Eerste Hulp Bij De Was

08-11-2019 18:51 120 berichten
Lieve Vivavrouwen,

Al een tijdje bezoek ik dit forum en het valt me op dat heel veel vrouwen strugglen met de dagelijkse was. Nou ben ik toevallig al bijna zes jaar werkzaam als wasverzorgster, en als ik dan weer lees over witte onderbroeken die roze zijn geworden, volwassen wollen truien die verworden zijn tot totaal vervilte poppenkleertjes en valse persvouwen in de dure overhemden van mannie word ik niet alleen ontzettend verdrietig, maar gaan mijn handen ook jeuken om al die wanhopige huisvrouwen uit de nood te helpen.

Gelukkig werk ik maar 24 uur per week in loondienst, dus ik heb nog 144 uur over om jullie uit de brand te helpen. Mocht er belangstelling zijn voor mijn initiatief zal ik hier mijn NAW gegevens plaatsen, zodat jullie weten waar jullie de hele reut naartoe kunnen brengen.

Liefs, Lady-Voldemort
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 20:16
Neuh. Maar dat zijn toch simpele tips die iedereen gewoon meekrijgt van huis uit?
beetje vergelijkbaar met Praat-met-elkaar bij relatieproblemen
pejeka schreef:
08-11-2019 20:16
Neuh. Maar dat zijn toch simpele tips die iedereen gewoon meekrijgt van huis uit?
niemand komt tegenwoordig nog in aanraking met lelies, tenzij je op de uitvaart jezelf op de kist+grafstuk werpt
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
08-11-2019 19:20
Wat doe jij met 23 kilo onderbroeken? :P
Uiteraard van het voetbalteam van haar partner :idee:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
08-11-2019 20:19
Uiteraard van het voetbalteam van haar partner :idee:
11 man op dat veld.

Elke onderbroek 2 kilo :woa: ?


(En nog wat overschot voor de onderbroeken van zoonlief, waarschijnlijk.)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-11-2019 20:21
11 man op dat veld.

Elke onderbroek 2 kilo :woa: ?
Speciaal team, zwaargewichten (grote onderbroeken zijn daar voor nodig) :jump: krijg ineens een ingeving, iets met sumo worstelaars
groentuintje wijzigde dit bericht op 08-11-2019 20:24
12.90% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2019 20:19
niemand komt tegenwoordig nog in aanraking met lelies, tenzij je op de uitvaart jezelf op de kist+grafstuk werpt
Ik zie allerlei soorten lelies (tijgerlelies, martigonlelies, enz.) gewoon bij de bloemist staan en die worden ook gewoon gekocht door mensen en die lelies hebben allemaal de sterke kleurstof in hun stuifmeel. Dus hoezo kom je alleen in aanraking met lelies als je jezelf op een doodskist werpt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Marnamai schreef:
08-11-2019 20:21
11 man op dat veld.

Elke onderbroek 2 kilo :woa: ?
en nog een paar op de reservebank, dan nog de trainer en de verzorger. Dan zit je al op een man of 16. Is het een spannende wedstrijd en schijten ze 7 kleuren, dan wordt er mss een schone aangetrokken in de rust.

Volgende vraag is dan wel, moet het dan ook in de gekleurde was, met 7 kleuren......
Marnamai schreef:
08-11-2019 20:21

Elke onderbroek 2 kilo :woa: ?


Zulke onderbroeken ben ik wel tegengekomen ja. Je wil niet weten wat erin zat.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2019 20:24
Zulke onderbroeken ben ik wel tegengekomen ja. Je wil niet weten wat erin zat.
een otter met een bosje lelies?
lilalinda schreef:
08-11-2019 20:25
een otter met een bosje lelies?
De gemiddelde (mannetjes)otter weegt 6 tot 17 kilo :-).

Dat "bosje lelies" moet dus gigantisch geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-11-2019 20:25
een otter met een bosje lelies?
:HA:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
:rofl: op alles
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Lichtgrijs moet dat bij de witte of bonte was? :)
Vraag voor de wasverzorger:
Lady*Voldemort, wat vind je van was-pods (wascapsules)?
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... elcapsules

Bekentenissen alhier:
Ik weet dat ze verhoudingsgewijs duur zijn.
Ik weet dat ik beter waspoeder kan gebruiken. (Beter voor mijn wasmachine, volgens de witgoedfabrikant).

Maar die pods zijn zo schattig en fleurig, in de driekleurige zachte zakjes,
dat ik ze niet kan weerstaan.
(Bovendien zijn ze vrijwel elk kwartaal in de Bonus-aanbieding 2 voor 1, dus ik hoop dat het meevalt met de kosten.)
Alle reacties Link kopieren
Pods zijn pestdingen. Ik mocht ze laatst uittesten. Beddengoed rook heerlijk, dus ik dacht; daar ga ik de shirts ook mee doen. Maarja, die was ik dan weer niet op 60 graden. Aan een shirt bleek een heel raar blauwgroenig prutje te kleven. Ik vermoed nu een otter-ei.

Moest alles opnieuw wassen in elk geval.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
08-11-2019 22:17
Pods zijn pestdingen. Ik mocht ze laatst uittesten. Beddengoed rook heerlijk, dus ik dacht; daar ga ik de shirts ook mee doen. Maarja, die was ik dan weer niet op 60 graden. Aan een shirt bleek een heel raar blauwgroenig prutje te kleven. Ik vermoed nu een otter-ei.

Moest alles opnieuw wassen in elk geval.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Ceylon schreef:
08-11-2019 22:17
Pods zijn pestdingen. Ik mocht ze laatst uittesten. Beddengoed rook heerlijk, dus ik dacht; daar ga ik de shirts ook mee doen. Maarja, die was ik dan weer niet op 60 graden. Aan een shirt bleek een heel raar blauwgroenig prutje te kleven. Ik vermoed nu een otter-ei.

Moest alles opnieuw wassen in elk geval.
Weet je zeker dat het geen liters****** zijn?

Bij mij lag er een keer een kwabje op het rubberen deel.
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
08-11-2019 20:33
Lichtgrijs moet dat bij de witte of bonte was? :)
Lichtgrijs! Dat is mijn favoriete kleur! Daar kun je zoveel kanten mee op.

Als het gewoon lichtgrijs moet blijven doe je het of bij de witte was (zonder blauwsel) of bij de bonte (maar dan wel met een color-wasmiddel met 100% garantie op niet doorlopen en afgeven van de kleuren).
Vond je het lichtgrijs eigenlijk altijd al iets te grijs of heb je een nieuw kledingstuk gekocht waarbij iets lichter lichtgrijs beter staat, dan doe je het bij de witte was, waar je juist wel wat blauwsel aan hebt toegevoegd. Daarna te drogen leggen op de bleek.
Maar iets donkerder maken kan ook: doe het bij de zwarte was - bij voorkeur met een zwart item dat nog niet eerder is gewassen en hopelijk flink afgeeft - en voila! lichtgrijs wordt gewoon grijs. Herhalen voor een groter effect.
Let wel op dat de machine niet te vol is, dan loop je risico op grijs met vlekken. Tenzij dat juist de bedoeling is voor een leger-effect.
Je kunt ook experimenteren met rode was, voor een subtiel roze-effect!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Lieve Lady,

Een grasvlek die al een keer was meegewassen, daarna shout erop en weer meegewassen, is dit nog te redden?

Groetjes,

Hopeloosje
Het-groepje schreef:
09-11-2019 18:09
Lieve Lady,

Een grasvlek die al een keer was meegewassen, daarna shout erop en weer meegewassen, is dit nog te redden?

Groetjes,

Hopeloosje

Maak je geen zorgen, grasvlekken weten zichzelf prima te redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven