kleurkeuze hulp gevraagd.

19-10-2019 19:38 32 berichten
Ik zou graag tips van jullie willen over het volgende:

Onze zitmeubels zijn versleten.Vandaag hebben we 2 fauteuiltjes gekocht van geschuurd leder in cognac.
We hebben kasten in cremekleur ( beetje de kleur van witte chocolade) en teakhout. Laminaatvloer ook zo'n beetje teakkleur.

Veel vergrijsd rieten manden, zwarte industriele lampen, kruiklampen met beige/naturel-lampenkappen.
Vloerkleed naturel hennep met cremekleur grafisch patroon.
Eetkamerstoelen zijn donkerbruin/kastanjebruin, maar die gaan we niet vervangen.
Gordijnen cremekleur effen.
Veel groene planten.

Nu is mijn vraag: welke kleur bank zou hier nu mooi bij staan? Zelf denk ik aan groen (geen flessengroen, maar eerder de kant van olijfgroen op, of eventueel antraciet..

Onze bank is nu bruin, maar dat wil ik niet meer.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik kom er niet goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Taupe
Grijs
Alle reacties Link kopieren
Maar olijfgroen vind ik trouwens chic hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort gele kleuren


Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
roosje1976 schreef:
19-10-2019 19:40
Taupe
Grijs

Aan welk grijs moet ik dan denken, midden, of echt donker/antraciet?
Alle reacties Link kopieren
Olijfgroen is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag pas een mooie bank, was een donker oranje/roestachtige kleur. Echt heel mooi
Zou wel mooi staan denk ik, een warme kleur. Of inderdaad oker
Olijfgroen +1
LadyLola schreef:
19-10-2019 19:46
Olijfgroen is mooi!

Ja dat leek ons ook wel. Ben nog erg aan het twijfelen. Ik heb vandaag rondgekeken en je wil niet weten hoeveel verschillende kleuren groen je dan tegenkomt o_o
pearle schreef:
19-10-2019 19:46
Ik zag pas een mooie bank, was een donker oranje/roestachtige kleur. Echt heel mooi
Zou wel mooi staan denk ik, een warme kleur. Of inderdaad oker

Maar vloekt dat niet bij de cognac stoelen?
Alle reacties Link kopieren
Team olijfgroen!
Ik kan nu even een tijdje niet reageren, want moet weg, maar bedank jullie vast voor het meedenken. Morgenochtend kom ik alles lezen!!
Alle reacties Link kopieren
Oranje. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Donkerblauw
Alle reacties Link kopieren
Die geeltinten vind ik er mooi bij staan of inderdaad (olijf)groen. Grijs, wat werd geopperd, of iets in die richting zou ik zeker niet doen, dat maakt het geheel hartstikke saai en ik denk ook niet dat het past bij de rest.
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen grijs!!

Olijfgroen is goed.
Koningsblauw wordt de nieuwe modekleur (kan je opleuken met delfsblauwe printjes in schilderij en kussens in de stoelen.
https://www.stijlvolstyling.com/wp-cont ... aurant.jpg
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je hieraan voorafgaand moet afvragen: Wat voor stof wil je graag? De luxere uitstraling van velours of juist een matte stof? Of vind je ribfluweel mooi? Of liever stoer en denim achtig(kan ook in olijfgroen)? Wil je warmte toevoegen (heb je volgens mij al heel veel) of juist een wat koelere tegenkleur? Wil je liever een donkere kleur, of lichter? Wil je je bank echt een eyecatcher maken of moet het op gaan in het interieur?
Groen lijkt me mooi
Afbeelding

Of jeansblauw
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Is het niet wat saai, al dat crème en bruin? Een beetje heldere kleur is wel leuk als tegengeluid.
Alle reacties Link kopieren
Petrolblauw.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding In denim kleur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-10-2019 19:51
Oranje. Afbeelding
Dit. Heel mooi bij cognac en roomkleur
Je heb nu dus cognac, taupe en cremekleuren.
Dus allemaal aardetinten.
Daar kan elke kleur bank bij.

Groen, Oker, Geel, Oranje, Paars.

Gewoon, watje zelf mooi vindt. :)
Alle reacties Link kopieren
Team olijfgroen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven