75inch tv fatsoenlijk laten ogen?

30-11-2019 00:16 51 berichten
Allereerst; ik ben nieuw hier & hoop dat ik het volgende onder de juiste pijler plaats 🤞🏻

Onlangs zijn mijn vriend en ik verhuisd. Waar in het oude huis zijn beamer prima paste, lukt dat in het nieuwe huis niet meer & daarom heeft hij nu een 75(!)inch tv gekocht.
Ik vind het echt een spuuglelijk ding en ben radeloos op zoek naar enige manieren om de tv toch een beetje fatsoenlijk in het interieur te laten passen.

Iemand tips of wellicht zelf ervaringen met een grote tv in de woonkamer?

Ik ben vooral op zoek naar tips & geen adviezen om die tv (of mijn vriend ;-)) het huis uit te slingeren... :-P
Alle reacties Link kopieren
screenafbeelding met een wisselend kunstwerk of mooie natuurafbeelding?

Een tv met een doorsnee van bijna 2 meter is niet echt ‘ in te passen’ in een interieur.

Dus doe iets met de schermafbeelding.
Toevallig geen logeerkamer / hobbykamer / zolderkamer waar je het ding naar kan verbannen?
Kijkt hij daar maar tv.
Alle reacties Link kopieren
Een tv is tegenwoordig niets meer dan een plat scherm. Dat kan je niet mooi vinden, een zwart vlak op de muur, maar spuuglelijk?

Het lijkt me eerder een probleem dat je om een beetje lekker tv te kijken op een 75 inch scherm, je er vrij ver vanaf moet zitten. Is dat niet lastig in een kamer waar de beamer kennelijk niet inpast?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets lijkt me de enige oplossing waardoor het monster minder opvalt
https://www.homecinemamagazine.nl/2013/ ... olutie-tv/
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
julius schreef:
30-11-2019 00:58
Een tv is tegenwoordig niets meer dan een plat scherm. Dat kan je niet mooi vinden, een zwart vlak op de muur, maar spuuglelijk?

Het lijkt me eerder een probleem dat je om een beetje lekker tv te kijken op een 75 inch scherm, je er vrij ver vanaf moet zitten. Is dat niet lastig in een kamer waar de beamer kennelijk niet inpast?

De beamer lukte niet meer omdat de afstand te groot werd (mede omdat we naast de beamer ook een gewone normale tv wilden behouden). We zitten op ca 5 meter van de tv af, van mij had ie kleiner gemogen wb ‘lekker kijken’.
De tv staat nu op de tv-kast, maar mss is bevestigen aan de muur een beter idee
Alle reacties Link kopieren
https://www.samsung.com/nl/explore/ente ... the-frame/
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Bij een vriendin die een bakbeest heeft, hangt hij in een soort nis. Aan beide kanten steekt de muur wat naar voren door een schouw en een inbouwkast ofzo en die tv paste daar netjes tussenin. Je ziet het ook niet meteen als je de kamer binnenkomt. Daardoor valt het minder op.
Alle reacties Link kopieren
Doe overdag een mooie doek over het hele scherm. Het houdt de stof ook van de tv vandaan
Welkom hier!
Soort schuifdeur/wandkast voor maken, zodat tv uit het oog is en je deur opent als je tv wilt kijken?

Gebruikersnaam004 schreef:
30-11-2019 00:16

Ik ben vooral op zoek naar tips & geen adviezen om die tv (of mijn vriend ;-)) het huis uit te slingeren... :-P

:rofl:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 08:25
58.00% gewijzigd
10cm per inch is volgens mij de vuistregel voor de juiste afstand om fatsoenlijk tv te kunnen kijken. Dus je zit er dan te dicht op om fijn tv te kunnen kijken. Maar goed, dat zit je in de bios ook :mrgreen:
Zit er geen optie op die er een schilderij van maakt? Bij mijn zwager kan je er een soort screensaver opzetten, vind dat wel mooi. Mijn broer laat altijd foto’s van vakantie’s enz rouleren als we gewoon zitten te kletsen. Is ook erg leuk, want dan bekijk je die ook nog eens!
Ik zou beginnen met de tv op de muur te hangen als je een tv meubel wenst zou ik wanneer je de ruimte hebt een meubel van een meter of 4 lang nemen. Hierdoor komt je tv meer in verhouding te staan. Mocht het in je interieur passen zou je je muur ook nog zwart kunnen verven (evt met een hoge lambrisering) waardoor je tv wegvalt tegen de muur.
Alle reacties Link kopieren
Plaats er een plank boven, zet daar leuke spullen op en monteer onder de plank een rolgordijn met een afbeelding van je keus:

https://www.praxisfotoprint.nl/rolgordi ... +bedrukken

Als je vriend zoveel geld aan zo'n buitenmaat tv uitgeeft, mag een rolgordijntje om hem aan het zicht te onttrekken (de tv, niet je vriend...) ook wat kosten toch?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een grote tv mooi, ik ben de enige hier volgens mij :biggrin:
Wij hebben een 65inch tv en zou best een grotere willen.
De tv’s van tegenwoordig vind ik sowieso al mooi.

Een rolgordijntje voor de tv, dat ziet er toch juist niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Aan de muur hangen en de muur een donkere kleur verven, donkergroen of zo. Of nog liever: laat een kast maken die je dicht kan doen (met de tv erin dus).

Ik vind het ook verschrikkelijk, mijn man wilde per se 65 inch en die is al enorm. Maar ja, verder heb ik zo ongeveer het hele huis mogen inrichten, dus ik heb niet moeilijk gedaan. Hij hangt nu in een soort nis, dat is nog te doen. Maar een nóg grotere tv komt er hier echt niet in!
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
30-11-2019 08:05
Ik vind een grote tv mooi, ik ben de enige hier volgens mij :biggrin:
Wij hebben een 65inch tv en zou best een grotere willen.
De tv’s van tegenwoordig vind ik sowieso al mooi.

Een rolgordijntje voor de tv, dat ziet er toch juist niet uit.
Nee hoor, je bent niet de enige... ;-)
Wij hebben er 1 hangen van 75 inch en het valt mij al niet eens meer op dat hij zo groot is.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
30-11-2019 08:05
Ik vind een grote tv mooi, ik ben de enige hier volgens mij :biggrin:
Wij hebben een 65inch tv en zou best een grotere willen.
De tv’s van tegenwoordig vind ik sowieso al mooi.

Een rolgordijntje voor de tv, dat ziet er toch juist niet uit.
ik heb er ook geen probleem mee. wij hebben 75 inch en we zitten er 2.5 meter vandaan. Heerlijk bijna bios ervaring..m
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je vriend maar jij had beter voor jezelf moeten opkomen. Als je vriend jou zelf had laten kiezen voor die tv dan waren jullie het eens geweest. Dat was dus niet slim van hem.

Nu je voor een voldongen feit bent geplaatst probeer de tv te gaan waarderen. Dat is stap nummer één. Zodra jij van het ding gaat houden dan krijg je prettiger associaties en ga je hem inbedden in jouw gezelligheidsgevoel eerder dan hem proberen visueel weg te werken.

Benadruk dus alles wat knus is in de tv-hoek en tenslotte zie je alleen nog maar dát.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gaaf man! Die van ons is ook niet klein, maar ik zou wel nog groter willen!
mano28 schreef:
30-11-2019 08:05
Ik vind een grote tv mooi, ik ben de enige hier volgens mij :biggrin:
Wij hebben een 65inch tv en zou best een grotere willen.
De tv’s van tegenwoordig vind ik sowieso al mooi.

Een rolgordijntje voor de tv, dat ziet er toch juist niet uit.
Eens, ik hou ook van grote tv’s hoor! En er zijn echt hele mooie bij! Maar goed, hij wordt hier ook goed gebruikt :proud:
En wb het rolgordijn, inderdaad. Dat is toch echt geen gezicht. Sowieso zijn rolgordijnen niet mooi, maar zeker niet op zo’n onlogische plek als voor de tv.

Je had eigenlijk gewoon zoiets moeten kopen :

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hele mooie 'tv-liften' waarmee je de tv kunt laten wegzakken in een meubel. Wordt wel maatwerk en dus prijzig. ;-D
(da's mijn werk, dus ik weet hoe prijzig)
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Een rolgordijn, serieus? :hihi:

TO wat denk je van zoiets?
https://pin.it/knl6ncszya7bus

https://pin.it/4o5aquw2elkctd

https://pin.it/twbxa2qykwgxm5

Hoe is de situatie verder? Hoe lang is de muur?
Alle reacties Link kopieren
75 inch en 5 meter.. Echt.. ik zou echt gek worden..

Overdag dan maar als schilderij gebruiken ? Dus zorgen voor mooi screen plaatjes
Ik vind het echt mooi zo'n grote tv. Heb het zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven