Kerstboom met dreumes in huis.

21-10-2019 06:18 118 berichten
Nu we langzaamaan richting de kerst gaan had ik het er gisteren over met man.
Wat gaan we dit jaar doen met de kerstboom nu er een dreumes rond loopt.
Onbreekbare ballen heb ik altijd al.
Maar wat te doen met de haakjes? Zou de ballen natuurlijk kunnen ophangen aan lintjes.
Ik vraag me vooral af of dreumes niet aan de wandel gaat met de slingers en lichtsnoer.

Tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alles in het eerste jaar wat hoger gehangen. En onbreekbare ballen. Heb nog nooit een kind met de lichtsnoer Ijj sjouwen. Wel vind ik de figuren in de kerststal regelmatig in een andere positie :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier helpen de kinderen met versieren. Nu bijna 2 en bijna 4. Gewoon met haakjes.

Het zijn mini volwassenen he. Je kunt er mee communiceren. Ze leren door je na te doen. Je hoeftje kind en jezelf niet te ‘beschermen’ tegen elk pijntje en ongemak. Dan prikt kind zich n keer aan zo’n haakje, so What? Misschien doet kind het daarna nog een keer opzettelijk, zodat ie zeker weet dat het inderdaad pijn doet. Geniet van de verwondering van de boom en de lampjes.

Maak je pas druk bij situaties met drie B’s.
(veel) Bloed, (gebroken) Botten en Bewusteloos.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de eerste jaren een klein tafelmodel boompje gehad en dus wat hoger gezet. Met onbreekbare ballen.
Moet wel zeggen dat ze er echt prima vanaf bleven.
Dit jaar (bijna 4 en net 2) overweeg ik weer om de grote boom neer te zetten. Misschien wel met nieuwe ballen, degene die ik heb zijn niet onbreekbaar. (En dat is een prima excuus om nieuwe ballen te kopen :) )
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik nou helemaal niet over nagedacht destijds. Gewoon boom opgezet zoals altijd, kind heeft “geholpen” met versieren, en dat ze er verder vanaf moest blijven was wel duidelijk.
Ikeakrukje schreef:
21-10-2019 06:25
Wel vind ik de figuren in de kerststal regelmatig in een andere positie :-)
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met de haakjes dan?
I wanna live my life with the volume full!
Gewoon leren dat het er af moet blijven.
Alle reacties Link kopieren
Leer je kind er gewoon van af te blijven, of ga je alles tot zijn 18e wegstoppen/niet neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewoon kerstboom gehad en nooit problemen mee gehad. Herken wel je angst met een zeer ondernemende dreumes (ik dacht die klimt gewoon de boom in ofzo).

Heb er ook een kerststal van little people bijgezet en daar mogen ze mee spelen.

Gaat prima! We hebben nu zelfs (kinderen nu 5 en 3 jaar) echte ballen gekocht :-D dus ben benieuwd
Box!
Altijd gewoon een boom gehad, glazen ballen, kaarsjes op tafel etc. Zodra toezicht even onmogelijk was, ging kind in de box. Tot ruim na hun tweede verjaardag hoorde een uurtje spelen in de box gewoon in hun dagritme dus even in de box als ik naar de wc moest was prima.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toen overgestapt op houten figuren en stof., beetje Scandinavisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twaalf jaar dezelfde boom met glazen ballen. Er zijn er drie gesneuveld in de loop der jaren, mijn jongste is nu vijf. Ik hield ze niet extra in de gaten en heb nooit andere maatregelen getroffen. Het ging gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen zoon een dreumes was gewoon geen boom neergezet. Ik had toen twee kleine boompjes op mijn dressoir.
Andersom schreef:
21-10-2019 07:27
Box!
Altijd gewoon een boom gehad, glazen ballen, kaarsjes op tafel etc. Zodra toezicht even onmogelijk was, ging kind in de box. Tot ruim na hun tweede verjaardag hoorde een uurtje spelen in de box gewoon in hun dagritme dus even in de box als ik naar de wc moest was prima.
Je kunt ook nog de kerstboom in de box doen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Werd er door je ouders ook geen kerstboom opgezet toen je zelf klein was?
Ik heb zelf geen kinderen maar wel veel vrienden met kinderen en overal heeft altijd een gewone grote, al dan niet nepperd, boom gestaan met echte ballen.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
21-10-2019 07:00
Daar heb ik nou helemaal niet over nagedacht destijds. Gewoon boom opgezet zoals altijd, kind heeft “geholpen” met versieren, en dat ze er verder vanaf moest blijven was wel duidelijk.
Dit. Wel onbreekbare ballen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hij mag ze niet opeten natuurlijk. Wat deed jouw moeder eigenlijk vroeger als je je aan de kerstboom wou ophijsen? "Nee, niet doen, voorzichtig Libraatje! Alleen kijken en heel voorzchtig aanraken anders valt hij om en gaat de boom kapot".

Overigens zou ik hem aan de muur verankeren met twee kruisende lijnen aan twee schroeven in de muur. De boom uiteraard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon haakjes aan de ballen, met een lichtsnoer en slingers. Kinderen (3 en 1,5) helpen met versieren.

Maar misschien helpt het om naar een kerstshow in een tuincentrum te gaan? Dan kan je kijken hoe je kind reageert en kan je het beter inschatten hoe je het thuis wilt. Die van ons staan in een tuincentrum alleen te kijken en blijven van de bomen af, dus waren we eerder geneigd er thuis ook een neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel plastic ballen gebruikt toen de katten nog klein waren, maar aan mijn kinderen kon ik het wel gewoon uitleggen.
Wel hebben ze erg veel plezier gehad van de little people kerststal!
Hier altijd gewoon een boom gehad, zonder verankering of onbreekbare ballen. Volgens mij zijn er in die vijf jaar twee ballen gesneuveld. De belangstelling viel overigens ook nog wel tegen. Ik geloof dat ze het ding meer in de weg vonden staan dan dat ze het nou heel interessant vonden.
Oh ja, de ballen hangen wel aan lintjes, maar dat had ik altijd al. Veel feestelijker :gift:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een dreumes (sept 2 geworden) en helemaal niet over nagedacht. Vorig jaar kon ze ook al lopen en heeft ze helemaal niet naar de boom omgekeken. Dus gaat dit jaar vast ook goed. Denk er wel aan om een houten kerststalletje voor haar eronder te zetten dit jaar, dan mag ze daar mee spelen. Ik zou er dus niet te moeilijk over doen en gewoon je boom optuigen. Hoe deed je dt vorig jaar?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
21-10-2019 07:30
Wij zijn toen overgestapt op houten figuren en stof., beetje Scandinavisch.
Hier vooral omdat kind dat leuk vindt;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had onderin onbreekbare ballen en hoger de gewone. Op de grond een schaal met denneappels en zo met de mededeling dat daar meer gespeeld mocht worden en niet met de ballen. Mijn zus schijnt in het begin de ballen nog wel uit de boom gehaald te hebben en ze mooi onder de boom te hebben gelegd. :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven