Ervaring uitwisselen van huishoudelijke hulpen

16-11-2019 17:24 157 berichten
Misschien een idee om hier tips, vragen enz. uit te wisselen als huishoudhulpen onder elkaar?!
Ik stofzuig en dweil het hele huis (eengezinswoning en overal laminaat)
+2 trappen.
Maak het bad, de wastafel, spiegel, plancet en telkens een gedeelte van de tegels schoon en dweil de vloer.
De toiletruimte: de wc, fonteintje en vloer en ook telkens weer een gedeelte van de tegels.
Ikzelf werk bijvoorbeeld 3 uur per week.
Wat is eigenlijk normaal om in die tijd te doen?
Gele_Suikerspin schreef:
09-12-2019 11:34
Tip voor handiger schoonmaken in de badkamer.
Zet flesjes, tubes en andere verzorgingsproducten in bakjes, vaasjes of glaasjes. Je hoeft dan alleen die bakjes op te tillen en niet elke flesje afzonderlijk.

Het ziet er na mijn mening ook nog eens leuker en rustiger uit.
Dat zou ik idd fijn vinden, maar ik ga géén mandjes voor ze kopen 😉
Alle reacties Link kopieren
Orchideemiep schreef:
08-12-2019 19:22
Oké, daar gaan we al😉
Het hele huis dweilen vergeet je dan🥳
Stofzuigen doe ik idd ruim een uur over.
Dweilen ruim een half uur, badkamer een uur en wc een half uur

Aanrecht en gootsteen doe ik ook meestal ook nog wel mee.
Ik moet flink doorbuffelen in die 3 uur en neem géén pauze.
Drie verdiepingen plus trappen stofzuigen in een uur lijkt mij netjes. Dweilen: willen ze echt dat je elke week de bovenverdiepingen dweilt? Voor mij zou dat echt geen prioriteit hebben, er wordt bij ons boven niet op schoenen gelopen en niet gekookt of gegeten, dus op wat stof en wat haren na (wat je al stofzuigt) wordt het dan toch helemaal niet vies?

Badkamer een uur en wc een half uur lijkt me behoorlijk lang als je dat elke week doet (dus geen achterstallig werk als kalkresten ofzo). Zeker die wc doe ik een heel stuk korter over en ik vind dat ik langzaam schoonmaak. Hebben ze een heel grote badkamer en grote wc (of met onhandige hoekjes of mini tegeltjes ofzo), of heel veel prullaria en flesjes staan of maak je allerlei dingen schoon die niet of nauwelijks vies zijn?

Als jij mijn huis zou schoonmaken zou ik veel liever hebben dat je veel minder zou dweilen (woonkamer zou ik 1x per 2 weken genoeg vinden en boven 1x per jaar) en geen al schone muurtegels zou schoonmaken in wc en badkamer (wel de tegels die echt vies worden, waar spetters kunnen komen in de wc en bijv in het douchegedeelte). Maar in plaats daarvan bijv. wel de keuken zou doen, zou afstoffen en 1 losse klus per week (oven/koelkast/vaatwasser/ramen binnen of buiten op 1 verdieping/deuren/etc). En ik zou het je ook gunnen om een kwartiertje pauze te nemen ipv 3 uur doorjakkeren.

Maar als jij dit met de mensen waar je bij schoonmaakt hebt afgesproken en jullie zijn daar allemaal blij mee, dan is het prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Orchideemiep schreef:
09-12-2019 13:07
Dat zou ik idd fijn vinden, maar ik ga géén mandjes voor ze kopen 😉
Maar beseffen ze het wel, weten ze dat dit je veel tijd kost? Als jij aangeeft dat je als ze hun spullen in mandjes bewaren het voor jou een stuk makkelijker schoonmaken wordt en je wellicht dan nog tijd overhoudt voor de keuken, een losse klus, of noem maar op, dan kan ik me voorstellen dat die mandjes er volgende week al staan. (Of nog beter: spullen uitmesten, overbodige zooi wegdoen en alles wat echt nodig is in een dichte kast bewaren, dan hoef je die mandjes niet ook nog weg te halen en eens in de zoveel tijd schoon te maken.) Als ik een schoonmaakster had zou ik het heel fijn vinden om het te horen als er bepaalde vertragende factoren waren waar ik makkelijk wat aan kon veranderen.
Wat een goede tips @Nicole❣️
Ik ga denk ik het gesprek wel een keer aan om over en weer verbeterpuntjes te bespreken.
Het gezin is er nooit als ik daar werk en ik werk daar om de week.
Ik heb eigenlijk ook nog een vraag over welk bedrag normaal is in de Randstad voor 3 uur huishoudelijk werk?
Ik krijg 40€ voor 3 uur nonstop werken, ik hoor ook wel 15€ per uur of 50€ voor 3 uur.
Wat en wanneer is het "handig" of juist niet😉 om een hoger tarief te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Orchideemiep schreef:
18-01-2020 19:13
Ik heb eigenlijk ook nog een vraag over welk bedrag normaal is in de Randstad voor 3 uur huishoudelijk werk?
Ik krijg 40€ voor 3 uur nonstop werken, ik hoor ook wel 15€ per uur of 50€ voor 3 uur.
Wat en wanneer is het "handig" of juist niet😉 om een hoger tarief te vragen?
Minder hard werken en wel pauze nemen :P
Gele_Suikerspin schreef:
18-01-2020 22:53
Minder hard werken en wel pauze nemen :P
🙈🙈🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven