Hoe bergen jullie je schoenen op?

01-12-2019 19:15 91 berichten
Ik heb een vriendin geholpen om haar huis op te ruimen en te ordenen.

Ze heeft minstens dertig paar schoenen, die overal en nergens liggen. In de gang. In zo'n IKEA-schoenenkast (Trones) aan de muur, waarin slechts 6 paar schoenen kunnen. In de lade onder haar bed. In zakken in de kast.

De afgelopen jaren kon ze schoenen niet vinden, of niet herinneren, en dan ging ze weer nieuwe schoenen kopen.

Nu ben ik benieuwd: hoe bergen jullie je schoenen op?
En zijn jullie daar tevreden over?

Foto's zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ruzie mee en flikker ze altijd achter in de gangkast... Gigantische bende, mijn schoenen
Hobbelster schreef:
01-12-2019 20:01
Ik heb 2 paar dezelfde witte sneakers, 1 paar wat ouder, die poets ik regelmatig en ook weleens met tandpasta idd maar de nieuwste gaat dus letterlijk na elke keer dragen even een doekje er overheen :lol: die zijn nog nooit zo vies geweest dat er tandpasta nodig was. Ik ga met die ook niet in het gras lopen ofzo. Het zijn mijn ‘zakelijke’ witte sneakers :mrgreen:
Ik moet ook netter met mijn schoenen omgaan af en toe een doekje erover heen inderdaad want als het vuil eenmaal aangekoekt zit krijg je het lastig er van af.
Draag jij je sneakers ook weleens naar het werk?
Ik wel.
Vind het echt niet kunnen eigenlijk, maar ja zit gewoon lekker.
Moreina schreef:
01-12-2019 20:08
Ik moet ook netter met mijn schoenen omgaan af en toe een doekje erover heen inderdaad want als het vuil eenmaal aangekoekt zit krijg je het lastig er van af.
Draag jij je sneakers ook weleens naar het werk?
Ik wel.
Vind het echt niet kunnen eigenlijk, maar ja zit gewoon lekker.
Klopt voorkomen is beter dan genezen zeker bij witte sneakers. Vandaar ook het tweede paar en dat ik er zo streng op ben :proud:

Ik heb een nieuwe baan dus geen idee of dat ‘kan’ in de zomer daar, ik begin morgen. Ik denk dat het wel kan.
In mijn vorige baan kon het en droeg ik ze ook gewoon als ik bij klanten naar een meeting moest. Onder een jurkje of onder een nette jeans met een blouse of jasje.
Ik heb sowieso een redelijk eigenzinnig stijltje en kom met veel wel weg (vind ik zelf dan).
Het zijn wel redelijk normale sneakers geen sportschoenen. Maar gewone leren dames Björn borg sneakers met van die nette zolen zonder lompigheid en met ronde neuzen.
Alle reacties Link kopieren
Alle schoenen die ik gebruik staan gewoon onder de laagste plank van de garderobe.
Sommige staan op elkaar, met de hak in de hiel van het onderste paar.
Schoenen die ik niet gebruik heb ik niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze in een boekenkast op de kledingkamer staan, staat erg netjes en je ziet in 1 oogopslag wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als er wat slijtage zit in de zool ga ik op jacht naar het volgende paar. Die kan ik dan nog afwisselend inlopen voordat de vorige helemaal op zijn. Elke soort schoen heeft zijn eigen opvolger. Ik word altijd wat nerveus als ik niet opschiet met de opvolger; en ik ben weer opgelucht als het inlopen redelijk lukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens wel een doos "weinig gebruikte schoenen", met bijvoorbeeld ballerina's, pantoffels met een dierenkop en Spaanse sloffen erin, alsmede voorraden zooltjes en veters. Die staan gewoon in een doos onder bloempotten, naast aankoopbewijzen, gebruiksaanwijzingen, elastisch trainingsband e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een schoenenkast vanuit de inboedel van man waar 5 paar schoenen van mij in staan en 3 paar van hem. Dit kastje staat in de ruime hal beneden. Rest staat onder de kapstok/trap. Daar staan bijvoorbeeld ook 2 paar bergschoenen van mij en schaatsen en nog 3 paar schoenen die ik nu regelmatig draag. Ik houd van schoenen, maar ik heb best een aparte smaak en ik kom niet zo vaak iets tegen dat ik en mooi vind en wil en kan dragen (maat 41, brede voet, geen hakken), dus ik heb geen kasten vol.
Alle reacties Link kopieren
Regenlaarzen en klusschoenen in de garage. Dagelijkse schoenen in de bijkeuken, nette schoenen in mijn kledingkast op de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 Billy's van Ikea als schoenenkasten.
En een schoenenrekje onder de kapstok.
En schoenen onderin mijn linnenkasten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange smalle kast die precies in een gek hoekje in de gang paste..
daarin zitten 6 planken waarop 6 paar schoenen per plank past als ik het neerzet.
Onderin ligt nog een stapel met schoenen.
Mooie deur ervoor en opgeruimd!

In ons nieuwe huis hebben we straks een nog grotere vaste schoenen kast. Ideaal!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hobbelster schreef:
01-12-2019 20:13
Klopt voorkomen is beter dan genezen zeker bij witte sneakers. Vandaar ook het tweede paar en dat ik er zo streng op ben :proud:

Ik heb een nieuwe baan dus geen idee of dat ‘kan’ in de zomer daar, ik begin morgen. Ik denk dat het wel kan.
In mijn vorige baan kon het en droeg ik ze ook gewoon als ik bij klanten naar een meeting moest. Onder een jurkje of onder een nette jeans met een blouse of jasje.
Ik heb sowieso een redelijk eigenzinnig stijltje en kom met veel wel weg (vind ik zelf dan).
Het zijn wel redelijk normale sneakers geen sportschoenen. Maar gewone leren dames Björn borg sneakers met van die nette zolen zonder lompigheid en met ronde neuzen.
Ja dat kan gewoon hoor.
Lekker blijven doen.
En succes morgen!
Beetje vroeg naar bed?
Ben je morgen fris en fruitig. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Bult onder de kapstok in de gang.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijkse schoenen in een ikea kastje in de garderobe. Kan 8 paar in (meer dan genoeg voor man en mij).

Niet-dagelijkse schoenen bewaar ik in de dozen in een boekenkast. Dan kun je handig stapelen en ook handig stapels omwisselen per seizoen. Slippers en simpele zomersandalen stop ik bij elkaar in 1 doos.

Dat staat in de kleinste slaapkamer in het huis, onze "inloopkast". Aan de ene wand een grote dubbele PAX-kast voor kleding, aan de andere wand twee van zulke boekenkasten met schoenen.
flipje2 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 21:01
1.33% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
01-12-2019 20:08
Ik moet ook netter met mijn schoenen omgaan af en toe een doekje erover heen inderdaad want als het vuil eenmaal aangekoekt zit krijg je het lastig er van af.
Draag jij je sneakers ook weleens naar het werk?
Ik wel.
Vind het echt niet kunnen eigenlijk, maar ja zit gewoon lekker.
Ik draag ze in de zomer naar werk, maar dan wel in combinatie met een pantalon :)
mano28 schreef:
01-12-2019 19:20
Ik heb een Ikea pax kast en ik heb op alle kastdelen de bovenste plank schoenen staan. En beneden staan ook nog schoen in een kastje.
Ik denk dat ik rond de 35 paar schoenen heb.
Dit.
Ik heb een la met slippers etc.
Een plank met schoenendozen met nettere schoenen. Een plankje met hakken. Een plank sneakers.
In de berging een grote wastas met schoenen die ik leuk vind om te bewaren.
Op de gang onder de kapstok een kastje met hoofdzakelijk schoenen van kinderen en man, en twee paar makkelijke schoenen voor als ik even snel naar buiten moet (nu Uggs en airmax).
Die berg schoenen op de gang moet ik elke week wel opruimen, nu ligt er weer een hele berg. In principe past het in het kastje.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
01-12-2019 19:59
Handige dingetjes!

Tickel wat is een schoenenblok?
Nou, die dingen van de foto :proud:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Erdo schreef:
01-12-2019 19:52
Ik heb meestal drie schoenen. 1 voor de zomer. 1 voor de winter. En 1 om in te sporten.
Heb je maar 1 been?
minnimouse schreef:
01-12-2019 20:05
Hoe heten die dingen?
Tja, goeie vraag. Via “schoenen opbergsysteem” vind je ze bij bol.com in ieder geval. Maar daar zijn ze heel duur. Ik heb ze ooit bij de Makro gekocht toen ze daar in de aanbieding waren. Waren €4,99 voor 5 van die dingen. Baal ervan dat ik er niet meer heb gekocht.
In doorzichtige plastic dozen met deksel, 1 paar schoenen per doos. Ze zijn stapelbaar en blijven stofvrij zo.
Alle reacties Link kopieren
In de gang heb ik weinig ruimte om mijn schoenen te stallen.
Ik heb een schoenen carrousel in een van de kamers staan. Heel handig ding tot aan het plafond. Ruimte voor ongeveer 30 sneakers/pumps.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-12-2019 19:53
Ik loop zelden schoenen af, ik heb veel om af te wisselen :P en met mijn sneakers ga ik al helemaal netjes om, die worden na elke zomer in de tandpasta gezet.. Maar ik draag alles wel gewoon.
Vroeger kocht ik nog weleens schoenen met witte details (allstars bijvoorbeeld, met witte zool en -veters) en daarmee liep ik altijd op de eerste draagdag expres door de modder zodat ze er niet meer zo fel wit/nieuw uitzagen :proud:
.
Whomi schreef:
01-12-2019 21:40
Heb je maar 1 been?
Sportschoen combineren met de winter- of zomerschoen :-) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n ding onder in mijn PAX:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... usPage=VIP

Maar blijkbaar verkoopt Ikea die niet meer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Moreina schreef:
01-12-2019 20:48
Ja dat kan gewoon hoor.
Lekker blijven doen.
En succes morgen!
Beetje vroeg naar bed?
Ben je morgen fris en fruitig. :zzz:
Thanx! Komt goed hoor :-D

Ik lag er braaf om 21u in met het plan om om 21.30 m’n telefoon weg te leggen.
Plan ging goed totdat de buren besloten om 21.40 ruzie te gaan maken en sindsdien het erg rommelt aan die kant. Gesmijt met deuren, wegstuiven en weer terug komen door de voordeur, gestamp door het huis, rinkelend glas, dat soort fratsen. :facepalm:
Sorry trouwens voor de off topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven