Wanhopig door huilende baby van buren

07-11-2019 06:56 126 berichten
Onze buren hebben een zoontje van 7 maanden die nu al 2 maanden lange, elke nacht de boel op stelten zet.
De eerste 5 maanden hoorden we hem nooit, maar sinds de ouders 'n beetje van hun 'attachment parenting' methode af zijn gestapt, is het elke nacht bal. Hij krijst u-ren lang.
Opzich hebben wij wel redelijk contact met de buren en heb ik (aan het begin van deze 2 maanden) weleens gevraagd hoe het kwam dat hij nou zo huilde ineens. Volgens de buurvrouw was dit omdat zij exclusief borstvoeding geeft, maar die nachten toch wel zat begon te worden. Nu hopen ze dat hij - door hem te laten huilen - leert dat hij niks meer krijgt en dus doorslaapt. Of dit werkt is een tweede, want hij huilt tot er iemand komt. Of dit na 'n half uur of na 3 uur is, hij huilt krijst tot die tijd. Meerdere keren per nacht. Ouders slapen zelf (tijdelijk) aan de andere kant van het huis in de eetkamer, zodat ze hem niet horen krijsen..
Ik vind het super zielig natuurlijk, maar word er zelf ook echt gek van. Ik heb wallen tot mijn kin en al 2 maanden geen nacht normaal kunnen slapen.. Zijn kamer is naast die van mij en het zijn huurhuizen dus gevoelsmatig zit er alleen een gipsplaatje tussen ons in. Ergens anders in huis slapen is geen optie, mijn moeder is haar slaapkamer ook al ontvlucht en ligt nu in de huiskamer op een andere verdieping, maar hoort de baby alsnog..
Met de ouders praten heeft geen zin want 'babies huilen nou eenmaal' en 'nog even, dan slaapt hij vast door'..

Ik ben wanhopig, iemand nog tips voor goede oordoppen? :'(
Alle reacties Link kopieren
Heb je 1x met hen gesproken of al vaker?
Alle reacties Link kopieren
Die zijn gek trouwens. Arm kind, arme jij!
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
07-11-2019 06:59
Die zijn gek trouwens. Arm kind, arme jij!
Nou zeg dat! Uren kleine baby laten huilen :nope: | . Je zou haast veilig thuis willen inschakelen @(
groentuintje wijzigde dit bericht op 07-11-2019 07:03
1.36% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch nog een keer stevig praten met ze!
Het feit dat ze hem al maanden laten brullen wil zeggen dat hun manier niet werkt. Tijd voor een andere manier.

En als ze dit gewoon door laten gaan zou ik stiekem (heel vals, ik weet het) eens een keer zeggen dat ik hier melding van ga doen. Niet erbij zeggen waar. En ook niet doen natuurlijk! Maar gewoon een beetje laten zien dat dit ongewenst gedrag is.
Geen ‘nette’ instelling, maar op deze manier help je de baby misschien een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Tot voor je buren en hun baby. Maar dit kan natuurlijk niet.

Ga praten, helpt dat niet: bel de woningbouw
Ik zou de ouders verzoeken de baby in de eetkamer te leggen en zelf op de bovenverdieping te gaan slapen. Dan heb jij er ook minder overlast van.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
07-11-2019 07:01
Nou zeg dat! Uren kleine baby laten huilen :nope: | . Je zou haast veilig thuis willen inschakelen @(
Want het verhaal van TO klopt natuurlijk. :nope:

Verhaal van TO staat boordevol oordelen en tegenstrijdigheden, ik gok dat de waarheid iets genuanceerder ligt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Oordoppen!
Wat sneu voor die baby :cry: Dit is gewoon verwaarlozing van de basisbehoeften van een kind.

Dat zij daar al lekker bij kunnen slapen is me een raadsel, maar dat je zelf lekker elders gaat slapen en je buren er mee opzadelt is gewoon ronduit asociaal.

Ik zou hier een bekoeld contact met de buren wel voor over hebben en een stevig gesprek over voeren.
Poeh arme baby. Als ze hun verdrietige baby al niet boeiend vinden, zullen ze jouw gebroken nachten vast ook niet erg vinden.

Wat een vervelende situatie voor jou maar vooral voor de baby.
Och wat sneu voor alle partijen. Ik zou sowieso stevige oordoppen aanschaffen en nogmaals in gesprek gaan. Helpt dit laatste niet, dan gesprek met woningbouw....
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat ze hem echt zo uren laten krijsen?

Ik dacht wel eens bij ons, arme buren. Want mijn dochter kon ook letterlijk urenlang krijsen en dan stonden wij gewoon met haar op de arm werkelijk alles te proberen om haar stil te krijgen. Dat de baby blijft huilen wil niet per definitie zeggen dat de ouders er niks aan proberen te doen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ouders ‘s nachts hun kind 3 uur laten huilen zonder er aandacht aan te geven. Dan zijn ze wel erg harteloos. Overigens, als ze dat écht structureel zouden doen, gewoon baby complete nacht negeren, dan zou die baby al niet meer huilen denk ik, maar in een soort overlevingsmodus gaan.

Is t echt zo erg of voelt het gewoon zo erg omdat je de baby bijvoorbeeld 10 keer op een nacht 5 minuten hoort huilen (wat overigens minstens zo irritant is)
Alle reacties Link kopieren
Zijn het misschien hondenliefhebbers? Vroeger werd er namelijk door de kenners geadviseerd om een pup de eerste nachten maar te laten janken; dan leerde hij vanzelf dat er niemand zou komen. Dat zal beslist voor een aantal dieren (de evenwichtigste) goed gewerkt hebben, maar ook in heel veel gevallen jankte hij járen door. :)

Daar is men dus vanaf gestapt en nu wordt vaak aangeraden om het dier de eerste dagen in een kistje naast je bed te zetten zodat je je hand alleen maar hoeft uit te steken om hem rustig te krijgen.

Ik weet overigens niet of de door jou genoemde babyopvoeding echt onder mishandeling valt maar het is zeker wat ouderwets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
07-11-2019 07:34
Wat sneu voor die baby :cry: Dit is gewoon verwaarlozing van de basisbehoeften van een kind.

ach, valt bij sommige ouders onder 'slaaptraining', wordt ook op dit forum wel gepromoot hoot
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
07-11-2019 08:07
ach, valt bij sommige ouders onder 'slaaptraining', wordt ook op dit forum wel gepromoot hoot
Ik heb echt geen probleem met mijn kind af en toe laten huilen, maar ‘s nachts echt maximaal 15 minuten en alleen als ik zeker weet dat het niet te koud is, ze geen vieze luier of honger heeft, etc.

Toen ze jonger was weleens langer gedaan maar dat was omdat ze echt 5 uur aan een stuk bleef krijsen (overdag), we hadden een huilbaby. Heeeeeel veel getroost, maar uiteindelijk word je echt gek en heb ik haar echt weleens een halfuur genegeerd omdat ik gewoon niet meer kon. Maar dat zou ik ‘s nachts echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit deed mijn buurvrouw ook met haar kinderen: die had ze in een andere kamer (grenzend aan mijn slaapkamer) gelegd omdat ze 's nachts zoveel huilden en vroeg wakker werden en ging zelf op een andere verdieping slapen. Terwijl ze wist dat ik mijn slaapkamer juist had verplaatst om af te zijn van het krijsen van de kinderen in de vroege ochtend. Ik zou nog een keer met ze praten en dan kijken of ze de baby ergens anders kunnen laten slapen, waar het niet direct aan jouw slaapkamer grenst. Op zich is een babybed makkelijk te verplaatsen?
Grijskleedje31 schreef:
07-11-2019 07:52
Och wat sneu voor alle partijen. Ik zou sowieso stevige oordoppen aanschaffen en nogmaals in gesprek gaan. Helpt dit laatste niet, dan gesprek met woningbouw....
Wat moet de woningbouw eraan doen dan?
Alle reacties Link kopieren
TO, als t echt zo erg is als wat jij schetst. Echt volledig negeren urenlang ‘s nachts, maanden achter elkaar, dan zou ik geloof ik wel een melding maken bij Veilig Thuis, want dan kunnen de ouders en baby wel echt hulp gebruiken. Maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo gaat als jij nu zegt.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Wow dat vind ik heel ernstig. Er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat het lang laten huilen van een baby schadelijk is. Ik zou ook een melding maken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-11-2019 07:08
Ik zou de ouders verzoeken de baby in de eetkamer te leggen en zelf op de bovenverdieping te gaan slapen. Dan heb jij er ook minder overlast van.
Goed plan!
Stefke schreef:
07-11-2019 07:04
Ik zou toch nog een keer stevig praten met ze!
Het feit dat ze hem al maanden laten brullen wil zeggen dat hun manier niet werkt. Tijd voor een andere manier.

En als ze dit gewoon door laten gaan zou ik stiekem (heel vals, ik weet het) eens een keer zeggen dat ik hier melding van ga doen. Niet erbij zeggen waar. En ook niet doen natuurlijk! Maar gewoon een beetje laten zien dat dit ongewenst gedrag is.
Geen ‘nette’ instelling, maar op deze manier help je de baby misschien een beetje.
'ik heb het al besproken '
Weten zij veel dat je het Viva forum bedoelt.
lilalinda schreef:
07-11-2019 08:07
ach, valt bij sommige ouders onder 'slaaptraining', wordt ook op dit forum wel gepromoot hoot

Ik promoot ook slaaptraining maar daar heeft dit helemaal niets mee van doen hoor. o_o

Ik neem ook niet klakkeloos aan wat TO zegt over dat laten huilen, die ouders krijgen dan zelf ook geen slaap en zijn dan toch ook geïrriteerd? Wie weet lopen ze er de halve nacht mee op de arm maar houdt hij niet op. Kan ook.

Maar het is natuurlijk fijner om te doen alsof het foute mensen zijn die aan slaaptraining doen, in tegenstelling tot jij die het fantastisch doet. :zzz:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven