Wanhopig door woningmarkt

15-10-2019 20:30 517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik word echt wanhopig van de woningmarkt.
Ons huidige huis staat al sinds maart verkoopklaar, dat wil zeggen dat de broshure etc al klaar staan. Hij hoeft alleen nog maar in de verkoop.
We zijn al sinds maart aan het zoeken naar een woning maar tot heden nog helemaal niets!

Als ons huidige huis nu te koop komt dan verkopen we met behoorlijk wat winst. Het rottige is dat we nog niets anders hebben dus daarom wachten we met onze woning in verkoop te zetten.
We zoeken in Limburg een woning tot 275.000. De woning moet instap klaar zijn en 4 slaapkamers (of 3 slaapkamers + zolder hebbe). We kunnen max 275.000 lenen dus een hogere hypotheek zit er niet in.
Het lijkt allemaal onmogelijk... Alles zit boven de prijs of we vinden iets en vissen er naast.

Ben bang als we nog lang wachten dat ze prijzen weer zakken en we niet meer met winst kunnen verkopen, miss zelfs met verlies? En dan zit verhuizen er sowieso niet meer in.

Ik ben ons huidige huis zat, wil er zsm uit. Wordt er langzaam wanhopig van. Ben bang dat we over een jaar nog geen andere koopwoning hebben😑

Moest ff spuien!
Alle reacties Link kopieren
Ach, er zijn mensen die verplicht bij een ander in huis zitten omdat er geen huurwoningen te vinden zijn. Dit is een luxe probleem en vind ik persoonlijk gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er al eens aan gedacht om over de grens te kijken? In Belgie liggen de prijzen nog altijd een stuk lager
Alle reacties Link kopieren
Zou je wat meer info willen geven over waar je buiten het instapklare en de 4 slaapkamers naar op zoek bent? Dorp/stad, tuin/ ja of nee, zo ja, groot of klein, modern of klassiek? Willen jullie een oudere woning of juist een nieuwer gebouwde woning? Moet de woning geïsoleerd zijn volgend de toekomstige wetgevingen?
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
15-10-2019 20:36
Zou je wat meer info willen geven over waar je buiten het instapklare en de 4 slaapkamers naar op zoek bent? Dorp/stad, tuin/ ja of nee, zo ja, groot of klein, modern of klassiek? Willen jullie een oudere woning of juist een nieuwer gebouwde woning? Moet de woning geïsoleerd zijn volgend de toekomstige wetgevingen?
Dorp/stad maakt niet uit. Regio Weert.
Tuin: ja, gemiddeld.
Oud of nieuwe woning maakt ons niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Zou een iets goedkopere woning waar misschien wat meer aan gedaan moet worden geen optie zijn? Als er echt geklust moet worden in een huis, gaat de verkoop vaak veel minder hard... kwestie van een beetje doorheen kijken en zelf aanpakken (als je daar fysiek toe in staat bent natuurlijk). Geen idee of je al over zoiets hebt nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
Iets goedkoper kopen en zelf nog wat opknappen, schilderen, ..etc is geen optie? Er staat in die regio best wel wat te koop en niet heel duur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Staan een hoop woningen te koop rond de 240/260.000 met 5 kamers (4 slaapkamers) in Weert en een tuin..... en zeker ook op funda een heleboel. waar knap je dan op af?
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 20:46
16.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Balen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2019 20:40
Iets goedkoper kopen en zelf nog wat opknappen, schilderen, ..etc is geen optie? Er staat in die regio best wel wat te koop en niet heel duur.
Het ligt et aan. Nieuwe vloer of keuken kan wel. Maar echt volledig verbouwen zie ik zelf niet zitten met een baby.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
15-10-2019 20:42
Staan een hoop woningen op funda rond de 240/260.000 met 5 kamers (4 slaapkamers) in Weert en een tuin..... waar knap je dan op af?
Zit inderdaad ook even te kijken, je kunt echt ongelofelijk grote huizen krijgen daar voor dat geld! TO, ik denk dat je wensen misschien gewoon iets te hoog gegrepen zijn, besef dat je in vergelijking met wat je in de randstad kunt kopen er in Weert alleen maar kastelen staan. En 275000 is echt niet heel erg veel! Ik vind t ongelofelijk wat je zou kunnen krijgen voor dat geld. Ook opknaphuizen voor 220.000 bijvoorbeeld, als je dan een bouwdepot afsluit kun je echt nog alles opknappen zoals jij leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
15-10-2019 20:40
Zou een iets goedkopere woning waar misschien wat meer aan gedaan moet worden geen optie zijn? Als er echt geklust moet worden in een huis, gaat de verkoop vaak veel minder hard... kwestie van een beetje doorheen kijken en zelf aanpakken (als je daar fysiek toe in staat bent natuurlijk). Geen idee of je al over zoiets hebt nagedacht?
Kleine dingen zoals vloer of keuken wel. Maar een volledig huis opknappen niet. We hebben een baby van een half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je je eisen naar beneden bijstellen.
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
15-10-2019 20:42
Staan een hoop woningen te koop rond de 240/260.000 met 5 kamers (4 slaapkamers) in Weert en een tuin..... en zeker ook op funda een heleboel. waar knap je dan op af?
Heb geen idee welke je vindt 😅? Ik zie er niet veel!
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 20:45
Het ligt et aan. Nieuwe vloer of keuken kan wel. Maar echt volledig verbouwen zie ik zelf niet zitten met een baby.
Met een bouwdepot kun je ook een hoop laten doen evt...
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
15-10-2019 20:46
Zit inderdaad ook even te kijken, je kunt echt ongelofelijk grote huizen krijgen daar voor dat geld! TO, ik denk dat je wensen misschien gewoon iets te hoog gegrepen zijn, besef dat je in vergelijking met wat je in de randstad kunt kopen er in Weert alleen maar kastelen staan. En 275000 is echt niet heel erg veel! Ik vind t ongelofelijk wat je zou kunnen krijgen voor dat geld. Ook opknaphuizen voor 220.000 bijvoorbeeld, als je dan een bouwdepot afsluit kun je echt nog alles opknappen zoals jij leuk vindt.
Klopt inderdaad. Alleen zitten wij met een baby en zijn beiden geen klussers!
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
15-10-2019 20:47
Met een bouwdepot kun je ook een hoop laten doen evt...
Klopt idd. Alleen gaan wij niet met ons kindje in de rommel zitten. Dan zouden we al onze huidige woning aan moeten houden zolang het rommel is. Maar dan zit je wel met dubbele lasten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin dacht ook in dollartekens. Heeft haar huis met dikke winst verkocht en toen.......kwam er niets geschikt op de markt. Nu zitten ze in een huurhuis wachtend op....

Ik vind het zo overrated dat mensen denken een slaatje te slaan. Er moet toch ook duur gekocht worden?
Dus ik zou lekker blijven zitten en wachten totdat je droomhuis voor een normale prijs gekocht kan worden en dar je niet meedoet aan die hysterische markt.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
15-10-2019 20:49
Mijn vriendin dacht ook in dollartekens. Heeft haar huis met dikke winst verkocht en toen.......kwam er niets geschikt op de markt. Nu zitten ze in een huurhuis wachtend op....

Ik vind het zo overrated dat mensen denken een slaatje te slaan. Er moet toch ook duur gekocht worden?
Dus ik zou lekker blijven zitten en wachten totdat je droomhuis voor een normale prijs gekocht kan worden en dar je niet meedoet aan die hysterische markt.
Wij verkopen niet voordat wij een andere woning hebben gekocht.
Wij willen een hypotheek van max 275. En mochten we winst hebben dan is dat meegenomen en willen we hypotheek verlagen, maar we gaan er niet mee rekenen omdat je nooit zeker weet of je het krijgt.

Makelaar had namelijk een huis van 290 voor ons, toen we aangaven dat dat dus te duur was gaf ie aan dat we ons huis toch met winst verkopen dus dat we dat wel konden doen😅
anoniem_390237 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 20:53
24.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 20:48
Klopt idd. Alleen gaan wij niet met ons kindje in de rommel zitten. Dan zouden we al onze huidige woning aan moeten houden zolang het rommel is. Maar dan zit je wel met dubbele lasten
Je hebt sowieso wel even dubbele lasten lijkt mij? Of wil je echt binnen een week ofzo verhuizen? Dubbele lasten vind ik iets wat je met verhuizen altijd moet incalculeren. Als je een verbouwing goed plant, kan het in een maand of twee ook prima gedaan zijn (nieuwe badkamer, keuken, vloer, etc), alleen een goede aannemer vinden. Als je bijv drie maanden dubbele lasten niet aan kunt, zou ik sowieso niet verhuizen, verhuizen kost nou eenmaal geld.

De winst op je nieuwe huis kun je ook nog gebruiken in de hypotheek voor je nieuwe woning trouwens hè...
minik wijzigde dit bericht op 15-10-2019 20:54
Reden: Autocorrect
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis verkopen. Huren. En dan wachten tot de markt instort.
ik geef mn bek ook maar een douw
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 20:47
Heb geen idee welke je vindt 😅? Ik zie er niet veel!
Ik zie ook van alles in Weert, Budel, Nederweert, Neeritter, Stramproy etc.

https://www.funda.nl/koop/weert/woonhui ... -prijs-op/
Alle reacties Link kopieren
Vooral 'het ernaast vissen' is bijzonder frustrerend. Kijken met 20 andere geïnteresseerden, continu overboden worden..

Toch blijven proberen! De aanhouder wint.
En niet teveel willen. Een keuken kun je ook over 2 jaar nog naar je eigen zin maken. Functioneel, goed onderhouden en schoon dan ben je al een aardig eind op weg.
Zie het als projectjes om je woning langzaam maar zeker eigen te maken.
Al begrijp ik wel dat je daar misschien weinig tijd en zin in hebt.
Ergens moet je concessies doen.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
15-10-2019 20:53
Je hebt sowieso wel even dubbele lasten lijkt mij? Of wil je echt binnen een week ofzo verhuizen? Dubbele lasten vind ik iets wat je met verhuizen altijd mept incalculeren. Als je een verbouwing goed plant, kan het in een maand of twee ook prima gedaan zijn (nieuwe badkamer, keuken, vloer, etc), alleen een goede aannemer vinden. Als je bijv drie maanden dubbele lasten niet aan kunt, zou ik sowieso niet verhuizen, verhuizen kost nou eenmaal geld.

De winst op je nieuwe huis kun je ook nog gebruiken in de hypotheek voor je nieuwe woning trouwens hè...
We hebben wel behoorlijk spaargeld dus kunnen wel ff dubbele lasten betalen. Te lang vind ik jammer.

Klopt maar ik ga er niet op voorhand mee rekenen want dadelijk valt die winst wel erg tegen.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke je hebt pb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven