Overlast van kantoor onder mij

15-10-2019 21:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forum leden,

Dit is de aller eerste keer dat ik ooit een topic op een forum op het internet stel, voornamelijk omdat ik van veronderstelling was dat álles gegoogled kan worden.

Dit topic bestaat nog niet:
Ik woon boven het kantoor van zo’n lowlife sales bedrijfje waar studenten werken die je op straat of aan je deur abonnementen/goede doelen willen aansmeren. Daar zou je niet zoveel overlast aan beleven zou je zeggen, omdat hun werk buiten kantoor plaats vindt. Nu wordt hun kantoortje ook gebruikt als pseudo kroeg voor de werknemers waar MDWD er tot een uur of 23:00 wordt gedronken onder begeleiding van keiharde boxen en de vrijmibo een vrijnachtbo is tot een uur of 1:00 sochtends. Ik vind het persoonlijk te bizar voor woorden dat de studentenvereniging tegenover mij 100x minder overlast veroorzaakt dan het “kantoor” onder mij.

Geluidsoverlast van zware industrie of horeca is 1 ding, maar dat is inherent aan het type bedrijf, terwijl de overlast bij mij dus compleet los staat van de bedrijfsvoering van het bedrijf/ pand. Ik weet namelijk zeker dat ze ook geen horeca vergunning oid hebben dus hier moet toch wat aan gedaan kunnen worden?
Ik heb het nummer van de manager, die het nog semi professioneel aanpakt, maar hem bellen/appen is maar een tijdelijke oplossing. Ik ben zelf een begin 20’er maar het is toch vrij normaal te verwachten dat een kantoor, niet een kroeg, zich als een kantoor “gedraagt” ?

Graag jullie meningen.
anoniem_391639 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 12:52
0.07% gewijzigd
Bij geluidsoverlast spreek je meestal diegene eerst aan, als dat niet werkt neem je contact op met de gemeente of wijkagent.
"gedraagt"

Ik zou wél de manager elke keer appen als er overlast is. En als dat niet helpt, de politie bellen. Elke keer weer.

Dat doe ik ook bij de huisbaas van de studenten naast mij. Werkt over het algemeen prima.
Ik zou 3 à 5 keer de manager inlichten.
En dan nog liefst bellend, zodat hij eventueel live kan mee luisteren.

Als er geen actie wordt ondernomen ... dan maar iedere keer de politie.
Alle reacties Link kopieren
Ai .. ja ik zou er ook iets van zeggen dat het erg gehorig is en jij er last van hebt ,misschien hebben ze niet in de gaten hoe gehorig het is . Als het niet helpt ook ergens informeren of dit is toegestaan ..dat borrelen met die herrie in dat pand .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
En anders een overlastmelding bij je milieudienst/omgevingsdienst. Zij zijn de aangewezen partij voor geluidsoverlast door bedrijven.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Zulke bedrijven zijn echt de etters van de maatschappij als je het mij vraagt. Heb er zelf gewerkt, ben ermee gestopt want werd ziek van de scheit aan de wereld mentaliteit. Een abbonement van een goed doel verkopen was een ding zeg maar... Maar de manier waarop heb je ook nog.

Oftewel, ik zou er totaal geen medelijden mee hebben. Misschien 2, 3x de manager bellen en daarna de politie.
Aanpakken i.v.m. het ontbreken van een horecavergunning gaat het snelste.
Alle reacties Link kopieren
Mekden bij de gemeente.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een tijdje ergens gewerkt, op een soort bouw terrein/ industrieterrein waar net wat jongerenwoningen en ZZP plekken waren neergezet.
Wij hielden nogal van karaoke en deden een paar keer per jaar een feestje, eerst de doelgroep en daarna het personeel lekker blèren.
Dus karaoke van 14 uur tot een uur of 23.
In het begin leuk en de studenten en anderen gezellig meebleren of ook even langskomen, reuze leuk.
Maar omdat we het nogal overdreven en niemand ook echt kon zingen gingen uiteindelijk toch mensen klagen.
Eerst bij ons, maar wij namen dat een keer niet zo serieus want vonden dat het al bijna was afgelopen.
En toen kwam de politie. Ook die vonden het allemaal dolkomisch, zongen een liedje mee maar toen ging het echt uit.
Die agent heeft uitgelegd dat voor normale mensen tot 22 uur geldt, maar dat wij in dit geval voor dit soort feestjes een geluiddichte kelder moesten maken want het was tegen de mensenrechten 😂. Allemaal grappen dat ze bijna de dierenambulance hadden gebeld vanwege de onmenselijke geluiden etc .
Als ik achteraf filmpjes zie van die avonden heb ik diep medelijden met die arme buren, het was voor ons reuze leuk en incidenteel, maar 8 uur non stop karaoke op volle kracht is natuurlijk niet te doen.
Dus ik zou gewoon de politie bellen als je eerst met de mensen zelf hebt gesproken, plus er is een vergunning voor gebruik en daar hoort deze overlast niet bij. Dus wellicht ook aangeven bij de gemeente.
Ik wil je graag een persoonlijk bericht sturen, Forum777.
Alle reacties Link kopieren
Handhavingsverzoek indienen bij de gemeente/omgevingsdienst.
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,

Aantal weekjes later, ik heb al jullie responses nog eens doorgenomen. Voordat dit gepost werd ben ik zelfs 2x met de manager bij het bedrijf over de vloer geweest om het te bespreken. Geen stelselmatige verbetering te zien en ik ben er klaar mee om telkens weer te moeten bellen. Heb zoujuist bij de gemeente aangevraagd of ze een horeca vergunning of andere verordeningen hebben die excessief geluid toestaan. Na feedback hierop zal ik stappen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Succes er mee ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat ,bedankt voor de update ;-)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje zo’n bedrijf als achterburen gehad. Op een gegeven moment verhuisden ze omdat er zoveel klachten over geluidsoverlast kwamen. Mocht je denken dat ze dus vertrokken naar een plek waar ze minder overlast zouden veroorzaken: nee. De nieuwe lokatie leek heel erg op de oude. Ik gok dat ze gewoon hoopten dat de nieuwe buren minder zouden klagen.
Wel doen dus, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven