Nieuwe Siemens combimagnetron bromt/zoemt

17-10-2019 23:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn nieuwe keuken is vandaag eindelijk geplaatst. Echter, als ik de magnetronfunctie van mijn Siemens inbouwcombimagnetron gebruik, gaat het apparaat na een seconde of 5 brommen/hard zoemen. Tijdens het verwarmen neemt dat af en daarna weer toe en daarna weer af en daarna weer toe. 5 seconden voor het eind stopt het zoemen.

Uiteraard neem ik morgen contact op met de keukenzaak, maar misschien heeft iemand hier ooit hetzelfde meegemaakt en een simpele oplossing? Zoals het vergeten te verwijderen van de transportbouten van een nieuwe wasmachine? :)

Alvast bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Hoort dat niet gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
Ligt de glasplaat wel goed?
Dit kan ook enorm trillen/zoemen.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
17-10-2019 23:06
Hoort dat niet gewoon zo.
Dit kan ook. Sommige apparatuur maakt behoorlijk herrie. Het moet de warmte kwijt.
Gele_Suikerspin schreef:
17-10-2019 23:06
Ligt de glasplaat wel goed?
Dit kan ook enorm trillen/zoemen.
Kan ook.
De mijne maakt wel steeds dat geluid, geen idee waarom.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
17-10-2019 23:06
Hoort dat niet gewoon zo.

Geen idee! Ik heb al jaren geen combi meer gehad en mijn ouders’ combi klinkt echt niet zo. Ik word er gewoon een beetje bang van :-P)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
17-10-2019 23:06
Ligt de glasplaat wel goed?
Dit kan ook enorm trillen/zoemen.
Ga ik morgen even checken, maar volgens mij ligt die goed. Het is ook geen continu gezoem, het neemt toe en af en elke keer op hetzelfde moment.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
17-10-2019 23:31
Ga ik morgen even checken, maar volgens mij ligt die goed. Het is ook geen continu gezoem, het neemt toe en af en elke keer op hetzelfde moment.
Vaste interval inderdaad. Dat doet die van mij dus ook, ik heb alleen een losstaande, dus dan hoor je het wrs beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde, alleen is die van ons het gaan doen na 9 maanden. Ook een siemens inbouw.
Die van mij doet het af en toe, dus steeds als ik het op wil nemen met mijn telefoon om naar de leverancier te sturen, ben ik te laat en is het geluid voorbij. Dus ik wacht nog steeds op het moment dat ik het vast kan leggen.
Alle reacties Link kopieren
De Siemens monteur komt volgende week vrijdag langs, dus ik zal je laten weten wat het probleem was!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
18-10-2019 10:15
De Siemens monteur komt volgende week vrijdag langs, dus ik zal je laten weten wat het probleem was!
Super! Dan kan ik dit als mogelijk probleem meegeven aan onze leverancier ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij deze!

"Apparaat maakte een erg harde brom, resonantie bij de bovenplaat. Bij magnetron gebruik. Deze nu opgevuld met schuimband, is nu normaal. Opgelost."

:cheer:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij doet elke magnetron dat op het moment dat de straling geactiveerd is om te verwarmen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Top, dankjewel!
Alsof de duivel er mee speelt, heb ik het nu al ruim een week niet meer gehoord. :A:
Dus hopen dat het wegblijft, en anders sta ik klaar om te filmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven