Eerste Hulp Bij De Was

08-11-2019 18:51 120 berichten
Lieve Vivavrouwen,

Al een tijdje bezoek ik dit forum en het valt me op dat heel veel vrouwen strugglen met de dagelijkse was. Nou ben ik toevallig al bijna zes jaar werkzaam als wasverzorgster, en als ik dan weer lees over witte onderbroeken die roze zijn geworden, volwassen wollen truien die verworden zijn tot totaal vervilte poppenkleertjes en valse persvouwen in de dure overhemden van mannie word ik niet alleen ontzettend verdrietig, maar gaan mijn handen ook jeuken om al die wanhopige huisvrouwen uit de nood te helpen.

Gelukkig werk ik maar 24 uur per week in loondienst, dus ik heb nog 144 uur over om jullie uit de brand te helpen. Mocht er belangstelling zijn voor mijn initiatief zal ik hier mijn NAW gegevens plaatsen, zodat jullie weten waar jullie de hele reut naartoe kunnen brengen.

Liefs, Lady-Voldemort
Marnamai schreef:
08-11-2019 19:50
En ik vraag me nog altijd af waarom er geen zwart of donkerblauw wasmiddel is.

De helft van de wereld / Europa loopt in een zwarte broek of in een jeans.

Maar toch moeten we dat met wit of kleurig wasmiddel wassen.


Strookt niet in mijn brein.

Die is er wel.
Marnamai schreef:
08-11-2019 19:50
En ik vraag me nog altijd af waarom er geen zwart of donkerblauw wasmiddel is.

De helft van de wereld / Europa loopt in een zwarte broek of in een jeans.

Maar toch moeten we dat met wit of kleurig wasmiddel wassen.


Strookt niet in mijn brein.
In Nederland bestaat dat gewoon.
Wat een mooi land is dat toch.
pejeka schreef:
08-11-2019 19:49
(Lams)wollen truien hier alleen op de handwas. Nooit in de wasmachine, en liggend drogen met een oude molton (niet pluizend) eronder om het vocht op te nemen.

Mijn wasmachine eet ook nooit sokken op, wat ik erin gooi, komt er ook gewoon weer uit.

Overhemden laat ik nooit centrifugeren, nat ophangen op een kunststof kleerhanger (hout kan afgeven) dan trekken ze redelijk glad en kan je ze makkelijk strijken.
Zal ik je een sollicitatieformulier sturen?
herfstappeltaart schreef:
08-11-2019 19:51
Die is er wel.
Misschien wel "voor zwarte was".

Maar afgelopen week nog voor 't rek gestaan in de supermarkt en toch echt geen zwart poeder of zwarte "crème" gezien.


Maar weer naar huis gekomen met iets lavendel-achtig vloeibaar.
*dubbel*
Marnamai schreef:
08-11-2019 19:53
Misschien wel "voor zwarte was".

Maar afgelopen week nog voor 't rek gestaan in de supermarkt en toch echt geen zwart poeder of zwarte "crème" gezien.


Maar weer naar huis gekomen met iets lavendel-achtig vloeibaar.
Schoensmeer.
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:54
Schoensmeer.
Pek.
Alle reacties Link kopieren
De wasmachine staat al aan, dus ik kan er nu niks meer aan doen, maar de twijfel slaat steeds meer toe:

Ik draai een nogal onallerdaagse was (knuffels waar de kat overheen gekotst heeft) met het programma 'dagelijkse was'.
Gaat dat wel goed?
En eigenlijk weet ik ook niet eens zeker of die knuffels wel een wasmachinebeurt overleven. :O

Het programma duurt nog 3/4 uur, ik word steeds zenuwachtiger. Wat tref ik zo dadelijk aan als ik de trommel opendoe?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:52
Zal ik je een sollicitatieformulier sturen?

Nee hoor, heb al een leuke baan. En ja, ik zal ook best eens dingen "volgens het boekje" fout doen. Maar in grote lijnen is dat hoe ik de was regel. Mij bevalt dat, en daar gaat het om. Mijn kleren blijven mooi en ze zijn schoon. Meer kan ik niet verlangen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
tonkje schreef:
08-11-2019 19:55


Het programma duurt nog 3/4 uur, ik word steeds zenuwachtiger. Wat tref ik zo dadelijk aan als ik de trommel opendoe?
Een ongelukkige kat.

Zijn speeltje en knuffel ruikt niet meer naar kat.
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 19:52
Zal ik je een sollicitatieformulier sturen?
:mail:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 19:57
Nee hoor, heb al een leuke baan. En ja, ik zal ook best eens dingen "volgens het boekje" fout doen. Maar in grote lijnen is dat hoe ik de was regel. Mij bevalt dat, en daar gaat het om. Mijn kleren blijven mooi en ze zijn schoon. Meer kan ik niet verlangen.
Maar als iemand eens was vragen heeft, mogen ze je een pb sturen?
LV hoe krijg ik henna vlekken uit mijn witte handdoeken?
Ik heb nog wel een wasvraagstuk. Ik doe steeds vol goede moed de was en als ik bijna klaar ben staan er opeens weer twee manden. Trekt was was aan?Wat doe ik fout?
Malinois schreef:
08-11-2019 20:01
Ik heb nog wel een wasvraagstuk. Ik doe steeds vol goede moed de was en als ik bijna klaar ben staan er opeens weer twee manden. Trekt was was aan?Wat doe ik fout?
Heb je de kledingmagneet van de wasmachine wel uitgezet?
Betty_Slocombe schreef:
08-11-2019 19:55
Pek.
En met die veren kan ik zeker terecht in je Tokkie Town Toppik?


Afbeelding
Malinois schreef:
08-11-2019 20:01
Ik heb nog wel een wasvraagstuk. Ik doe steeds vol goede moed de was en als ik bijna klaar ben staan er opeens weer twee manden. Trekt was was aan?Wat doe ik fout?
Je hebt teveel kleding gekocht.

Gooi de helft op MP en je hebt de helft minder was :-).
En dus ook minder was die zelf naar de mand loopt.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
08-11-2019 20:00
LV hoe krijg ik henna vlekken uit mijn witte handdoeken?
Moeilijk. Henna is een natuurlijke kleurstof, vergelijk het bijv. met vlekken die je kan krijgen door stuifmeel van lelies. Die zijn er behoorlijk moeilijk uit te krijgen. Probeer ossengalzeep, insmeren met de natgemaakte zeep op de vlekken, even laten intrekken en dan wassen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb ook een wasvraagstuk.

Hoe schandalig is het dat wij voor alle kledingstukken, van alle kleuren, wasmiddel gebruiken voor witte kleding?
Ik lees toch met enige schrik over het belang van het juiste middel voor de juiste kleur wasgoed.
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 20:02
En met die veren kan ik zeker terecht in je Tokkie Town Toppik?


Afbeelding
Oh, absoluut!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-11-2019 20:03
Je hebt teveel kleding gekocht.

dat bestaat niet
pejeka schreef:
08-11-2019 20:04
Moeilijk. Henna is een natuurlijke kleurstof, vergelijk het bijv. met vlekken die je kan krijgen door stuifmeel van lelies. Die zijn er behoorlijk moeilijk uit te krijgen. Probeer ossengalzeep, insmeren met de natgemaakte zeep op de vlekken, even laten intrekken en dan wassen.
ben jij nu ook al een wasvrouwtje?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 20:13
ben jij nu ook al een wasvrouwtje?
Neuh. Maar dat zijn toch simpele tips die iedereen gewoon meekrijgt van huis uit?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 20:13
ben jij nu ook al een wasvrouwtje?
Ik vind het verwarrend worden. Wie moet ik nu geloven in dit topic?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Met wat voor middel kan ik witwassen? En op hoeveel graden? Die biljetten moeten natuurlijk wel goed blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven