Stafford zo onrustig ineens

07-11-2019 20:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is de laatste dagen vreselijk onrustig. Als ik bijv om boodschappen ben geweest en ik kom terug dan doet ze of ik jaren ben weggeweest, piepen, janken heen en weer rennen. Ze is dan ook niet alleen, ik heb nl nog een hondje...een chihuahua. Ze komt er genoeg uit, loopt op een losloopgebied ook los zodat ze haar energie kwijt kan. Maar overdag in huis ook...steeds piepen, mij weer aankijken. Steeds weer bij mij in de buurt willen zijn. Vind het zo raar want zo was ze nooit. Wel dat ze heel erg op mij gericht is, als we bijv buiten zijn houd ze mij in de gaten en als we in een groep zijn dan wacht ze altijd tot ze mij weer ziet. Maar in huis nooit. Dan was ze gewoon lui😉 slapen, eten, knuffelen. Ze is nu 8 jaar. Is gezond (voor zover ik weet)

Voelt ze Iets aan of zo? Ik ga bijna denken dat ik wat mankeer, ziek ben/word of zo. Ik probeer dit gedrag zoveel mogelijk te negeren en op de momenten dat ze rustig is dan geef ik haar aandacht. Iemand tips of ideeen hoe ik dit aan kan pakken?
dwarrel75 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 20:29
2.63% gewijzigd
Ben je zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Uuuh nee dat is onmogelijk. Dan zou het vd lucht moeten zijn😉
Alle reacties Link kopieren
Wordt er bij jou ook al vuurwerk afgestoken? Kan het zijn dat ze geschrokken is van een knal?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alsof ze ineens verlatingsangst heeft.
Alle reacties Link kopieren
Toch even naar de dierenarts, even laten checken of ze geen pijn heeft
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad toch langs de dierenarts gaan.
Dwarrel75 schreef:
07-11-2019 20:30
Uuuh nee dat is onmogelijk. Dan zou het vd lucht moeten zijn😉
Je kent het verhaal van het babytje Jezus? 😜
Alle reacties Link kopieren
Ja zat ook al aan de dierenarts te denken maar ze lijkt geen pijn te hebben. Maar dat weet ik natuurlijk nooit zeker, staffords zijn een kei in het verbergen van pijn.

Ze was nooit bang voor vuurwerk. Tot nu toe (8 x oud en nieuw) heeft ze nog nooit een krimp gegeven bij een knal.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
07-11-2019 20:36
Je kent het verhaal van het babytje Jezus? 😜
Nou ik ben de 40 gepasseerd dus dan moet deze lucht wel heel erg goed raak kunnen schieten🙃 wil het nog raak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
07-11-2019 20:38
Ja zat ook al aan de dierenarts te denken maar ze lijkt geen pijn te hebben. Maar dat weet ik natuurlijk nooit zeker, staffords zijn een kei in het verbergen van pijn.

Ze was nooit bang voor vuurwerk. Tot nu toe (8 x oud en nieuw) heeft ze nog nooit een krimp gegeven bij een knal.
Het hoeft geen pijn te zijn. Vanaf 7 jaar kunnen honden gedragsveranderingen gaan vertonen als eerste tekenen van dementie. Hoeft niet, maar ook dat kun je laten checken bij de dierenarts. Je kunt ook nog afwachten omdat het nog maar kort is. Als ze verder goed eet, drinkt, slaapt en actief is.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
07-11-2019 20:42
Het hoeft geen pijn te zijn. Vanaf 7 jaar kunnen honden gedragsveranderingen gaan vertonen als eerste tekenen van dementie. Hoeft niet, maar ook dat kun je laten checken bij de dierenarts. Je kunt ook nog afwachten omdat het nog maar kort is. Als ze verder goed eet, drinkt, slaapt en actief is.
Ja ze eet en drinkt goed. Als we uit gaan is ze nog altijd haantje de voorste en ravot erop los. Zat idd ook aan dementie te denken. Zal eens googelen hoe zich dit openbaart bij een hond. Ik zal na het weekend als ze dan nog zo is een afspraak maken bij de dierenarts. Dit gedrag dat ze nu laat zien is nu ong 1,5 week zo. Zit mij net te bedenken, misschien moet ze loops worden? Maar dat is meestal pas eind dec. En de vorige keer deed ze toen ook niet zo.
Kan ze schijnzwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
07-11-2019 20:51
Kan ze schijnzwanger zijn?
Dat heeft ze nog nooit eerder gehad. Ze heeft ook niet opgezette tepels en dat soort. Volgende week toch maar laten checken bij de dierenarts.
Dwarrel75 schreef:
07-11-2019 20:56
Dat heeft ze nog nooit eerder gehad. Ze heeft ook niet opgezette tepels en dat soort. Volgende week toch maar laten checken bij de dierenarts.
Opgezette tepels hoeft niet altijd bij schijnzangerschap, maar wel wijs dat je naar de dierenarts gaat!
Sleept ze met dekens/speeltjes?
Lijkt op schijnzwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Met dekens slepen deed ze altijd al. Ze harkt haar deken op een bult en ploft erop neer. Je zou zeggen dat ligt voor geen meter maar blijkbaar wel.

Heb ff gegoogled...las net iets over artrose. Ze is idd na het spelen wel stijver maar pijn? Dat lijkt niet zo maar misschien piept ze daarom wel?

Oef lastig, kon ze maar praten. Ik wil absoluut niet dat ze zich ellendig voelt. Ze ligt nu bij mijn voeten te slapen op een verfrommelde deken.
Alle reacties Link kopieren
Nu ga ik iets raars zeggen misschien. De hond van mijn moeder, de buren en mijn eigen hond zijn ook van slag de laatste 2 weken. Is die 5gig al in de lucht, dat ze daar op reageren? Wel heel toevallig dat er veel honden zijn die van slag zijn.

Zijn trouwens grote honden. De kleintjes van mijn moeder doen normaal. Mijn buuf en ik hebben geen andere honden.
Oehoe!
Alle reacties Link kopieren
Mijn stafford mix deed een jaar geleden ineens ook anders. Ze liet hier en daar weleens wat urine lopen (paar druppeltjes per keer), leek ons niet te horen of niet te luisteren en inderdaad erg veel moeite met alleen blijven, ik kon niet eens meer alleen naar de wc want dan zat ze al voor de deur te piepen en te krabbelen. Onze hond is net zo oud, maar vanwege de kruising heeft ze een lagere leeftijdverwachting dan staffords, dus ik dacht dat het misschien ouderdom was. Toch naar de dierenarts geweest om andere oorzaken uit te sluiten, maar de dierenarts kon niks vinden. Dierenarts vermoedde dat onze hond tijdens het uitlaten een keer ergens goed van geschrokken is, en dat de klachten voortkwamen uit angst. Dat ze echt weer even moest wennen dat zoiets niet nog een keer gebeurd. Na een week of 3 was ze inderdaad weer de oude.
Hopelijk is er bij jouw hond ook niks ergs aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij onzekerder is geworden. Geef je wel genoeg leiding? Een hond die niet duidelijk leiding krijgt gaat zelf de leiding nemen maar vaak zijn ze daar niet geschikt voor en worden bang en druk. Ze willen dan hun roedel beschermen en plakken tegen hun lager geplaatsten aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-11-2019 22:26
Ik denk dat hij onzekerder is geworden. Geef je wel genoeg leiding? Een hond die niet duidelijk leiding krijgt gaat zelf de leiding nemen maar vaak zijn ze daar niet geschikt voor en worden bang en druk. Ze willen dan hun roedel beschermen en plakken tegen hun lager geplaatsten aan.
Ze is niet druk, eigelijk nooit geweest ook. Ze heeft haar dolle minuutjes wel maar niet anders dan anders. Ze lijkt af en toe wel wat bang. Dat vind ik vreemd want ze is normaal een hele zekere hond. Alhoewel ik daar buiten niks van merk.

Ik ben nu boven op bed. Honden in de woonkamer. Net stopt er een auto en daar reageerde ze heel erg jankerig op. Dit past niet bij haar, als ze slaapt slaapt ze normaal gesproken. Misschien is er toch Iers gebeurt op een dag dat ik even weg was? Ik ben nooit heel lang weg, ze zijn nooit langer als 4 a 5 uur alleen. En dan laat ik de honden van te voren heel goed uit. Ze lopen dan ook gewoon los in huis.
Alle reacties Link kopieren
Als je een hond al acht jaar hebt ben je steeds meer van hem gaan houden en vaak word je dan toegeeflijker uit vertedering. Dus als zo'n hond dan aanhankelijk dicht bij je komt zitten dan vind je dat hartstikke lief.

Maar in feite verlies je dan wat gezag en dat heeft hij nodig om zich veilig te voelen. Als hij zo jankerig doet dan ga je vermoedelijk steeds meer naar hem kijken en op hem letten, terwijl hij op jóu moet letten. Aan jou dankt hij zijn veiligheid.

Laat hem nog eens onderzoeken - honden die ziek zijn, vooral als ze iets aan hun hersens hebben zoals epilepsie of bloedinkjes, kunnen zich erg onrustig en onzeker gaan voelen. In feite willen ze altijd graag voelen dat hun baas gedecideerd leiding geeft dus daarmee help je ze altijd.

Als hij onrustig is dan stuur je hem naar zijn plaats. Dat is niet zielig. Daarmee geef je te kennen dat hij zich moet voegen naar jouw wensen en die zijn niet onredelijk als hij alleen maar in zijn mand moet gaan zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ons hondje werd doof en daardoor ook onzekerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker met de hond langs de dierenarts gaan om medische oorzaken uit te sluiten. Zoals je zelf al aangaf, geven ze pijn slecht aan. En bovendien is een medische oorzaak gezien haar leeftijd niet ondenkbaar.

Natuurlijk kan het ook gewoon zijn dat er iets gebeurd is tijdens jouw afwezigheid. In dat geval is opnieuw het weggaan trainen belangrijk.

Maar echt, eerst langs de dokter.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-11-2019 22:51
Als je een hond al acht jaar hebt ben je steeds meer van hem gaan houden en vaak word je dan toegeeflijker uit vertedering. Dus als zo'n hond dan aanhankelijk dicht bij je komt zitten dan vind je dat hartstikke lief.

Maar in feite verlies je dan wat gezag en dat heeft hij nodig om zich veilig te voelen. Als hij zo jankerig doet dan ga je vermoedelijk steeds meer naar hem kijken en op hem letten, terwijl hij op jóu moet letten. Aan jou dankt hij zijn veiligheid.
Wat is dit voor kynologisch inzicht van de koude grond? Dit slaat werkelijk nergens op! Een hond zoekt z'n veiligheid bij z'n baasje. Dat is normaal. En dan wegsturen leidt tot niets. Dat is allang achterhaald.

En toegeeflijk ben je in het begin bij een pup. Niet later als de hond ouder is. Tenzij de hond heel oud wordt en zijn dood nadert. En dat is begrijpelijk en goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven