Hoeslaken voor dik matras

08-11-2019 20:34 22 berichten
Wie kan mij helpen?

Om met de woorden van mijn man te spreken: wij hebben een fucking dik matras. Hierdoor kunnen we geen hoeslakens vinden die mooi aansluiten. Het matras is 180x2 meter en is 30 cm dik. De meeste hoeslakens zijn voor matrassen tot 27 cm dikte of zelfs nog kleiner.

Iemand tips waar ze het wel hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ikea, daar koop ik ze.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/dubbel-jersey- ... oductTitle
Doorenvogels55 schreef:
08-11-2019 20:35
Ikea, daar koop ik ze.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/strandloka ... -00409664/

Productinformatie
004.096.64

Het hoeslaken is elastisch en zit mooi strak om de matras omdat een er een kleine hoeveelheid elastan is meegeweven in de katoenen stof.

Verkrijgbaar in diverse afmetingen.

Geschikt voor matrassen tot 33 cm dik omdat het hoeslaken rondom elastiek heeft.

Designer
IKEA of Sweden
Alle reacties Link kopieren
Dekbeddiscounter heeft ze ook..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
08-11-2019 20:37
https://www.ikea.com/nl/nl/p/strandloka ... -00409664/

Productinformatie
004.096.64

Het hoeslaken is elastisch en zit mooi strak om de matras omdat een er een kleine hoeveelheid elastan is meegeweven in de katoenen stof.

Verkrijgbaar in diverse afmetingen.

Geschikt voor matrassen tot 33 cm dik omdat het hoeslaken rondom elastiek heeft.

Designer
IKEA of Sweden
Ik heb de lakens in zandkleur.
Doorenvogels55 schreef:
08-11-2019 20:41
Ik heb de lakens in zandkleur.
Zijn er in verschillende kleuren..Was een voorbeeld, van Ikea.
Jysk.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig laatst ook mee bezig geweest. De beddenwinkel wees ons op hoeslaken.nl en zelf vond ik nog vanmorgen.com waar ze goede hoeslakens verkopen.
Ok, dat valt nog meee. Bij Ikea hadden we gekeken maar deze hebben we niet gezien. Ons matras komt daar namelijk ook vandaan dus de redenatie was dan zullen ze er ook wel hoeslakens voor hebben. Wij gaan morgen maar weer eens een bezoekje brengen. Thanks :biggrin:
Ik heb een matras van 33cm dik en gebruik de Puderviva van de Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/puderviva- ... -80398464/

Ligt lekker dat linnen.
firedraakje schreef:
08-11-2019 20:38
Dekbeddiscounter heeft ze ook..
Die zijn een stuk goedkoper. Is het een beetje redelijke kwaliteit? Niet te dun/doorschijnend?
Alle reacties Link kopieren
Wehkamp heeft ze. Laatst nog een hoeslaken gekocht voor matrassen tot 35 cm dikte.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft het ook
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de hoeslakens bij een beddenspeciaalzaak (geen keten). Wij hebben een boxspring met ook ca. 30-35 cm dikte aan de zijkanten. Bij die beddenspeciaalzaak hebben ze daar gewoon perfecte hoeslakens voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
08-11-2019 21:00
Die zijn een stuk goedkoper. Is het een beetje redelijke kwaliteit? Niet te dun/doorschijnend?
Het is geen hele zware kwaliteit, kun je ook niet verwachten in die prijsklasse. Vind ze verder prima, zijn niet doorschijnend ofzo.
every journey starts with a single step
Ik heb nog nooit gelet op de maat ivm dikte van het matras eigenlijk. Ons matras zelf is 27cm met een topper van 8cm erop. Maar al mijn hoeslakens passen daar gewoon omheen.
mindervanmij schreef:
08-11-2019 20:50
Ons matras komt daar namelijk ook vandaan dus de redenatie was dan zullen ze er ook wel hoeslakens voor hebben.
Niet persé 🙄 kocht daar een peuterbed met matras. Onderlaken hadden ze geloof ik wel, maar geen peuterdekbed met passende lakens.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop gewoon altijd een grotere maat. Ons bed is ook 180x200 en de hoeslakens hebben we 220x240 of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Hema heeft ook hoeslakens voor dikke matrassen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad , Hema heeft ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Kwantum ook!
Wij hebben een boxspring met een dikke topper en die van de kwantum sluiten heel goed aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven