Welke kleur muurverf

08-11-2019 10:58 100 berichten
In de woonkamer zijn er twee muren Denim Drift en de andere twee muren zijn Ral 9010. Man wil graag een van de twee RAL muren ook een kleurtje geven maar we komen er maar niet uit welke kleur het dan moet worden. Man komt met kleuren als bijv. Spiced Honey van Flexa maar ik ben bang dat het dan een circus wordt. Hebben jullie toevallig nog leuke ideeën voor een kleur die bij Denim Drift past?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik zou inderdaad niet voor die spiced honey gaan.. Vind de kleur zelf ook niet mooi, maar dat is persoonlijk.

Wat dacht je van muurverf Histor Cyber?
Early dew?
Welke kleuren heb je verder in huis? Vind dat gele wel mooi passen bij denim drift!
De vloer is grijsbruin laminaat, witte inbetweens, petrolblauwe bank en de meubels zijn wit met donkergrijsbruine bovenbladen.
Alle reacties Link kopieren
Okergeel of iig iets geligs lijkt me een mooie combi. Maar voor sommige mensen wellicht wat heftig... ligt ook een beetje aan hoe (groot) de muren zijn, en je meubels.
Cyber vind ik mooi! Man helaas niet. Heel eerlijk gezegd vind ik de RAL muren prima maar man roept al maanden dat hij de woonkamer te kil vindt ogen en dat er een warme kleur op de muur moet dus vooruit dan maar.
De muur die een kleur moet krijgen is best groot maar er zit ook een grote raampartij in.
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... 5?h=orange

Dit is mooi samen met dat blauw. Al zou ik van het blauw af gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een heel lichte kleur gaan, zodat het inderdaad geen circus wordt. En dan wel met een beetje warme tint erin, anders wordt het zo ongezellig. Beetje dat koperachtige van Cateautje maar dan heel licht.
Mij lijken kleuren zoals bijv. Sandy Beach of Simply Bread mooi, geen wit maar toch een tintje op de muur. Dan loopt het ook mooi af, 2 muren Denim Drift, dan een muur met een tintje en dan de witte muur i.pv. 2 Denim Drift, nog een vrij aanwezige kleur en dan opeens wit.
Alle reacties Link kopieren
Beige is mijn jeuk kleur dus geen spiced honey. Kun je niet beter iets met accessoires doen mbt kleur. Dus een kussens/ plaid etc in een sprankelende kleur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-11-2019 11:23
Beige is mijn jeuk kleur dus geen spiced honey. Kun je niet beter iets met accessoires doen mbt kleur. Dus een kussens/ plaid etc in een sprankelende kleur.
Ik vind die spiced honey ook een hele vieze kleur. Maar voor die denim drift zou ik ook niet snel kiezen, te kil vind ik. Ik heb liever wat gezelligers op de muur.
De accessoires zijn oker/cognac. Ik stelde ook al voor om het met accessoires gezellig te maken maar man wil perse die muur geverfd hebben.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
08-11-2019 11:27
De accessoires zijn oker/cognac. Ik stelde ook al voor om het met accessoires gezellig te maken maar man wil perse die muur geverfd hebben.
Dan zou ik een heel lichte zand-/ of betonachtige kleur kiezen. Zoals je zei: net niet wit, maar ook niet echt veel kleur.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt 2 dingen doen: een kleur kiezen die dicht bij denim drift ligt, zodat je ton sur ton krijgt, of juist een kleur die voor meer contrast zorgt.

Maar moet je het per sé zoeken in gekleurde muren? Misschien kun je ook kiezen voor een vloerkleed in spices honey en wat kussens of plaids op de bank. Of iets aan de wand in die kleur. Dan wordt het wat minder circus en heeft je man toch zijn kleur. Want ik denk dat het er wel mooi bij is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik zou voor een hele lichte tint groen gaan Of een matchende kleur blauw bij het DenimDrift,
I.i.g. ton-sur-ton.Als je al oker en cognac accessoires hebt. Geen contrastkleur kiezen voor de muur.
Vraag anders een kleurenkaart aan bij Graham&Brown, dan krijg je een waaier met 90 van de mooiste kleuren om uit te kiezen. Duurt een paar dagen eer deze binnen is, maar dan heb je ook wat.

Aan te vragen op de site van Graham&Brown.
Volgens de flexa app past ‘iets klaproos’ goed bij denim drift. Maar zij raden ook puur pompoen aan O_O
Suzan-J schreef:
08-11-2019 11:42
Volgens de flexa app past ‘iets klaproos’ goed bij denim drift. Maar zij raden ook puur pompoen aan O_O

Ik vind de combinaties die door de verffabrikanten aangeraden worden vaak verschrikkelijk.
Die gaan vaak uit van de kleurencirkel maar houden verder geen rekening met je meubels enz.
Suzan-J schreef:
08-11-2019 11:42
Volgens de flexa app past ‘iets klaproos’ goed bij denim drift. Maar zij raden ook puur pompoen aan O_O
Ja, prachtig!! Kan me voorstellen dat het voor de grijsliefhebbers nogal schrikken is.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je van "heartwood"? Ik vond hem qua kleurstelling wel erg mooi passen.

En anders: Denim Drift in combi met Blueberry Dream? Beide met een blauwe ondertoon. Ik heb ze als monster naast elkaar gebruikt, en vond ze prima bij elkaar passen.

Blueberry Dream vind ik op de foto's/kleurstalen veel harder overkomen dan het daadwerkelijk in een ruimte overkomt.

Op mijn IG heb ik wel foto's van mijn interieur met die kleur. Stuur anders maar een PB, dan kan ik je de link sturen naar mijn IG
Kussentjes, vloerkleed, dekentje op de bank, het is er allemaal in warme kleuren maar die muur moet een kleur als het aan man ligt.
Zand/beton/beige/creme heeft bij mij de voorkeur als er dan toch perse een kleur op moet. Helaas vindt man dat allemaal veel te koud.
PassingTrough, dank voor je reactie. Blueberry Dream hebben we in de slaapkamer. Voor in de woonkamer bij Denim Drift vind ik het too much.
LhasaApso2008 schreef:
08-11-2019 11:55
Zand/beton/beige/creme heeft bij mij de voorkeur als er dan toch perse een kleur op moet. Helaas vindt man dat allemaal veel te koud.

Zand, Creme en beige zijn toch echt warme tinten. Je hoeft er niet van te houden uiteraard, maar koud zijn ze niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven