Wat te doen met dichte open haard

12-11-2019 15:39 12 berichten
https://www.werkspot.nl/opdracht/253730 ... icht-maken

Over 3 weken verhuis ik naar een huis uit 1941. Er heeft een werkende openhaard in het huis gezeten maar de huidige bewoners hebben deze dicht laten maken. Als voorbeeld heb ik hier een link boven gezet van hoe het er ongeveer uitziet. Het rookkanaal is volledig dicht, alles is netjes afgewerkt en er zit ook een stopcontact (?) in nu.

Maar wat ga ik hier mee doen? Ik heb een kindje dus ik ga er geen kaarsen of een vuurpot in zetten. Een elektrisch haardje erin zetten vind ik niet zo mooi.
Misschien is het handig om er speelgoed in te zetten maar wie weet heeft iemand op het forum hier een goed idee of oplossing!

Shoot!
Er uit slopen.
Als het rookkanaal dicht zit kan je er natuurlijk niets in zetten. Maak er boekenplanken in ofzo.
Kussens en speelhoekje voor kind.
Planten hoekje.

Het stopcontact is waarschijnlijk voor een nephaardje geweest.
Mag je dat stuk ook slopen of komt er dan een stuk vloer vrij?
Doetje89 schreef:
12-11-2019 15:43
Kussens en speelhoekje voor kind.
Planten hoekje.

Het stopcontact is waarschijnlijk voor een nephaardje geweest.
Mag je dat stuk ook slopen of komt er dan een stuk vloer vrij?
Waarom zou ze dat niet mogen?
Ja hoor, mag gesloopt worden. Maar dat is wel een flinke ingreep. De muur van het rookkanaal is van gewapend beton. Ik zoek meer een oplossing om er nu iets leuks van te maken. Ik heb niet zo'n zin in een hele verbouwing nu.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets: Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met planken
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo geen kaarsen met een kindje? Ze zijn niet eeuwig kruipertjes hé.
Je hebt ook kaarsen op batterij. Sommige zijn erg nep maar er zijn er ook die zo echt zijn dat je visite bang is voor de plank waar ze onder staan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
12-11-2019 15:47
Ja hoor, mag gesloopt worden. Maar dat is wel een flinke ingreep. De muur van het rookkanaal is van gewapend beton. Ik zoek meer een oplossing om er nu iets leuks van te maken. Ik heb niet zo'n zin in een hele verbouwing nu.
Los daarvan, je zit dan ook met een vloer waar een "gat" in zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Lucifer2018 schreef:
12-11-2019 15:45
Waarom zou ze dat niet mogen?
Als het een huur huis betreft mag je niet zomaar dingen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Een pelletkachelje er in. Ideaal dat er al een mooie afvoer in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven