Hoe vier jij oud en nieuw?

04-11-2019 23:20 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!
Dit jaar ga ik voor het eerst samen met m'n partner oud en nieuw vieren. Dus niet naar feestjes met veel mensen of op elkaar geplakt staat in de kroeg. Het is nog ver weg maar ik twijfel om thuis te blijven of een nachtje weg te boeken, vandaar dat ik er nu al over na denk.

Hoe vieren jullie oud en nieuw? Lijkt me leuk om te horen hoe anderen oud en nieuw vieren! Hebben jullie bepaalde tradities of gebruiken?
Met vrienden. Wel eens naar een groot feest geweest, maar dat heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ook in het buitenland vieren niet. Dat kan 364 dagen per jaar en voelt dus met oud en nieuw gewoon als een random dag. Ik vind het wel iets symboliseren dus dat vier ik graag op een vertrouwde plek met vertrouwde mensen. Terwijl ik doorgaans geen sentimenteel type ben ofzo.

Meestal is het dan zo dat we het bij iemand thuis doen, drankjes en hapjes halen. Ieder jaar bij een ander. Beetje muziek luisteren, tv kijken en om 12 uur vuurwerk.
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 04-11-2019 23:24
18.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hebben we wel de traditie om op oudejaarsdag langs m'n ouders te gaan. Die hebben de schuur dan omgebouwd tot oliebollenkraam. Er staan dan wat kachels aan en iedereen kan een (of 2 of 3) oliebol komen eten met een glaasje gluhwein of choco erbij. Komen altijd wel veel familieleden en vrienden van m'n ouders langs.

Verder gingen wij vaak naar feestjes bin iemand thuis, ene jaar bij "zijn" vrienden en andere jaar hij de "mijne". Ook wel eens apart gevierd ivm werk van mij of omdat het zo beter uitkwam.

Op 1 Jan gaan we altijd langs bij de opa's en oma's van zijn kant, dan zien er de rest van zijn familie ook.
Op 1 januari gaan we altijd uiteten met vrienden. Familie komt later meestal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk thuis met mn dochtertje (4). Geen idee nog eigenlijk.

Al zag ik een aankondiging voor een eenoudervakantie. Even afwachten wat dat kost en welke dagen. Misschien dat ik dat liever doe. (alles beter dan alleen)
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
04-11-2019 23:26
Ik denk thuis met mn dochtertje (4). Geen idee nog eigenlijk.

Al zag ik een aankondiging voor een eenoudervakantie. Even afwachten wat dat kost en welke dagen. Misschien dat ik dat liever doe. (alles beter dan alleen)
Waar zou je naar toe gaan?
Alle reacties Link kopieren
Lekker met joggingbroek op de bank voor de buis en de 2 poezekindjes dicht bij ons.
ik geef mn bek ook maar een douw
Drakestina schreef:
04-11-2019 23:24
Bij ons hebben we wel de traditie om op oudejaarsdag langs m'n ouders te gaan. Die hebben de schuur dan omgebouwd tot oliebollenkraam. Er staan dan wat kachels aan en iedereen kan een (of 2 of 3) oliebol komen eten met een glaasje gluhwein of choco erbij. Komen altijd wel veel familieleden en vrienden van m'n ouders langs.

Verder gingen wij vaak naar feestjes bin iemand thuis, ene jaar bij "zijn" vrienden en andere jaar hij de "mijne". Ook wel eens apart gevierd ivm werk van mij of omdat het zo beter uitkwam.

Op 1 Jan gaan we altijd langs bij de opa's en oma's van zijn kant, dan zien er de rest van zijn familie ook.
Klinkt wel leuk met die oliebollenkraam! Bij ons in de omgeving zijn ook veel van zulke dingen. Carbidschieten enzo. Sommige zijn er al maanden mee bezig om hun oud en nieuw te regelen. Ik kom zelf niet van het platteland (woon er nu wel) dus ik heb daar weinig mee.
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 04-11-2019 23:30
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-11-2019 23:26
Ik denk thuis met mn dochtertje (4). Geen idee nog eigenlijk.

Al zag ik een aankondiging voor een eenoudervakantie. Even afwachten wat dat kost en welke dagen. Misschien dat ik dat liever doe. (alles beter dan alleen)
Wel een leuk idee met oud en nieuw!
Thuis.

En ik hoop dat de overoverburen geen Oud&Nieuw voor 40 man organiseren en dan weer vuurpijlen gaan afsteken vanaf de boom pal voor mijn huis.

Verder bof ik enorm met mijn buren (weinig geluidsoverlast), dus zelfs als er feessies zijn, kom ik er wel overheen.
* Zoekt op hutje op de hei van 31dec tot 1jan*
Alle reacties Link kopieren
Alleen op de bank en als het rustig wordt lekker naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
04-11-2019 23:28
Waar zou je naar toe gaan?
Estivant heeft iets in de ardennen.
Denk er nog over want t moet wel passen met werk en financieel
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-11-2019 23:29
Lekker met joggingbroek op de bank voor de buis en de 2 poezekindjes dicht bij ons.
Heerlijk! En dan de oudejaarsconferance op? Vind altijd wel leuke programma's op de tv met oudejaarsavond!
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
04-11-2019 23:30
Thuis.

En ik hoop dat de overoverburen geen Oud&Nieuw voor 40 man organiseren en dan weer vuurpijlen gaan afsteken vanaf de boom pal voor mijn huis.

Verder bof ik enorm met mijn buren (weinig geluidsoverlast), dus zelfs als er feessies zijn, kom ik er wel overheen.
* Zoekt op hutje op de hei van 31dec tot 1jan*
Die parken heb je he! Vuurwerkvrije bungalow parken, vriendin gaat daar altijd naar toe met haar honden!
Alle reacties Link kopieren
Wij nodigen vaak wat vrienden bij ons uit, lekker makkelijk. ‘S avonds spelletje doen, kletsen, oliebol eten en aftellen. Even vuurwerk kijken en rond half 2 allemaal naar huis/naar bed. Heerlijk burgerlijk 😉
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk met bier.
Ver weg van vuurwerk en andere overlast.
Alle reacties Link kopieren
Thuis met twee, met hapjes, oliebollen en bubbels. Een overnachting in een hotel met diner en feest lijkt me ook wel eens leuk voor ooit eens.
Gewoon thuis series kijken met lekkere hapjes. Rond 12 uur even een paar mensen appen om nieuw jaar te wensen en dan lekker uit het raam naar al het vuurwerk kijken van anderen en vervolgens wachten tot de herrie weer voorbij is zodat ik kan gaan slapen. Tenzij er nog iets leuks op tv komt. Op 1 januari heb ik een nieuwjaarsborrel bij familie.

Kortom lekker saai en zoals alle andere avonden.
Alle reacties Link kopieren
thuis, en meestal rond half 12 ga ik ook koken of de frituur aan en eten we rond mindernacht. vind oudjaar vreselijk saaai.

1x heb ik het bij mijn tantes gevierd, mijn nicht had toen net de Wii en hebben we spelletjes gedaan en bijna iedereen was dronken tegen 12.00 .
Relax we're all crazy, it's not a competition
Apatura schreef:
04-11-2019 23:32
Estivant heeft iets in de ardennen.
Denk er nog over want t moet wel passen met werk en financieel
Ah oke. Hopelijk lukt het. Bijzondere ervaring zo'n vakantie, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Thuis met mijn man. We hebben in januari een kat erbij genomen en we willen thuis zijn omdat we niet weten hoe hij reageert op vuurwerk. Onweer vind hij eng dus denk dat hij onweer ook niet fijn vind. We vermoeden sterk dat hij is mishandeld in het verleden dus geen idee of dat ook nog mee speelt.

Och een traditie, ik stuur ieder jaar een vuurpijl met een briefje naar mijn overleden echtgenoot de hemel in.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
04-11-2019 23:59
Och een traditie, ik stuur ieder jaar een vuurpijl met een briefje naar mijn overleden echtgenoot de hemel in.
Wat mooi💖
Alle reacties Link kopieren
Thuis, met mijn vriend en kat op de bank. Hapjes en drankjes erbij en de Top2000 luisteren. Ik ga sowieso nooit naar de kroeg of feestjes. :-]
Alle reacties Link kopieren
Het liefst helemaal niet. Maar met de kinderen allemaal thuis zal ik wel moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven