Persoonlijke noot bij bod op woning

28-10-2019 19:51 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een nare ex ben ik alles wat me zo lief was (relatie, toekomstdromen en droomhuis) kwijt.

Ik ben daarom al een tijdje op zoek naar een nieuwe woning. En wat een k*t woningmarkt is het nu! Ja, ik heb een leuke overwaarde op mijn huidige woning, maar er komt zo enorm weinig te koop wat binnen mijn wensen/budget valt en heb je eindelijk dat perfecte huis gevonden dan moet je opbieden tegen 30 anderen. Als single vrouw is het gewoon niet te doen als je moet opboksen tegen stelletjes die meer kunnen (over)bieden dan jij.

Ik heb vanmorgen een woning (met een vanaf prijs) bezichtigd die mij heel erg in de smaak is gevallen. En ik wil dan ook graag opvallen tussen alle biedingen (ook al kan ik niet de hoofdprijs bieden). Nu is er helaas ook voor dit huis een verkoopprocedure. Voor volgende week maandag moet ik mijn bod inleveren.

In de afgelopen 5 maanden heb ik dit al vaker meegemaakt en iedere keer achter het net gevist. Bij dit bod vraagt de verkopende partij/makelaar ook om een persoonlijke noot.

Persoonlijk zou ik hier als verkopende partij niet om malen (ik zou toch gaan voor het hoogste bod & beste voorwaarden), maar nu wordt er dus specifiek om gevraagd... Iemand tips wat ik daarvoor kan opschrijven? Niemand zit toch te wachten op een zielig verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Je kan je verhaal omschrijven en waarom je biedt op het huis zonder zielig over te komen.
Alle reacties Link kopieren
Je OP uitprinten, dat geeft duidelijk jouw eigen echte mening weer :)
Misschien dat dat juist is wat ze graag lezen.
Nokie schreef:
28-10-2019 19:53
Je OP uitprinten, dat geeft duidelijk jouw eigen echte mening weer :)
Misschien dat dat juist is wat ze graag lezen.
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Apart dat de verkoper dat vraagt. Maargoed geeft misschien wel aan dat ze openstaan voor een gunfactor. Ik zou gewoon mijn verhaal schrijven zonder zielig te doen. Het is toch wat het is?! Hopelijk heb je geluk, spannend zeg.
Nokie schreef:
28-10-2019 19:53
Je OP uitprinten, dat geeft duidelijk jouw eigen echte mening weer :)
Misschien dat dat juist is wat ze graag lezen.
Goed plan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit gedaan toen ik op zoek was naar een huurwoning in Hamburg (qua overspannen woonmarkt vergelijkbaar met Amsterdam). Na een paar keer afgewezen te zijn heb ik een soort van algemene "sollicitatiebrief" geschreven, wie ik ben, wat ik doe, dat ik een kat heb en welke woning ik daarbij zocht.

De eerste keer dat ik die brief bij een aanmelding tot bezichtiging mee stuurde, was het direct raak. Dus ik zeg: doen. Maar laat het idd niet zielig klinken. Je OP zou ik daarom niet uitprinten, ik zou als verkoper/verhuurder dan al snel denken: en waarom is dat mijn probleem? Zorg ervoor dat je sympathiek over komt, zodat ze het jou gunnen.
s7rin wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:03
1.01% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
https://www.businessinsider.nl/huis-kop ... -je-denkt/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
28-10-2019 20:02
Maar laat het idd niet zielig klinken. Je OP zou ik daarom niet uitprinten,
Ik vind haar OP niet zielig klinken, maar oprecht en gemeend, realistisch en menselijk.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft geen zielig verhaal te zijn. Wij hebben bij een ouderlijk huis meegemaakt dat er diverse gegadigden waren. Er werd overboden. Nou had dit huis een bijzondere tuin, maar wel een waar je van moet houden. Wij hebben de diverse mensen die negatief op de tuin reageerden het huis niet geggund. Er was echter ook een stel waarbij de dame zag met hoeveel liefde en aandacht de tuin aangelegd en verzorgd was. Zij zei de tuin zo te willen houden. Aan hen hebben we het huis gegund. En nu, jaren later, is de tuin nog redelijk qua opzet van destijds.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Iets enthousiast over de woning en de plek, waarom je er graag wil wonen en hoe je jezelf er al ziet wonen? En dan met een persoonlijke, positieve noot.

Misschien hebben de huidige eigenaren er met heel veel plezier gewoond of zelf met zorg de woning opgeknapt en zijn ze gehecht aan hun woning. Ik heb zoiets een keer gehoord van een vriendin die een woning had bezichtigd. De eigenaresse verkocht haar fijne woning door veranderende leefomstandigheden en wilde graag weten dat er een leuk iemand ging wonen die er net als zijzelf met veel plezier zou wonen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Nokie schreef:
28-10-2019 20:06
Ik vind haar OP niet zielig klinken, maar oprecht en gemeend, realistisch en menselijk.
Maar niet waar verkopers op zitten te wachten, denk ik.


Benoem bijv de tuin, een verbouwd iets ( patio, dakraam , serre , zolder ) wat het huis voor jou zo bijzonder maakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wellicht heb je gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Precies: omschrijf waarom dit huis en die buurt je aanspreekt...
Alle reacties Link kopieren
Nokie schreef:
28-10-2019 20:06
Ik vind haar OP niet zielig klinken, maar oprecht en gemeend, realistisch en menselijk.
Als ze het eerste deel weg zou laten, zou het dat inderdaad zijn.
Door een nare ex ben ik alles wat me zo lief was (relatie, toekomstdromen en droomhuis) kwijt.

Dit werkt op mij averechts. Maar goed, dat ben ik.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Wat een achterlijke wens van de verkoper.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dit huis kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet alleen benoemen wat jij zo leuk vindt aan het huis en hoe mooi je het vindt (dat verhaal krijgen ze 30x te le,en en weten ze zelf ook wel). Tenzij je iets unieks ziet waar je wat mee gaat doen.
Maar ook wat je voor de buurt kunt betekenen, hoe je jezelf ziet in het buurtcontact. Misschien vind je het heel leuk om dingen te organiseren, help je graag ouderen of wat dan ook. Dan laat je zien dat je sociaal een aanwinst bent.

Maar alleen als je dat ook echt bent natuurlijk :P
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
28-10-2019 20:19
Wat een achterlijke wens van de verkoper.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant hoeft de verkoper blijkbaar niet de hoofdprijs te hebben. Daar is dan weer positief.
Wij hebben vandaag ons huis verkocht. Niet aan de hoogste bieder, maar aan iemand waar we het beste gevoel bij hadden. We hebben iemand heel blij gemaakt vandaag :)
Alle reacties Link kopieren
Het kan een verschil maken inderdaad, de vrouw die in ons huis gewoond heeft had nooit kinderen kregen en voor ze overleed had ze de wens uitgesproken dat er een jong gezin in haar huis zou komen wonen.
Toen wij met een bod kwamen met mijn hoogzwangere buik hadden wij dus een streepje voor bij de erven.
Dus mensen kunnen persoonlijke redenen hebben voor gunnen en dat boven geld stellen.

Ik zou eerlijk en oprecht vertellen wat dit huis voor jou betekent. Een nieuwe toekomst, een nieuwe stap, zoiets. Als dit huis jouw leven verandert kan dat voor hen het verschil maken.
Mombe schreef:
28-10-2019 20:40
Wij hebben vandaag ons huis verkocht. Niet aan de hoogste bieder, maar aan iemand waar we het beste gevoel bij hadden. We hebben iemand heel blij gemaakt vandaag :)
Ik heb mijn omgeving een paar keer gezien dat de gun-factor meespeelde.
naatb schreef:
28-10-2019 19:51
Door een nare ex ben ik alles wat me zo lief was (relatie, toekomstdromen en droomhuis) kwijt.

Bij dit bod vraagt de verkopende partij/makelaar ook om een persoonlijke noot.

Persoonlijk zou ik hier als verkopende partij niet om malen (ik zou toch gaan voor het hoogste bod & beste voorwaarden), maar nu wordt er dus specifiek om gevraagd... Iemand tips wat ik daarvoor kan opschrijven? Niemand zit toch te wachten op een zielig verhaal?
Nou, Naat, hierbij een voorbeeldtekst.

"Toen ik de woning Cebestraat 1051 bezichtigde, viel de mooie woonkeuken me gelijk op. Wat zou ik hier graag lasagne koken en koekjes bakken. Mocht de woning mij gegund worden, dan bak ik graag mijn succesrecept, citroenamandelkoekjes, voor u.

Mijn aankoopmakelaar liet me zien, dat u de woning netjes onderhouden heeft. De indeling van het appartement is ook praktisch.

Ik geef geen luide feestjes en bespeel geen instrument, dus u kunt uw flatgenoten informeren dat ze een rustige buur krijgen. "


Herschrijf jij ‘m en zet je de tekst dan op het VIVA-forum? (Je bent toch tekstschrijver van beroep?)
Andere forummers: schrap maar in bovenstaande tekst, zodat de forummer haar droomhuis (hopelijk) krijgt.
SweetFirefly schreef:
28-10-2019 20:07
Het hoeft geen zielig verhaal te zijn. Wij hebben bij een ouderlijk huis meegemaakt dat er diverse gegadigden waren. Er werd overboden. Nou had dit huis een bijzondere tuin, maar wel een waar je van moet houden. Wij hebben de diverse mensen die negatief op de tuin reageerden het huis niet geggund. Er was echter ook een stel waarbij de dame zag met hoeveel liefde en aandacht de tuin aangelegd en verzorgd was. Zij zei de tuin zo te willen houden. Aan hen hebben we het huis gegund. En nu, jaren later, is de tuin nog redelijk qua opzet van destijds.
Dus eigenlijk heb je er duizenden euro’s voor over gehad om de tuin in min of meer dezelfde staat te houden..?
ondernemer schreef:
28-10-2019 21:06
Dus eigenlijk heb je er duizenden euro’s voor over gehad om de tuin in min of meer dezelfde staat te houden..?
Ik zou het wel pijnlijk vinden als de nieuwe bewoner de appelbomen in de tuin van XXX allemaal omhakt en er een tegeltuin van maakt.
#bomenknuffelaar #nietaltijddehoogstebieder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven