Pissende honden (tegen huis) weren

22-10-2019 17:43 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag, ik ben op zoek naar tips tegen plassende honden. Er lopen hier nogal wat aso-hondeneigenaren in de buurt die het normaal vinden om hun hond tegen ons huis/plantenbakmuurtje aan te laten plassen. Niet bij iedereen helpt het om ze erop aan te spreken... Zou een dagelijkse dosis peper voor de muur een idee zijn? Hebben jullie nog andere tips? Bij voorbaat dank.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat als één (ongesteriliseerd) reutje het heeft gedaan elke volgende het ook doet. Je moet dus van die geur af. Ik zou de boel met chloor schrobben. De eigenaren moeten natuurlijk ook hun hond mee trekken als die aanstalten maakt, maar dat doet niet elke eigenaar en soms heb je het net te laat in de gaten en is er al een klein drupje gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet met mijn honden langs huizen lopen voor ik in wandelgebied kom. Tijdens dat stukje beginnen zowel mijn teefje als reutjes al te plassen. Tegen muurtjes, plantjes. Je komt er niet echt onderuit. Ik trek ze wel terug als ze het doen (bij mooie tuintjes) maar het is de natuur. Chloor gaat niet helpen, plassen doen ze toch wel. En wanneer er eenmaal geplast is volgen er sowieso meer.
Alle reacties Link kopieren
Weinig denk ik , of een hond moet ergens van geschrokken zijn .Ik hou de hond aan de riem tot ik in het uitlaat bos ben ,daarvoor moeten we langs een weilandje met stroomdraad daar heeft hij 1x tegen een paaltje geplast en kreeg hij stroom ,daarna nooit meer gedaan hij wacht netjes . Wel vervelend voor je want dat gaat enorm meuren ze plassen allemaal op dezelfde plek dan .Of iets planten waar ze een hekel aan hebben ?
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Je kan er stekelige bosjes neerzetten als je daar de moed voor hebt... Maar verder zou ik zeggen dat het (helaas) een fact of life is.
lattemachiato schreef:
22-10-2019 17:47
Het probleem is dat als één (ongesteriliseerd) reutje het heeft gedaan elke volgende het ook doet. Je moet dus van die geur af. Ik zou de boel met chloor schrobben. De eigenaren moeten natuurlijk ook hun hond mee trekken als die aanstalten maakt, maar dat doet niet elke eigenaar en soms heb je het net te laat in de gaten en is er al een klein drupje gevallen.
De boel met chloor schrobben werkt averechts, dan trek je katten aan die daar gaan plassen. En wat doet de hond? Die pist er natuurlijk ook weer overheen.
Alle reacties Link kopieren
als ik buitenkom laat ik mijn hond aan de kant van de straat lopen en hij wacht dan met plassen tot we voorbij de huizen zijn (gelukkig niet ver hier)
Ik zie zie het wel vaak gebeuren dat mensen hun hond gewoon laten plassen tegen gevels (ook de mijne.....), ze blijven dan gewoon staan. En ik ben niet brutaal genoeg om daar iets van te zeggen tegen mensen die ik niet ken maar heb wel eens een opmerking gemaakt tegen een oudere buurvrouw en die laat het nu niet meer gebeuren, d.w.z. niet tegen onze gevel.....

Ik weet niet wat je eraan kan doen. Ik maak het schoon met een emmer warm sop (met dettol) maar ik denk niet dat het andere hond tegenhoudt om daar te plassen.
Baasjes moeten opgevoed worden denk ik.....
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inpregneerspul wat je op baksteen kan smeren, zodat het niet in de stenen trekt, en dus weer terugkaatst, maar het is niet goedkoop.

Ik blijf mensen aanspreken en ook ik heb een hond, maar die mag tegen de struikjes van de gemeente aan plassen maar absoluut niet tegen iemands huis (gemeente gebruikt hier veel hedera en dat kan er wel tegen). Het blijft lastig hè. Er is een persoon die we al.een aantal.keer hebben aangesproken maar gewoon zijn ding deed, toen is mijn man met onze hond langsgegaan en in hun voortuin laten plassen, toen was het onmiddellijk afgelopen, flauw maar hij was het zo beu. Het heeft geholpen. (Ik adviseer het niet, heeft de potentie een burenruzie te worden, maar mijn man is mij niet)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-10-2019 17:50
Ik moet met mijn honden langs huizen lopen voor ik in wandelgebied kom. Tijdens dat stukje beginnen zowel mijn teefje als reutjes al te plassen. Tegen muurtjes, plantjes. Je komt er niet echt onderuit. Ik trek ze wel terug als ze het doen (bij mooie tuintjes) maar het is de natuur. Chloor gaat niet helpen, plassen doen ze toch wel. En wanneer er eenmaal geplast is volgen er sowieso meer.
Kwestie van opvoeding. Mijn hond plast of poept pas als ze los mag lopen. Verschrikkelijk aso en vies of tegen gevels of tuinen te laten plassen. Laat je hond dan eerst in eigen tuin plassen.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
22-10-2019 18:23
Kwestie van opvoeding. Mijn hond plast of poept pas als ze los mag lopen. Verschrikkelijk aso en vies of tegen gevels of tuinen te laten plassen. Laat je hond dan eerst in eigen tuin plassen.
Ze mogen ook in de tuin plassen hier.
Alle reacties Link kopieren
Dit: https://www.eco-logisch.nl/Ecodor-Urine ... -2000-1444

En dan zo’n impregneerspray die iemand al noemde.
.
renske1975 schreef:
22-10-2019 18:23
Kwestie van opvoeding. Mijn hond plast of poept pas als ze los mag lopen. Verschrikkelijk aso en vies of tegen gevels of tuinen te laten plassen. Laat je hond dan eerst in eigen tuin plassen.
Precies, als je aan de linkerkant tuintjes heb dan hou je de hond aan je rechterkant kort aan de lijn, dan kan hij/zij niet in een de tuin of tegen de muur plassen.

Ik heb ook een hond en ik laat hem ook nooit in iemand zijn tuin plassen omdat mij er zelf ook aan irriteer als het door een ander in mijn tuin gebeurd. Inderdaad gewoon een kwestie van fatsoen vind ik.

En TO ik denk dat je zelf weinig kan doen hier tegen. Misschien een bordje neerzetten, met de tekst niet tegen muur pissen aub ;)
Sjulia schreef:
22-10-2019 17:50
Ik moet met mijn honden langs huizen lopen voor ik in wandelgebied kom. Tijdens dat stukje beginnen zowel mijn teefje als reutjes al te plassen. Tegen muurtjes, plantjes. Je komt er niet echt onderuit. Ik trek ze wel terug als ze het doen (bij mooie tuintjes) maar het is de natuur. Chloor gaat niet helpen, plassen doen ze toch wel. En wanneer er eenmaal geplast is volgen er sowieso meer.
Lekker asociaal. Je kan je hond ook opvoeden!

Mijn hond wachtte netjes tot ik bij de plek kwam waar hij mag plassen. En niet eerder. Dit had ik hem aangeleerd vanaf dat hij puppy was. We moesten door een hele woonwijk en no way, dat hij bij buren gaat plassen.
Sjulia schreef:
22-10-2019 18:27
Ze mogen ook in de tuin plassen hier.
Fijn voor de buren in de zomer :purple: Ik heb ook zo'n fijne buurvrouw die laat haar honden ook in haar achtertuin plassen en poepen en een stank dat er vandaan komt!
renske1975 schreef:
22-10-2019 18:23
Kwestie van opvoeding. Mijn hond plast of poept pas als ze los mag lopen. Verschrikkelijk aso en vies of tegen gevels of tuinen te laten plassen. Laat je hond dan eerst in eigen tuin plassen.

Dit!

Honden hier uit de straat hebben allemaal geleerd het pas in het uitlaatgebied te laten lopen. Werkt echt heel goed, hier.

Helaas mensen van om de hoek laten hun hond gewoon plassen tegen het laatste stukje van mijn haag. Daar zit chronisch en kale plek. Zo asociaal!

Mijn jongens hebben wel eens voorgesteld bij hen in de voortuin over de perkjes te gaan staan pissen. Maar dat mogen ze dan weer niet van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een hond meteen naar een lantaarnpaal of naar de goot brengen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
22-10-2019 18:30
Lekker asociaal. Je kan je hond ook opvoeden!

Mijn hond wachtte netjes tot ik bij de plek kwam waar hij mag plassen. En niet eerder. Dit had ik hem aangeleerd vanaf dat hij puppy was. We moesten door een hele woonwijk en no way, dat hij bij buren gaat plassen.
Nou zeg, ik zeg toch dat ik ze tegen hou bij mooie tuintjes? :-D Ik heb er 3, allemaal niet vanaf pup. In ieder geval heb ik nog nooit klachten gehad. Het teefje heeft last van angst plasjes, dus die doet het sowieso vaak op tegels. Helaas ook weleens in huis.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
22-10-2019 18:32
Fijn voor de buren in de zomer :purple: Ik heb ook zo'n fijne buurvrouw die laat haar honden ook in haar achtertuin plassen en poepen en een stank dat er vandaan komt!
Die hebben zelf ook honden. Niemand klaagt hier. Poepen doen ze niet in de tuin, anders ruim ik dat op. Het houdt in ieder geval wel mooi onkruid weg. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er niet veel aan kan doen dat andermans honden tegen je muur plassen. Ja tegen het raam tikken en gebaren maar als je iemand treft met een heel slecht humeur kan je een heel grote mond of wraak verwachten want hun hond is hun baby.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sjulia schreef:
22-10-2019 18:35
Nou zeg, ik zeg toch dat ik ze tegen hou bij mooie tuintjes? :-D Ik heb er 3, allemaal niet vanaf pup. In ieder geval heb ik nog nooit klachten gehad. Het teefje heeft last van angst plasjes, dus die doet het sowieso vaak op tegels. Helaas ook weleens in huis.
:cheer: Ben je wel een met ze naar trainingen geweest? Ze kunnen het echt leren. Tenzij er iets medisch is, dan kan het wel eens lastig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
22-10-2019 18:32
Fijn voor de buren in de zomer :purple: Ik heb ook zo'n fijne buurvrouw die laat haar honden ook in haar achtertuin plassen en poepen en een stank dat er vandaan komt!

Dat is echt niet nodig. Mijn hond plast ook wel in onze eigen tuin, en bij hoge nood poept hij daar ook. Als je het direct netjes opruimt en/of schoonspuit, dan blijft er echt geen nare stank hangen. Het probleem in jullie geval is dus niet zozeer de hond maar vooral dat de buurvrouw het kennelijk gewoon laat liggen.

En verder kun je honden inderdaad prima leren waar ze wel en niet hun behoefte mogen doen. Mijn eigen honden en oppashonden plassen en poepen nooit in andermans tuin, zelfs niet als ze dat wel gewend zijn/waren. Kwestie van kort houden en in stevige pas doorlopen totdat je bent waar het wel kan.

Enige uitzondering was een keer op een daar niet voor bedoeld grasveldje bij diarree, maar toen kon het arme beestje het simpelweg niet ophouden.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
22-10-2019 18:41
:cheer: Ben je wel een met ze naar trainingen geweest? Ze kunnen het echt leren. Tenzij er iets medisch is, dan kan het wel eens lastig zijn.
Ik ben zelf trainer. Het waren alle 3 moeilijke gevallen, mishandeld etc. Dus hun training was anders als bijv pup training. Er was geen enkele basis aanwezig, nooit in huizen geleefd etc. Ik heb ze vooral van angsten moeten afhelpen. Het teefje is het ernstigste geval. Mensen aaien haar buiten weleens; gelijk een plasje op de grond. Als er opeens een container staat in de straat durft ze niet meer door te lopen etc. Er is wel al ontzettend veel vooruitgang geboekt en ze is over het algemeen zindelijk. Maar ik kan haar gedrag alleen positief sturen. Ik heb haar nu 2 jaar maar we werken nog vooral aan vertrouwen. Ik straf plasjes in huis ook niet af, dat zal niet helpen. En we vermoeden dat ze ook vrij veel nestjes heeft gehad, dat zal er ook mee te maken kunnen hebben. Ze plast niet bewust en expres in ieder geval. Ze snapt dat het niet hoort in huis. Maar met dit hele zooitje wandelen is soms een flinke uitdaging, een pootje die omhoog gaat tegen een struikje zie ik niet altijd meteen.
Sjulia schreef:
22-10-2019 18:35
Nou zeg, ik zeg toch dat ik ze tegen hou bij mooie tuintjes? :-D Ik heb er 3, allemaal niet vanaf pup. In ieder geval heb ik nog nooit klachten gehad. Het teefje heeft last van angst plasjes, dus die doet het sowieso vaak op tegels. Helaas ook weleens in huis.

En wie bepaalt dan of een tuintje mooi genoeg is om niet tegen te passen?

Ook in mijn niet mooie tuin zit ik niet op hondenpis te wachten.
Sjulia schreef:
22-10-2019 18:50
Ik ben zelf trainer. Het waren alle 3 moeilijke gevallen, mishandeld etc. Dus hun training was anders als bijv pup training. Er was geen enkele basis aanwezig, nooit in huizen geleefd etc. Ik heb ze vooral van angsten moeten afhelpen. Het teefje is het ernstigste geval. Mensen aaien haar buiten weleens; gelijk een plasje op de grond. Als er opeens een container staat in de straat durft ze niet meer door te lopen etc. Er is wel al ontzettend veel vooruitgang geboekt en ze is over het algemeen zindelijk. Maar ik kan haar gedrag alleen positief sturen. Ik heb haar nu 2 jaar maar we werken nog vooral aan vertrouwen. Ik straf plasjes in huis ook niet af, dat zal niet helpen. En we vermoeden dat ze ook vrij veel nestjes heeft gehad, dat zal er ook mee te maken kunnen hebben. Ze plast niet bewust en expres in ieder geval. Ze snapt dat het niet hoort in huis. Maar met dit hele zooitje wandelen is soms een flinke uitdaging, een pootje die omhoog gaat tegen een struikje zie ik niet altijd meteen.
:cry: verschrikkelijk. Sommige mensen zouden geen honden mogen hebben. Soms denk ik wel eens dat mensen verplicht scholing zouden moeten hebben, voordat ze een huisdier aanschaffen. Ben blij dat ze bij jou een fijn huisje hebben.
Alle reacties Link kopieren
@sjulia, bij de teef die “angst-plast” zal het wellicht wat complexer liggen (ook omdat het mogelijk medisch kan zijn), maar in elk ander geval is plassen en poepen op plaats en commando echt niet moeilijk om honden aan te leren. Gewoon in woord (continue benoemen) en gedrag (stevig doorstappen of juist halt houden) duidelijk maken wat je verwacht en een kind kan de was doen. Ik heb hier echt niet de makkelijkste honden over de vloer (gehad), maar na 2x wandelen hebben ze het allemaal wel door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven