Bomen ellende

17-11-2019 16:07 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man man man.. Wat een ellende.
Onze straat zijn koopwoningen. Straat achter ons is sociale huur.
Tussen de achtertuinen in loopt een brandgang.
Onze achterburen hadden een prachtige boom in de tuin. Heel groot, nam al het zicht op onze tuin weg en godzijdank ook dat van ons op hen, want het is een verschrikkelijke bende met vuilniszakken voor de ramen ipv gordijnen en noem maar op.
Nu zijn wij afgelopen weekend weggeweest, en komen we terug, hebben de nieuwe huurders de boom gekapt!!
Direct contact opgenomen met de woningbouwvereniging, want mag niet zo maar, deze bellen morgen terug.
Maarja, en nu? Ze kunnen niet de boom weer in elkaar plakken ofzo. De huurders gaan sowieso een boete van de gemeente krijgen, want zonder vergunning gekapt, maar daar komt ons uitzicht niet mee terug.

Ik denk niet dat jullie bruikbare ideeen hebben, maar kan de irritatie in ieder geval ff van me afschrijven.
-
Nou, je hebt nu in ieder geval een leuk begin voor fijn contact met je nieuwe achterburen...
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je zelf niet in sociale huur hoeft te wonen.
kerst wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:12
0.87% gewijzigd
Ja, sociale huur, daar moet je niet door besmet worden, dat zou een neerwaartse spiraal betekenen die zijn weerga niet kent. Schande zelfs, dat zulks uitschot bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Plant zelf n paar mooie snelgroeiende bomen en of struiken.
En het leed is weer geleden.
Per slot van rekening beslis jij niet alleen over je uitzicht.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:14
26.23% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Zet zelf een boom in je tuin
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
17-11-2019 16:09
Nou, je hebt nu in ieder geval een leuk begin voor fijn contact met je nieuwe achterburen...
:lol:
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-11-2019 16:12
Zet zelf een boom in je tuin
Dat mag helaas niet, de tuinen zijn klein en we mogen ze niet binnen zoveel meter van je erfgrens zetten of van de huizen zetten. De tuinen van de sociale huur zijn een stuk groter en dieper dus die kunnen het wel.
Maarja, tips voor snelgroeiende bomen? Het was echt een prachtige joekel die er stond.
-
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-11-2019 16:11
Ja, sociale huur, daar moet je niet door besmet worden, dat zou een neerwaartse spiraal betekenen die zijn weerga niet kent. Schande zelfs, dat zulks uitschot bestaat.
??
-
Alle reacties Link kopieren
waarom die sociale huur hier bij betrekken? Ik denk dat het er vooral om gaat dat er zomaar een boom is weggehaald. Mensen beseffen niet hoe belangrijk bomen zijn, niet alleen voor het uitzicht maar vooral voor ook schone lucht, vogels en bodemleven. Heel kortzichtig.
Wij hebben het juist andersom gehad. Vijf meter hoge boom van de buren, waar elke zomer honderden miniscule blaadjes afwaaien, onze tuin in. Ik kon geen kopje thee en boterham met jam op de tuintafel laten staan of er zaten alweer blaadjes in.

Wij kregen te veel schaduw. En buren wilden niet snoeien of aftoppen, want 'zij hadden tenminste gevoel voor schoonheid en wij niet'.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:16
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zulte schreef:
17-11-2019 16:14
waarom die sociale huur hier bij betrekken? Ik denk dat het er vooral om gaat dat er zomaar een boom is weggehaald. Mensen beseffen niet hoe belangrijk bomen zijn, niet alleen voor het uitzicht maar vooral voor ook schone lucht, vogels en bodemleven. Heel kortzichtig.
Omdat de boom bezit is van het sociale huur bedrijf, aldus de gemeente, dus moet via hen gaan.
Verder helemaal eens. Vind het echt verschrikkelijk. Zaten elke lente ook vogelnestjes in. Zucht.
-
Alle reacties Link kopieren
Wanneer u graag snelgroeiende bomen in uw tuin of rondom uw erf wilt, dan heeft u bij onze boomkwekerij de keuze uit verschillende soorten. Zaak blijft natuurlijk wel dat u zich goed inleest over de snelgroeiende boomsoort, zodat u achteraf niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Bomen die snel groeien, zijn:
De salix babylonica / treurwilg. Deze boomsoort groeit ongeveer 2 meter per jaar en bereikt een maximumhoogte van 12 meter. Grondsoort speelt geen rol voor deze soort, wel moet de standplaats zonnig zijn.
De populus nigra / Italiaanse populier. Deze soort groeit jaarlijks ongeveer 3 meter en wordt zo’n 20 meter hoog. Belangrijk is dat de bodem voldoende vochthoudend is.
De paulownia tomentaso. Deze boomsoort kan wel tot 5 meter per jaar groeien en wordt tot 12 meter groot. Het enige nadeel is dat de rozige bloemen waar deze soort om bekendstaat pas na enkele jaren (soms zelfs pas na 10-15 jaar) verschijnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:15
Omdat de boom bezit is van het sociale huur bedrijf, aldus de gemeente, dus moet via hen gaan.
Verder helemaal eens. Vind het echt verschrikkelijk. Zaten elke lente ook vogelnestjes in. Zucht.
Dus dan is het beschrijven van wat er zich allemaal in die tuin bevindt van het allergrootste belang?
Alle reacties Link kopieren
https://www.atuin.be/nl/forum/plantenke ... agplanten/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Of ze een boete krijgen voor het kappen, hangt van meerdere factoren af zoals gemeente, soort boom, eigen grond/ gemeente grond. Ik zou overigens ook een boom kappen die het licht in mijn huis ontneemt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-11-2019 16:17
Dus dan is het beschrijven van wat er zich allemaal in die tuin bevindt van het allergrootste belang?
Waar heb je het toch over? Ik omschrijf een boom in een tuin, die is van de woningbouwvereniging dus het gaat volledig buiten de nieuwe buren om. Wat bevindt zich er dan nog meer in de tuin?? Ik voel aan dat je sarcastisch probeert te doen over het sociale huur gedeelte maar ik snap totaal niet waarom of hoe.
-
Alle reacties Link kopieren
https://www.tuinadvies.nl/artikels/mees ... ote_tuinen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ieneminnie schreef:
17-11-2019 16:19
Of ze een boete krijgen voor het kappen, hangt van meerdere factoren af zoals gemeente, soort boom, eigen grond/ gemeente grond. Ik zou overigens ook een boom kappen die het licht in mijn huis ontneemt.
Klopt. Hier was het vergunningsplichtig en dus boete. Maar die boete interesseert me niet eigenlijk. Boom is nu toch al vernietigd. Gemeente gaat contact opnemen met woningbouw, maar deze gaan mij dus ook nog bellen. Waarschijnlijk om te bespreken hoe ik dit graag opgelost wil hebben, maar behalve een nieuwe boom planten zie ik niet echt opties ivm onze inkijk en uitzicht. Jullie tips of ideeen?

Dank, bianca, ga ernaar kijken.
-
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:25
0.74% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze kunnen natuurlijk gewoon netjes een vergunning hebben gekregen..
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:20
Waar heb je het toch over? Ik omschrijf een boom in een tuin, die is van de woningbouwvereniging dus het gaat volledig buiten de nieuwe buren om. Wat bevindt zich er dan nog meer in de tuin?? Ik voel aan dat je sarcastisch probeert te doen over het sociale huur gedeelte maar ik snap totaal niet waarom of hoe.
Nou ja, waarom vermeld je in de eerste instantie dan de vuilniszakken voor de ramen en de bende in de tuin? Mijn indruk was dat het je meer daarom ging dan om de nestjes in de boom.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Zet zelf een boom in je tuin.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
17-11-2019 16:24
Nou ja, waarom vermeld je in de eerste instantie dan de vuilniszakken voor de ramen en de bende in de tuin? Mijn indruk was dat het je meer daarom ging dan om de nestjes in de boom.
En ik mag een bende als uitzicht geen probleem vinden, maar alleen de vogels?
Ik schrijf al hele tijden mee op het tegen tegeltuinen topic, dus ja, vind dat idd ook heel sneu en erg.
Maar jij zou zelf blij worden van ipv een mooie boom opeens heel veel inkijk en zelf uitzicht op een dump?
Het is wel iets anders dan gewoon een net schoon huis.
Dat vind toch iedereen verschrikkelijk?
phloxx wijzigde dit bericht op 17-11-2019 16:28
13.07% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
17-11-2019 16:23
, maar behalve een nieuwe boom planten zie ik niet echt opties ivm onze inkijk en uitzicht. Jullie tips of ideeen?

Dank, bianca, ga ernaar kijken.
Afbeelding


Leibomen zijn een goed middel om uw tuin of terrein af te schermen tegen inkijk van bovenaf, bijvoorbeeld vanuit bebouwing in de buurt. Of om een lelijk uitzicht te verbergen.
Zij nemen door hun slanke vorm slechts weinig ruimte in beslag, en zijn dus bijna overal toe te passen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven