Eerste Hulp Bij De Was

08-11-2019 18:51 120 berichten
Lieve Vivavrouwen,

Al een tijdje bezoek ik dit forum en het valt me op dat heel veel vrouwen strugglen met de dagelijkse was. Nou ben ik toevallig al bijna zes jaar werkzaam als wasverzorgster, en als ik dan weer lees over witte onderbroeken die roze zijn geworden, volwassen wollen truien die verworden zijn tot totaal vervilte poppenkleertjes en valse persvouwen in de dure overhemden van mannie word ik niet alleen ontzettend verdrietig, maar gaan mijn handen ook jeuken om al die wanhopige huisvrouwen uit de nood te helpen.

Gelukkig werk ik maar 24 uur per week in loondienst, dus ik heb nog 144 uur over om jullie uit de brand te helpen. Mocht er belangstelling zijn voor mijn initiatief zal ik hier mijn NAW gegevens plaatsen, zodat jullie weten waar jullie de hele reut naartoe kunnen brengen.

Liefs, Lady-Voldemort
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:01
Dat is weer een andere professie.

Jammer, maar heel erg bedankt voor het meedenken! :bigkiss:
Ik doe altijd maar wat en dat gaat best goed. Maar nu lees ik dat er een systeem hoort in sorteren en dat het uitmaakt welk merk wasmiddel je gebruikt??

Nu is mijn hele relatie met de wasmachine verstoord. Ik ga maar naar het andere EHBO-topic van vanavond...,
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 19:01
oooh wasnoten, ik gebruik dus walnoten
steeds weer gaten
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een witte string bij de zwarte was gedaan per ongeluk en deze kwam er grijs uit. Is het nog te redden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nooit meer drama’s met gekrompen, verwassen of anderzijds vernacheld textiel. Ervaringsdeskundige nu dus.
Maar ik wil best je NAW LV. 😜😉
Zebra123 schreef:
08-11-2019 19:01
Ooooh wat haat ik de was doen!
Ik vind het bijvoorbeeld lastig om de kleuren te sorteren.. waar moet mn zwart wit gestreepte trui of shirt bij? Of wit met rood? :@@:
Gewoon alles apart wassen, dan zit je altijd goed. Dus de strepen losknippen, en dan de witte strepen bij de witte was en de rode strepen bij de rode was.
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:06
Gewoon alles apart wassen, dan zit je altijd goed. Dus de strepen losknippen, en dan de witte strepen bij de witte was en de rode strepen bij de rode was.
:rofl:
hoe krijg ik die penetrante zure haringenlucht uit me man? ik was hem altijd op 30 graden
Alle reacties Link kopieren
Hmmm nou ik heb wel interesse!

Mijn man heeft de was gedaan en nou is mijn favoriete , hoofdzakelijk witte, top geheel verpest door een rood kledingstuk.
En dat heeft hij niet gezien met het ophangen en nou ja die vlekken zitten er nu al een dag of 5 in.
Heb het maar in de schoonmaakazijn gezet maar vrees dat ik hem weg kan mikken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
En ja ik heb door dat dit een graptopic is hoor! :-D :P
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Kan ik mij badpak ook onder de douche wassen?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
08-11-2019 19:12
Kan ik mij badpak ook onder de douche wassen?
niet bij het zwembad
Ik heb wasstruggles, is dit advies free of charge? Anders praat ik er liever over met iemand.
viva-amber schreef:
08-11-2019 19:04
Ik heb laatst een witte string bij de zwarte was gedaan per ongeluk en deze kwam er grijs uit. Is het nog te redden?
Alleen nog maar bij kaarslicht dragen en zorgen dat hij snel uit gaat 💡
lilalinda schreef:
08-11-2019 19:13
niet bij het zwembad
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem met de was is dat hij altijd is. ‘Was’ is zo’n misleidend woord.
IBIopviva schreef:
08-11-2019 19:09
Hmmm nou ik heb wel interesse!

Mijn man heeft de was gedaan en nou is mijn favoriete , hoofdzakelijk witte, top geheel verpest door een rood kledingstuk.
En dat heeft hij niet gezien met het ophangen en nou ja die vlekken zitten er nu al een dag of 5 in.
Heb het maar in de schoonmaakazijn gezet maar vrees dat ik hem weg kan mikken.
Serieus antwoord: wij hebben wel eens 23 kilo wit ondergoed roze gehad, en het enige dat hielp was drie keer extra wassen op een heel lang programma met een heleboel chloor :cry:
Pandax schreef:
08-11-2019 19:17
Mijn probleem met de was is dat hij altijd is. ‘Was’ is zo’n misleidend woord.
:HA:
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:18
Serieus antwoord: wij hebben wel eens 23 kilo wit ondergoed roze gehad, en het enige dat hielp was drie keer extra wassen op een heel lang programma met een heleboel chloor :cry:
Wat doe jij met 23 kilo onderbroeken? :P
Alle reacties Link kopieren
Ja, lekker makkelijk. Iedereen kan zich wel wasverzorgster noemen op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Hoe hou ik de witte was echt wit. Ik heb het idee dat witte t-shirts langzaam toch wat grauw worden. Maakt het veel verschil wel wasmiddel je gebruikt? Welk raad je aan? Hoe krijg is mijn t-shirts weer hagelwit?
Alle reacties Link kopieren
:rofl: :kneel:
Valentijn101 schreef:
08-11-2019 19:24
Hoe hou ik de witte was echt wit. Ik heb het idee dat witte t-shirts langzaam toch wat grauw worden. Maakt het veel verschil wel wasmiddel je gebruikt? Welk raad je aan? Hoe krijg is mijn t-shirts weer hagelwit?

Bij volle maan op de bleek leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat was was voor was was was
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat een goed idee van je!

Ik overweeg ook een topic. Ik twijfel nog tussen eerste hulp bij tweede naamvallen of overleven in Tokkietown: tips, tricks en mode-adviezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven