zomers' m sneller gebruikt of lukt het dan ook qua tijd/dagindeling e.d. om het met een prima temperatuur buiten te hangen?

Ik zou denk ik snel wat gemakzuchtig worden en het ook in de zomer gebruiken.
Natuurlijk het hele jaar door! Het wordt keihard als je het buiten hangt en bovendien woon ik in het bos, dus dan krijg je er weer stuifmeel op of een vogel schijt er op. Allemaal nutteloos werk dat ophangen en afhalen. Nu is het gewoon in één beweging vanuit de wasmachine de droger in mikken, op de knop drukken en klaar.
Alle reacties Link kopieren
isabella_ schreef:
15-10-2019 17:24
Aah, de meesten zijn behoorlijk pro. Jullie gebruiken de wasdroger dus ook heel vaak, voor het meeste wasgoed.

Zorgt dat er dan ook voor dat je 's zomers' m sneller gebruikt of lukt het dan ook qua tijd/dagindeling e.d. om het met een prima temperatuur buiten te hangen?

Ik zou denk ik snel wat gemakzuchtig worden en het ook in de zomer gebruiken.
Is het erg om voor gemak te gaan? Ik vind van niet. en zeker nu we een kind, meer was en minder tijd hebben, maakt die droger het een stukje makkelijker. Ik zou er dus nu één bestellen, hebben jullie hem morgen in huis.
isabella_ schreef:
15-10-2019 17:24
Aah, de meesten zijn behoorlijk pro. Jullie gebruiken de wasdroger dus ook heel vaak, voor het meeste wasgoed.

Zorgt dat er dan ook voor dat je 's zomers' m sneller gebruikt of lukt het dan ook qua tijd/dagindeling e.d. om het met een prima temperatuur buiten te hangen?

Ik zou denk ik snel wat gemakzuchtig worden en het ook in de zomer gebruiken.
Je kan het jezelf zo moeilijk en gemakkelijk maken als naar behoefte. Ik gebruik de droger het hele jaar door, maar toen ik jouw leeftijd had wilde ik altijd alles zelf doen, sterker, toen ik zwanger was zeiden mijn vrienden dat dat het eerste zou zijn dat mijn kind zou zeggen, zelf doen.
Meid, maak je niet druk, koop er eentje en geniet van het gemak en je boterzachte badlakens.
Wij hebben een warmtepompdroger. Die is zuiniger qua energie en extra zacht voor je was.
Inmiddels ook zonnepanelen. Dus qua milieu hoe ik het niet te laten.
Hij wordt hier mega veel gebruikt.
Beddengoed, handdoeken, fleece dekentjes en kussenslopen van de bank, ondergoed, sokken, kleding van kind, poetsdoekjes. Nee ik zou niet zonder willen!
Onze bovenkleding, zoals overhemden vesten, blazers, jeans en jurken doe ik er trouwens niet in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vrij kleine tuin, dus zomers is die vooral in beslag genomen door de kinderen en hun speelgoed (in de winter eigenlijk ook hoor). De was die we hangen, hangt hier dus bijna altijd binnen.
Alle reacties Link kopieren
koop een warmtepomp droger die is energie zuinig en is ook lief voor je wasgoed.

Ik kiep er echt alles in.. ik heb heel veel standen dus er kan ook van alles in.. niets krimpt mits juiste programma gekozen
Alle reacties Link kopieren
O en in de zomer gebruik ik hem echt nooit, in de winter alleen als het niet buiten kan drogen. Dus niet jaar rond hier
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten hoe ik moest leven zonder droger en ik woon alleen. Alleen al voor de handdoeken en dekbedden/hoezen/overtrekken is het een uitkomst! Die natte giga lappen en knoert harde handdoeken, brrr nee hoor niks voor mij. Ik doe er geen kleding in, want ik heb maar heel weinig kleding was. Dat past prima 1x per week met zijn allen samen op een rekje.
redbulletje schreef:
15-10-2019 17:26
Natuurlijk het hele jaar door! Het wordt keihard als je het buiten hangt en bovendien woon ik in het bos, dus dan krijg je er weer stuifmeel op of een vogel schijt er op. Allemaal nutteloos werk dat ophangen en afhalen. Nu is het gewoon in één beweging vanuit de wasmachine de droger in mikken, op de knop drukken en klaar.
Je was wordt echt niet hard als het buiten droogt.
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 17:44
Je was wordt echt niet hard als het buiten droogt.
Ja zeker wel. Vooral handdoeken worden hard.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd een droger gehad, ook toen we geen kinderen hadden.

Kleding hangen we op, ik strijk niets, nooit.

De rest gaat in de droger, niet er niet aan denken om harde handdoeken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 17:44
Je was wordt echt niet hard als het buiten droogt.
Die van mij wel 😳
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 17:14
Wij hebben drie kinderen en geen droger. Gaat prima. Ik hang alles op de voorzolder en als het maar even kan dan hang ik het buiten.
Een droger is inderdaad slecht voor het milieu. En voor je portemonee.
Als ik een voorzolder had, zou ik ook milieubewuster zijn; op dit moment hangt mijn hele huis vol met natte was en het droogt voor geen meter.... zelfs de was van afgelopen zaterdag is nog licht vochtig 😢.
Door dit topic hak ik de knoop door: ik ga een droger kopen 👍🏻

(Nu nog een goedkope, goede droger vinden... 😁)
Ik doe alleen beddengoed en handdoeken erin, mijn kleding gaat gewoon op een rekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven