Ervaring uitwisselen van huishoudelijke hulpen

16-11-2019 17:24 157 berichten
Misschien een idee om hier tips, vragen enz. uit te wisselen als huishoudhulpen onder elkaar?!
Ik stofzuig en dweil het hele huis (eengezinswoning en overal laminaat)
+2 trappen.
Maak het bad, de wastafel, spiegel, plancet en telkens een gedeelte van de tegels schoon en dweil de vloer.
De toiletruimte: de wc, fonteintje en vloer en ook telkens weer een gedeelte van de tegels.
Ikzelf werk bijvoorbeeld 3 uur per week.
Wat is eigenlijk normaal om in die tijd te doen?
Ik ben geen hulp, maar heb hulp en ik vind je kriebelig langzaam als dat alles is dat je in 3 uur gedaan krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je telkens een deel van de tegels? Wil de opdrachtgever dat?
Moet er niet aan denken, dan is nooit alles een keer blinkend schoon tegelijk.

Mijn hulp in 3 uur:
Beneden:
Woonkamer stoffen, stofzuigen en dweilen
Keuken: doekje over kastjes, blad, stofzuigen dweilen
Gang stoffen, stofzuigen en dweilen
Toilet: fonteintje, pot en vloer

Boven:
2 slaapkamers stoffen, stofzuigen en dweilen
Gang stoffen, stofzuigen en dweilen
Badkamer, wasbak, spiegel, douchebak+ glazen wanden, toilet en stofzuigen + dweilen.

Elke week 1 grote klus:
Wanden badkamer
Wanden wc
Ramen en rolluiken
Enz.

Kwartiertje pauze haalt ze ook nog makkelijk. De schat.
Heb haar uurloon laatst van wat ze vroeg (11,50) omhoog gedaan naar 14 euro: ze is het meer dan waard.
drominique wijzigde dit bericht op 16-11-2019 18:39
66.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En de keuken dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klinkt als niet heel veel eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik reken even wat ik zelf in drie uur doe:

Badkamer (goede beurt): 3 kwartier

Huiskamer stoffen en zuigen: 3 kwartier

Keuken afnemen (kastjes, tegels, gootsteen): half uur.

Hal, overloop en trappen afdoen en zuigen: half uur

Dan heb je nog een half uur over voor extra dingetjes als een keer wat ramen meenemen, of de slaapkamer een goede beurt geven, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben huishoudelijke hulp en als je in 3 uur in principe alleen stofzuigt, dweilt en een deel van de badkamer en wc doet dan vind ik dat ook vrij weinig. Maar ik weet niet hoe groot het huis is en hoe vol het staat want als je steeds dingen opzij moet schuiven en het een echt groot huis is met 3 verdiepingen dan duurt het wat langer.

Hoe lang ben je nu gemiddeld bezig met de badkamer en de wc als je die in 1x helemaal moet doen? En welke hulpmiddelen gebruik je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
ik heb op een uur afwas gedaan, keuken opgekuist, beneden gedweild, huisafval voor ophaling en kattenbak gedaan. maar dan wel voor mezelf. en ben zelf wel een neat freak.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat is jou uurloon?
Ik vind het wel uitmaken of iemand 10 euro of 17 euro per uur krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is vrij weinig. Heb bij mensen thuis gewerkt en deed in 2,5 uur
Bed verschonen
badkamer alles 1 keer per 2 weken alle tegels andere week het kastje wat er staat alles er af halen goed schoonmaken
w.c
huiskamer stoffen, zuigen en dweilen
keuken
vuilniszakken legen (dame was al op leeftijd en liep met een rollator))
Was draaien ophangen evt nog was weg strijken anders opvouwen en opruimen
Elke week 1 extra klus zoals ramen zemen, koelkast etc...

En uiteraard nog een kopje thee met een koekje

Inmiddels werk ik op een afdeling in de huishouding en heb ik per dag 25 kamers incl badkamers schoon te maken in 6 uur tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed in 3 uur:

Stofzuigen 4 verdiepingen, 2 verdiepingen dweilen (om en om, grachtenpand, ene dag focus op beneden 2 verdiepingen, andere dag focus op bovenste 2 verdiepingen)

Plus daarbij

De twee badkamers schoonmaken (of de 2 keukens), alle toiletten (4), verschonen 3 bedden, stoffen van 5 slaapkamers (of van de 2 beneden verdiepingen), (gedeelte van) het strijkgoed
Yes, hier nog een huishoudelijke hulp.

Afhankelijk van hoeveel uur ik bij iemand krijg (werk via een thuiszorgorganisatie, niet particulier), lukt het me vaak wel om een heel huis te doen. En tussendoor nog tijd hebben om een praatje te maken en wat te drinken.

Ik heb een paar adressen waar ik 3 uur kom, en daarin doe ik: Badkamer, slaapkamers stoffen/zuigen/dweilen, bed(den) afhalen en opnieuw opdekken, soms wat strijken, trap stofzuigen.
Beneden: Wc inclusief tegels (bij de badkamer doe ik in overleg met klant telkens 1 wand van de tegels), hal stoffen, woonkamer alles stoffen (en elke week neem ik een aparte hoek mee, haal dan alles naar voren etc), keuken en bijkeuken alle kastdeuren van binnen en buiten, alles stofzuigen en dweilen. Als er dan nog tijd over is pak ik keukenkastjes van binnen mee, lap ik de ramen, of een ander periodiek iets.

Leuk topic!
Hoe maak je eigenlijk een bad schoon? Ik deed daar in het begin ook lang over en ging dan ook in het bad zitten en het helemaal schrobben. Nu giet ik er wat allesreiniger in, een scheutje water en dan sop ik het bad helemaal in met een spons. Vervolgens ga ik andere dingen doen zodat het in kan trekken en dan later is het gewoon een kwestie van alles afspoelen en klaar. De allesreiniger heeft het vuil dan losgeweekt zonder dat jij hebt zitten schrobben. Werkt misschien niet bij een sterk vervuild bad maar als het altijd goed is bijgehouden...

En als je snel de tegeltjes wilt doen en er hangt niet veel aan de muur en weinig stomme hoekjes dan kun je dat ook met je dweil doen. Tegels zijn tegels. Natuurlijk is het wel handig als je een aparte dweil hebt voor je wandtegels of eerst de wandtegels doet en dan de vloer. En ik doe meestal de wandtegeltjes maar om de week, soms 2 weken (hangt er vanaf wat de client wil) en dan doe ik tussendoor alleen plaatselijk schoon maken als vuil zie zitten.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 19:07
9.78% gewijzigd
Onze hulp doet in 3 uur: 3 verdiepingen stofzuigen, 1 verdieping dweilen (rest heeft tapijt), badkamer helemaal, twee wc's helemaal, kattenbak en dan nog een extra klus, zoals de keuken of alle deuren. Dan heeft ze ook nog tijd over voor pauze.
Ik maak het bad op dezelfde manier schoon Goguma.

Ik maak de tegels meestal niet met de dweil schoon want de klanten die ik heb, hebben vanalles op de muur hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eens een juweel , helaas te leen en nu is ze gestopt. 48m2 Ramen, luxaflex, zuigen en dweilen, keuken buitenkant, toilet en douche/wastafel, diverse plankjes en oppervlaktes aflappen.. Eigenlijk gewoon het hele huis. Zoek al tijden naar een goede hulp maar helaas.
Hoe zit het met de woonkamer? De bank stofzuigen bijvoorbeeld, ook de zijkanten. Alles vochtig afnemen aan prul en hangende decoratie? Bovenop kasten? Komen jullie daar weleens? Worden de zijkanten van kasten afgenomen? Valt me op dat daar niet naar omgekeken wordt en dat ik dat moet aangeven.

Onder het bed stofzuigen? Bij een houten/metalen bed het ledikant vochtig afnemen? Het matras eens in de zoveel tijd stofzuigen?

Prul dat in de hal hangt moet ook aangegeven worden anders hoort het er niet bij.

Bovenop de koelkast schoonmaken? Eens in de zoveel tijd bovenop de keukenkastjes? Leggen jullie daar kranten op of laat je het gewoon weer vuil worden?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-11-2019 18:41
Ik reken even wat ik zelf in drie uur doe:

Badkamer (goede beurt): 3 kwartier

Huiskamer stoffen en zuigen: 3 kwartier

Keuken afnemen (kastjes, tegels, gootsteen): half uur.

Hal, overloop en trappen afdoen en zuigen: half uur

Dan heb je nog een half uur over voor extra dingetjes als een keer wat ramen meenemen, of de slaapkamer een goede beurt geven, enz.
Hoe groot is dat dan wel niet? Kan me niet voorstellen wat je dan doet dat je er zo lang mee bezig bent.
Cateautje schreef:
16-11-2019 19:16
Hoe zit het met de woonkamer? De bank stofzuigen bijvoorbeeld, ook de zijkanten. Alles vochtig afnemen aan prul en hangende decoratie? Bovenop kasten? Komen jullie daar weleens? Worden de zijkanten van kasten afgenomen? Valt me op dat daar niet naar omgekeken wordt en dat ik dat moet aangeven.

Onder het bed stofzuigen? Bij een houten/metalen bed het ledikant vochtig afnemen? Het matras eens in de zoveel tijd stofzuigen?

Prul dat in de hal hangt moet ook aangegeven worden anders hoort het er niet bij.

Bovenop de koelkast schoonmaken? Eens in de zoveel tijd bovenop de keukenkastjes? Leggen jullie daar kranten op of laat je het gewoon weer vuil worden?
Jep, doe ik. Bovenop kasten eigenlijk ook altijd wel, en de zijkanten neem ik automatisch mee.
Eigenlijk alles wat jij noemt, doe ik. :P
Alle reacties Link kopieren
Cato hangt er vanaf wat de afspraken zijn. Ik vraag altijd bij binnen komst wat er van mij word verwacht en wat iemand zelf doet, En maak dan afspraken met client als ik er vast kom.
Maar wat jij noemt hoor zeker bij de taken. Maar misschien niet elke week hangt van de tijd af.
Kwebbeltje91 schreef:
16-11-2019 19:17
Jep, doe ik. Bovenop kasten eigenlijk ook altijd wel, en de zijkanten neem ik automatisch mee.
Eigenlijk alles wat jij noemt, doe ik. :P
Nou, kom dan maar bij mij.
derooiekater schreef:
16-11-2019 19:19
Cato hangt er vanaf wat de afspraken zijn. Ik vraag altijd bij binnen komst wat er van mij word verwacht en wat iemand zelf doet, En maak dan afspraken met client als ik er vast kom.
Maar wat jij noemt hoor zeker bij de taken. Maar misschien niet elke week hangt van de tijd af.
Alles dat ik het opgeschreven vangt dagelijks stof, dus moet, wat mij betreft, wekelijks gedaan.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
16-11-2019 19:17
Hoe groot is dat dan wel niet? Kan me niet voorstellen wat je dan doet dat je er zo lang mee bezig bent.
De huiskamer is ca. 50 vierkante meter, en heb antieke kasten staan met wat antieke spullen erop, dus dat kost tijd qua afstoffen. Dan de banken e.d. naar voren halen om onder de banken en over de plinten te zuigen, de vensterbanken afnemen, de banken en fauteuils zélf even zuigen (kussens eruit), enz. Dus een drie kwartier heb ik daar wel voor nodig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
PietjePuk_WeetIkVeel schreef:
16-11-2019 19:04
Onze hulp doet in 3 uur: 3 verdiepingen stofzuigen, 1 verdieping dweilen (rest heeft tapijt), badkamer helemaal, twee wc's helemaal, kattenbak en dan nog een extra klus, zoals de keuken of alle deuren. Dan heeft ze ook nog tijd over voor pauze.
Dat hoef ik dus niet te doen gelukkig. Help soms wel mee met het grid want die zak kan client niet tillen. (Grote voordeel zak en daarvan giet ik steeds een deel in een emmer en dat is dan weer genoeg voor een week of 2-3). Hond uitlaten heb ik wel eens gedaan omdat client ziek op bed lag.
Cateautje schreef:
16-11-2019 19:19
Nou, kom dan maar bij mij.

:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven