Flanel of katoen satijn?

19-10-2019 21:37 37 berichten
Ik heb een prachtig dekbedovertrek gezien maar ze verkopen er twee versies van: flanel of katoensatijn. Volgens mij heb ik nog nooit een ander materiaal dekbed gehad dan katoen dus ik kan me er niet zo veel bij voorstellen en het is geen winkel waar ik even de stof kan gaan voelen. Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Ik hou meer van een gladde stof, zou het mooi vinden als het enigszins glanzend is. Ben bang dat flanel erg warm is, maar flanel is wel 20 euro goedkoper....

Gaat overigens om dit dekbedovertrek: https://www.smulderstextiel.nl/snoozing ... art/96003/
Alle reacties Link kopieren
Katoen-satijn! :heart: Ik houd van die koele stof! En ik weet niet of je een pyama oid draagt, maar met flanel blijf je "hangen" aan je overtrek omdat het een wat stroeve stof is. Katoen-satijn is net iets gladder.
Alle reacties Link kopieren
Katoen-satijn, absoluut. Voelt en ruikt veel langer fris. Ik koop nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Flanel is erg warm, alleen fijn bij strenge vorst. Ik had ook een flanellen dekbedovertrek gekocht (ander merk) maar uiteindelijk zelfde overtrek ook nog gekocht in katoen omdat ik motief prachtig vond maar flanel maar past weken per jaar fijn was. Overige tijd, ok in winter veel te warm.
Alle reacties Link kopieren
Het is allebei katoen dus.
Flanel voelt zachter en warmer aan, satijn gladder en koeler. Satijn glanst ook meer.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Katoen-satijn!
Alle reacties Link kopieren
Katoensatijn! Flanel is wel heel lekker 'snuggly' als het heel koud is maar er komen van die pillen/bolletjes aan. Katoensatijn is heerlijk zacht en blijft mooier (vind ik). Leuk overtrek trouwens.
Jaaaa dat is het zetje wat ik nodig had. Bij de flanellen staat ‘lekker warm voor de winter’ dus toen ging ik twijfelen. Maar glad & koel it is.

Die flanellen is natuurlijk ook niet voor niets goedkoper...
Katoen satijn, lekker zacht en glad. Flanel lijkt me alleen fijn in de winter als het heel koud is en je een koukleum bent. Ik denk dat daarom flanel ook een stuk goedkoper is.
Flanel. Heerlijk warm!
Wij hebben alleen maar flanellen dekbedovertrekken erop in de winter. Meteen lekker warm.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf dekbed!
Ik ben fan van katoensatijn. Lekker fris en niet strijken!!
:heart: ik ben voor flanel. Maar jij hebt de satijn nodig! :-]
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 21:49
3.28% gewijzigd
Katoen satijn, vind ik echt niet prettig aanvoelen. Ik vind het gladde maar niets.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze ook allebei doen he... 2e met 50% korting ;)
Dat lekker warm in de winter kun je natuurlijk ook oplossen door een leuke dikke pyjama, goed 4 seizoenen dekbed of extra deken als het nodig is.
Ik vond flanel al veel te warm toen ik nog niet in de overgang was. Zweet je je 'n ongeluk onder.
Zou dus voor de koelere variant gaan (en een andere opdruk kiezen, maar da's persoonlijke smaak)
Katoen satijn.
Als je gladder en iets glans prefereert, dan zéker katoensatijn. Flanel is op beide punten juist tegenovergestelde;) Katoensatijn zou ook wat warmer in de winter moeten zijn dan gewoon katoen, volgens verschillende google bronnen (niet zo warm als flanel uiteraard).
TsumTsum schreef:
19-10-2019 21:48
Dat lekker warm in de winter kun je natuurlijk ook oplossen door een leuke dikke pyjama, goed 4 seizoenen dekbed of extra deken als het nodig is.
Mij kan het niet warm genoeg! Fleece pyjama, fleece sokken, 4 seizoenen dekbed, flanel, een warmte kussen, haar over mijn oren 21 graden in de kamer. En dan slaapt mijn man naast mij in zn onderbroekkie met een ventilator op zijn hoofd. De hond komt bij mij onder de dekens bakken. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Flanel is heerlijk voor koukleumen en daar moet je in de winter naakt en gedoucht onder en dan met alle ramen open zodat het ijskoud in de kamer is.

Voor al het andere: kies geen flanel.
Ik heb twee flanellen sets voor de winter. Voor de rest van het jaar katoensatijn, inderdaad heerlijk koel en glad. Slaapt heerlijk, voelt echt als een soort 'tweede huid'. Ik vind katoensatijn het fijnste materiaal voor beddengoed.
toeffie schreef:
19-10-2019 21:53
Mij kan het niet warm genoeg! Fleece pyjama, fleece sokken, 4 seizoenen dekbed, flanel, een warmte kussen, haar over mijn oren 21 graden in de kamer. En dan slaapt mijn man naast mij in zn onderbroekkie met een ventilator op zijn hoofd. De hond komt bij mij onder de dekens bakken. :heart:
En ik dacht dat ik een erge koukleum was, maar als ik dat zo lees krijg ik het al te warm als ik er aan denk. Tenzij het buiten wellicht - 20 is.
Alle reacties Link kopieren
Krabbeltje123 schreef:
19-10-2019 21:46
Katoen satijn, vind ik echt niet prettig aanvoelen. Ik vind het gladde maar niets.
Katoen satijn voelt aan als katoen. Dat is iets heel anders dan het satijn van polyester, waar je dekbed halverwege de nacht onderin je hoes ligt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Katoen satijn is mij te glad.ligt het smorgens naast mijn bed.

Ik ben gek op flanel..heerlijk nu het kouder gaat worden, denk dat ie komende week er wel weer op gaat. Het flanelletje. 😀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
19-10-2019 22:10
Katoen satijn is mij te glad.ligt het smorgens naast mijn bed.

Ik ben gek op flanel..heerlijk nu het kouder gaat worden, denk dat ie komende week er wel weer op gaat. Het flanelletje. 😀
Ik heb alleen maar katoen-satijn als overtrekken, ik stop 'm nooit in, en het is mij nog nooit gebeurd dat ie naast m'n bed lag.... Ben je niet in de war met dat übergladde nep satijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven