Poetshulp.. Hoe?!

08-11-2019 14:01 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op het forum zijn vást mensen die een hulp in de huishouding hebben..

Aangezien wij een gezin zijn met een peuter die ons graag bezig houdt, we beide werken, ik schoonmaken géén hobby kan noemen, maar we wel graag in een min of meer schoon huis leven,
willen we opzoek naar een schoonmaakster.

Hoe hebben jullie iemand gevonden en wat zou realistich kunnen zijn qua aantal uur?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe m’n moeder eraan kwam, maar we hadden vroeger 1 ochtend in de week iemand thuis (ik denk 3 uur?). De ene week deed ze dan boven, de andere week beneden.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur hangt ook van de grootte van je huis af natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin (2 volwassenen en 2 kinderen in co-ouderschap, dus minimaal 3 dagen per week aanwezig), zijn via-via, door rond te vragen in onze omgeving aan iemand gekomen. Ze komt om de week een ochtend (3 uur - € 35,00) en doet dan stoffen, stofzuigen beneden en eerste verdieping, de badkamer en toilet en iets extra's. dat verschilt van de oven een grote beurt, tot een paar ramen wassen e.d.
De week dat ze niet komt doe ik hetzelfde maar dan met net iets minder aandacht en meer snelheid. Dit is voor ons een prettige en werkbare situatie.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Het beste werkt het vaak via via. Vraag eens aan vrienden, kennissen andere moeders op school of ze een goede hulp hebben en of die hulp nog een extra adres erbij wil hebben.

Hoeveel tijd dat kun je uitproberen.
Maak een overzicht van wat je wil dat ze doet. Doe het zelf en kijk hoeveel tijd dat kost.

En neem even contact op met je verzekeringsagent. Je wil niet dat ze een been breekt door van een trapje te vallen en dat je dan met de kosten van een arbeidsongeval zit.
valentijn101 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 14:11
46.38% gewijzigd
Hier zijn al veel topics over geweest.

Maar: wij hebben er eentje via via.

En ze komt elke week 3.5 uur en doet dan het hele huis poetsen, stofzuigen, bedden verschonen en was opvouwen.

De ene keer dweilt ze, andere keer doet ze badkamer iets extra, dus ze deelt zelf beetje in.

Ze doet altijd keuken, toiletten, bedden, stofzuigen.
ik heb iemand via werksters.nl. de schoonmaakster ervoor via een oproepje in het plaatselijk krantje.

bij mij komen ze maximaal 3 uur waarvan over het algemeen 2,5 uur schoonmaken en ongeveer een half uurtje strijken. bedden verschonen en de was wassen en vouwen doe ik in principe zelf.
Alle reacties Link kopieren
viavia al geprobeerd,maar nog niks 'geschikts' gehoord (wonen in een klein dorp) .
iedereen wel heel erg bedankt voor alle reacties en suggesties! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appgroep met de buren en daar gevraagd of een van hun schoonmaaksters nog een adres erbij wilde. Wilde graag iemand waarvan ik wist dat anderen er al tevreden over waren. De dame die bij mijn onderbuurman schoonmaakt komt nu ook bij ons.

Ze komt 1 keer in de twee weken en is dan 2,5/3 uur bezig. Daarvoor doet ze het hele huis stofzuigen, dweilen, overal afstoffen, badkamer sanitair schoon en keuken schoon. En als ze dan nog tijd heeft zeemt ze de ramen. Ons huis is 80 m2 (woonkamer, slaapkamer, babykamer, gang, keuken, badkamer) en we hebben een kat en met deze frequentie is het prima. Zelf stofzuigen we nog een keer tussendoor en maken we de wc extra schoon, keuken hou ik ook nog een beetje bij zelf. Als je helemaal niks meer wil doen zou ik elke week iemand laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een gezin met 4 kinderen en wij hebben een hulp voor 3 uur per week.
Zij doet dan sowieso de strijk, de 1e etage stofzuigen en de wc's en wastafels schoonmaken.
Dan blijft er vaak nog 1 uur over voor afwisselend: badkamer grote beurt, ramen beneden, ramen boven, keukenkasten, ragebollen en afstoffen boven, ragebollen en deuren afnemen beneden.

We hebben haar gevonden via Marktplaats, inmiddels 11 jaar geleden. Tegenwoordig heb je van die lokale groepen of Facebook waar je oproep kan plaatsen.
Www.helpling.nl heb ik ook gebruikt
Wij hebben onze oud buurvrouw gevraagd. Zij komt drie uur per week, in eerste instantie alleen voor de bovenverdieping (twee badkamers, twee wc's , waarvan één aparte) drie slaapkamers en de zolder (stofzuigen en dweilen). Ze vraagt €15 per uur en wij betalen dit ook.

Benedenverdieping doe ik zelf.
Beschrijf mss eens de grootte van je huis; aantal kamers enz?
Wat wil je verder nog bovenop het poetsen? Moeten de bedden verschoond worden?
Met een overzicht kunnen mensen je beter raad geven.
Alle reacties Link kopieren
Tip: betaal een beetje behoorlijk. Ik zie hier iemand nog geen 12 euro per uur geven, ik zou het niet durven.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Via een oproepje op fb in een vraag en aanbod groep.

Wij zijn met 2 volwassenen en 1 basisschoolkind. Ze komt 4 uur per week en strijkt ook onze was.
Alle reacties Link kopieren
Voor ik via de WMO hulp kreeg huurde ik zelf iemand in. Ik heb op lokale fb groepen een oproepje geplaatst en zo kon ik iemand uitzoeken.
Ik had dan 1x twee weken iemand die 2uur kwam, soms 3uur.
Ik heb nu huishoudelijke ondersteuning via de WMO en dat gaat via een bureau.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al jaren een werkster en hebben die op aanbevelen van de buurman.
Ons huis is 235 vierkante meter, maar de 2e etage met badkamer wordt maar een keer in de zoveel tijd gedaan, omdat wij daar niet wonen en die reken ik gemakshalve niet mee. Dus 170 vierkante meter wordt schoongemaakt in 1,5- 2 uur (huiskamer, kantoor, keuken, wc beneden, 3 slaapkamers en twee badkamers) door 2 personen. Ik betaal £45-£50 voor 1,5 uur en als ze langer bezig is met de bovenste verdieping betaal ik £60. Ze komt elke week. Eens in de zover tijd geven we haar ook wat extra's trouwens (met kerst of haar verjaardag).

Ik moest haar -en degene die met haar mee komt- in het begin wel duidelijke instructies geven (ook onder het bed en onder de banken zuigen, ook de skirting schoonmaken, etc) maar ik kan haar 100% vertrouwen en dat is mij echt wat waard. Bedden verschonen wij zelf en kleding strijken doen we meestal niet. Kleding man - stomerij en mijn kleding hoeft doorgaans niet gestreken te worden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Via marktplaats.
Mijne komt om de week 3 uur en ben heel tevreden.
Wat ze doet op een gewone poetsdag:
- stoffen
- toilet en badkamer
- keuken incl de kastjes buitenkant
- trap droog en nat
- stofzuigen en dweilen (Boven en beneden)
Ze is niet zo snel als ik maar wel zeer grondig en dat is ook wat waard.

Af en toe doe ik sommige van deze klussen zelf en laat ik haar wat anders doen zoals de ramen zemen bijv.

Vind het echt heerlijk deze hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een oproep op fb geplaatst. Een paar dames uitgenodigd, en waar ik het beste gevoel bij had, die hebben we genomen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
08-11-2019 14:17
Beschrijf mss eens de grootte van je huis; aantal kamers enz?
Wat wil je verder nog bovenop het poetsen? Moeten de bedden verschoond worden?
Met een overzicht kunnen mensen je beter raad geven.

Het gaat om een woonkeuken/aansluitend kamer, 1 badkamer, bijkeuken, boven 4 slaapkamers.

Bedden verschonen en was doe ik zelf.
Het zal voornamelijk gaan om de badkamer (ook bijvoorbeeld de wanden af en toe eens flink meenemen) keukenkastjes van binnen en buiten,de ramen enz.
Alle reacties Link kopieren
Noorderling1987 schreef:
08-11-2019 14:32
Het gaat om een woonkeuken/aansluitend kamer, 1 badkamer, bijkeuken, boven 4 slaapkamers.

Bedden verschonen en was doe ik zelf.
Het zal voornamelijk gaan om de badkamer (ook bijvoorbeeld de wanden af en toe eens flink meenemen) keukenkastjes van binnen en buiten,de ramen enz.
Keukenkastjes binnen is niet iets dat je elke week doet, toch? Ik denk dat een bedrag vanaf 15 per uur heel redelijk is. Miranda schreef het geloof ik al: zorg wel dat je redelijk betaalt. En vraag eens bij mensen in de buurt of zij iemand hebben die ze kunnen aanbevelen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
08-11-2019 14:35
Keukenkastjes binnen is niet iets dat je elke week doet, toch? Ik denk dat een bedrag vanaf 15 per uur heel redelijk is. Miranda schreef het geloof ik al: zorg wel dat je redelijk betaalt. En vraag eens bij mensen in de buurt of zij iemand hebben die ze kunnen aanbevelen.
dat zijn inderdaad niet de dingen die elke week hoeven, maar wel de dingen waar ik afgelopen tijd zelf niet aan toe kom
Uurtarief komen we vast uit.
Baggal schreef:
08-11-2019 14:35
Keukenkastjes binnen is niet iets dat je elke week doet, toch? Ik denk dat een bedrag vanaf 15 per uur heel redelijk is. Miranda schreef het geloof ik al: zorg wel dat je redelijk betaalt. En vraag eens bij mensen in de buurt of zij iemand hebben die ze kunnen aanbevelen.
Misschien zelfs niet elk jaar :mrgreen:

Ik heb altijd gewoon naar uurtarief gevraagd en betaald wat ze vroegen.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
08-11-2019 14:19
Tip: betaal een beetje behoorlijk. Ik zie hier iemand nog geen 12 euro per uur geven, ik zou het niet durven.
kwestie van vraag&aanbod
Hier is het aanbod hoog en betaal ik voor drie uur 35 euro
dat is nog niet eens 12 euro per uur
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
08-11-2019 14:29
Via marktplaats.
Mijne komt om de week 3 uur en ben heel tevreden.
Wat ze doet op een gewone poetsdag:
- stoffen
- toilet en badkamer
- keuken incl de kastjes buitenkant
- trap droog en nat
- stofzuigen en dweilen (Boven en beneden)

dat doet die van mij ook standaard en dan elke week een andere 'klus', dat kan zijn: badkamer ontkalken, ramen lappen etc
Iets wat niet elke week hoeft en wat meer tijd kost.

Ik laat haar ook een keer komen, als wij op (zomer)vakantie zijn. Kom ik heerlijk in een fris huis thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven