Magneetverf

06-11-2019 13:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij zijn bezig de slaapkamers te schilderen. Mijn dochter wil graag op een muur magneetverf, dat hebben we nu ook gekocht. Maar het is donkergrijs van kleur en ik heb me laten vertellen dat dat de enige kleur is waarin dat te koop is. Volgens een schilder die ik sprak wordt het echt niet mooi als we dat op de muur doen (maar hij heeft het zelf nog nooit gebruikt zei hij ook) en daar nog lichte verf overheen. Maar ja, het is natuurlijk wel erg leuk voor een tiener om gewoon allemaal posters etc. op te kunnen hangen met magneetjes.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt het echt niet mooi of zie je het niet? Op internet zie ik foto's van gewoon mooi geverfde muren en zie je er niks van dat er magneetverf onder zit.
Alle reacties Link kopieren
https://www.magneet-verf.nl/Magneetverf-kleuren Zelf hebben we gewoon die van Gamma gebruikt en een gekleurde lijst erom gemaakt ( hangt zo vol dat je het grijs amper ziet )
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie, Byrma. Bedoel je dat je een grijs vlak hebt geschilderd met magneetverf en eromheen een rand in kleur?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat voor amateurschilder? Wij hebben een prachtige witte wand, en daaronder zit magneetverf. Niks geks aan te zien.

De verf is idd grijs door de vele ijzerdeeltjes die erin zitten. Je moet echt veel lagen aanbrengen, het is daarom ook best duur om te doen! En later alsnog sterke magneten gebruiken.

Wij hebben zelf geverfd tijdens de verbouwing, eerst magneet en toen witte verf. De allerlaatste laag is spuitverf, waarmee de hele woning gespoten is, zodat je geen kleurverschil ziet.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
06-11-2019 14:09
Wat is dat voor amateurschilder? Wij hebben een prachtige witte wand, en daaronder zit magneetverf. Niks geks aan te zien.

De verf is idd grijs door de vele ijzerdeeltjes die erin zitten. Je moet echt veel lagen aanbrengen, het is daarom ook best duur om te doen! En later alsnog sterke magneten gebruiken.

Wij hebben zelf geverfd tijdens de verbouwing, eerst magneet en toen witte verf. De allerlaatste laag is spuitverf, waarmee de hele woning gespoten is, zodat je geen kleurverschil ziet.
Hm, dat idee had ik al een beetje, dat het best wel kan. Ik denk dat ik het gewoon toch ga doen. Wel lees ik verschillende dingen over het aantal lagen. Sommigen zeggen dat je het met 2 lagen af af kan, ergens anders lees ik weer dat er 4 lagen nodig zijn. Hoeveel hebben jullie er?
Je kunt er zeker een lichte kleur over doen. Wij hebben bij het verven een grijze primer gebruikt en daarover gebroken wit geverfd en dat ging ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest wel veel lagen doen.
En krijtbordverf erover was een slecht plan, want die magneetveld was wel wat korrelig en dat krijtstuk schreef dus ****
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onze keukenmuur nu twee keer geverfd met magneetverf.

Ik zou de dure versie van de bouwmarkt kopen, die van de Action en huismerk Gamma plakten voor geen meter. Kon ik nog een keer gaan beginnen. Ik heb nu denk ik wel een stuk of tien lagen erop zitten, voordat de magneten echt goed bleven plakken. En ik raad je aan dit echt goed te testen, de eerste keer dacht ik dat ze bleven zitten maar vielen de zwaardere magneten of te zware kaarten alsnog naar beneden.

Daarna met een schuurmachine de randen afgevlakt (magneetverf heeft namelijk een dikkere structuur). Vervolgens de muur overgeverfd met kleur naar keuze, in ons geval nu Heart Wood.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het echt drama, heb een deur met magneetverf gedaan en ondanks de dure pot uit de bouwmarkt en de belofte dat ik er meerdere m2 mee kon doen werkt het nu nog niet helemaal. Ik zou op basis van gebruik met m2 nog wat over moeten houden maar heb de hele pot erop gesmeerd in meer dan 6 lagen (pot zei dat 2 lagen genoeg was) en nog blijft het niet echt lekker hangen.

We hebben al extra sterke magneten gekocht maar toch glijden zwaardere tekeningen er zonder enige moeite vanaf. A4-tje houdt hij wel maar posters denk ik al niet laat staan foto's oid.

Ik begin er in ieder geval nooit meer aan. Misschien geldt voor een deur wel iets anders maar bezint eer ge begint, het kan een aardig dure aangelegenheid worden als je net als ik het aantal vierkante meters per pot niet haalt en vele lagen moet verven.
Ik heb een houten deur ooit met magneetverf gedaan. Heb een stuk of 4 lagen gedaan en alsnog was het magneetverf effect niet heel sterk, al bleven fotomagneten wel heel goed hangen en dat gaf een heel leuk effect. Met een lichte kleur erover ging prima, dat was in twee lagen dekkend
Magneetverf is volgens mij altijd grijs en daar kun je dan een kleurtje overheen verven. Hier ook gedaan. Je moet van de magneetverf echt meerdere lagen doen anders werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het door de dikke lagen die je nodig hebt niet mooi. Er is ook magneetbehang, in allerlei kleuren en variaties. Dat is veel sterker magnetisch en het resultaat wordt een stuk fraaier.
We hebben onlangs een muur in magneetverf gezet. Ik denk dat we 4 lagen hebben gezet en daarna nog 2 (of 3?) lagen om ze wit te maken. Is een mooi resultaat en ik ben erg blij ermee. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven