Spijt van verhuizing

08-12-2019 09:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.
De situatie is als volgt: 16 jaar geleden hebben wij een nieuw appartement gekocht. We werkten allebei nog en konden het gemakkelijk opbrengen. Kinderen waren het huis al uit.
In die 16 jaar zijn we allebei ons werk kwijtgeraakt door ziekte en reorganisatie. We konden prima blijven wonen maar ons spaargeld ging er snel doorheen omdat er zo langzamerhand allerlei dingen vervangen moesten worden.
Na veel wikken en wegen hebben we afgelopen zomer besloten om het te verkopen. We hebben een gerenoveerd huisje vlak in de buurt gekocht, en zodoende wat geld overgehouden voor vakanties etc.
Alles leek in orde maar de afgelopen 2 weken zijn we tegen een aantal zaken aangelopen. Zo blijkt er lekkage vanuit de badkamer te zijn waardoor die komende week open moet, dwz douchebak en cabine en misschien een deel van de vloer er uit.
Verder valt het steeds de trap op en af moeten in de praktijk erg tegen. Alles gelijkvloers was zo gemakkelijk. Heb inmiddels veel last van mijn knie. En ik mis het mooie uitzicht dat we hadden.
Helaas konden we geen leuk maar goedkoper appartement vinden vandaar onze keus om weer in een "gewoon" huis te gaan wonen.
Ik probeer maar steeds om de voordelen te zien, maar zie momenteel alleen maar nadelen en voel me behoorlijk neerslachtig.
Zijn er forummers voor wie dit herkenbaar is?
Spijt van iets herken ik wel, maar dan denk ik aan de spreuk 'verander wat je niet kan accepteren of accepteer wat je niet kan veranderen' en leef daarnaar.

Dus: is het mogelijk opnieuw te verhuizen? Doen.
Kan dat niet, accepteer je huidige huis dan en pak de ongemakken aan. Bv traplift, knieoperatie, lekkage verhelpen. Etc

Ik snap het heus hoor, je hebt je leuke appartement min of meer gedwongen a achtergelaten, maar je moet het nu doen met wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Goede post, Darkside.

Hebben jullie de mogelijkheid om beneden slaap- en doucheruimte te maken?

En wat zijn de voordelen van je nieuwe woning? Heb je daar al naar gekeken?

Wbt de badkamer, als het een verborgen gebrek is kan je het verhalen op de vorige eigenaren. Anders de verzekering inschakelen. Het is vervelend maar een eigen huis brengt altijd onderhoud met zich mee. Als je dat niet wil kan je misschien beter gaan huren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kun je hier nog iets mee richting de verkoper ivm verborgen gebreken?
Ja soms moet je geld uitgeven aan dingen waar je liever geen geld aan uitgegeven had. Dat is vervelend maar niet onoverkomelijk.
Wel zou ik kijken of je iets met het verborgen gebrek kunt. Tenzij de lekkage later is ontstaan. Schakel hiervoor je rechtsbijstandsverzekering in.

Voor je knie: heb je medische hulp? Fysio, ergotherapie, etc.
Anders kijken of je idd een traplift kunt laten installeren.

Ooit kocht ik met mijn ex een oud, deels gerenoveerd huis.
Daarmee hebben we in de korte tijd dat ik er woonde (ex woont er -voor zover ik weet- nog) zoveel gedoe gehad dat ik nooit meer een oud huis wil.
Inmiddels alweer jaren een huurhuis en dat bevalt heel goed. Geen verborgen gebreken en als er iets aan de hand is bel ik de woningbouw en die lossen het op.
Overweeg dus een huurhuis als je het gemak van huren wilt.
Zo te lezen zijn jullie qua mentaliteit geen echte huizenbezitters en dat kan, daar is helemaal niets mis mee. Het is wel belangrijk dat je dit onderkent. Anders frustreert het idd teveel zoals je nu ook merkt.
Want in feite is het probleem door te verhuizen niet opgelost en het zou nog altijd een probleem zijn als jullie niet verhuisd waren. Het probleem is namelijk niet het huis maar dat je geen zin hebt om (veel) geld uit te geven aan onderhoud van het huis.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden lekkage vanuit de badkamer wat in de wc en gang waterschade gaf. Weet niet of je er wat mee kunt, maar onze inboedelverzekering vergoedde dat, incl. de vervolgschade.
Gewoon even informeren bij je verzekering.
Voor een traplift moet je bij de gemeente zijn via het wmo. Mijn schoonmoeder heeft er net ook 1 gekregen (huur).
ik geef mn bek ook maar een douw
Bij ons kregen we het ook van de verzekering!
Hebben jullie in die 16 jaar geen nieuw werk kunnen vinden?
Gatekeeper* schreef:
08-12-2019 10:31
Hebben jullie in die 16 jaar geen nieuw werk kunnen vinden?
Scherp. Ben ik ook wel benieuwd naar.
:lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Verkoop je huis en zoek naar een appartement in de private verhuur. Je hebt al een dusdanige tegenzin tegen dit huis opgebouwd dat het nooit iets gaat worden voor jou. Dus zoek een appartement (huur) in de vrije sector. Bijkomend voordeel is dat het onderhoud voor rekening van de verhuurder is, dus daar ben je vanaf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is gewoon vooral klote dat je door "het leven" niet meer kon wonen in je oude flat en je nu enorm geconfronteerd wordt met "en hier moet ik het dus mee doen de rest van mijn leven". Zeker als je wat ouder bent, en het niet meer vanzelfsprekend is dat je je financiële situatie kan verbeteren, is dit zwaar frustrerend, je zit vast in een situatie die je helemaal niet wil.

Je hebt eigenlijk maar 2 keuzes, accepteren dat dit je nieuwe leven is en vol goede moed er van maken wat er van te maken valt of, je blijft het leven zien als een neerwaarts gaande spiraal waar je zelf niets aan kan veranderen.

Probeer toch om van je nieuwe huis een thuis te maken, die badkamer is shit maar moet toch gemaakt worden en dat zal in ieder geval een vakantie kosten, een traplift is een oplossing, dat uitzicht wordt moeilijker, maar probeer wat meer te doen met je tuin. Maak er een loktuin van voor vogels, vlinders en bijen, laat je inspireren door wat je vrolijk en blij maakt. Positief blijven en niet omkijken, dat is moeilijk maar minder moeilijk dan altijd blijven om zien naar wat je ooit had. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie input. Het is ook wat het nu is. Die badkamer zal uiteindelijk wel weer in orde komen, en idd is het een verborgen gebrek.
Ik denk ook dat ik de voordelen wel zal zien als het lente wordt en we zo naar buiten kunnen lopen ipv een soort van opgesloten te zitten bij 30 plus graden in een appartement.
De trap heb en we al wat aangepast en een traplift zou idd een optie zijn. Maar ik Denk dat ik dan toch liever zou uitkijken naar een appartement of benedenwoning.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt gehad van een verhuizing.

Geboren in een klein dorp met nul voorzieningen, op mezelf gegaan in een appartement op loopafstand van het centrum van een middelgrote stad beviel uitstekend.

Ivm wat groters willen verhuisd naar een leuk dijkhuisje met tuin in een dorp met redelijk wat voorzieningen.Ik had gedacht dat het zou bevallen (en ergens voelde het nooit helemaal goed), meer ruimte, een tuin en wat winkels omdat ik tenslotte ook in een dorp gewoon had waar niks was.

Man o man, wat viel dat tegen zeg.Ik miste de gemakken van de stad, de levendigheid, kunnen fietsen naar mijn werk en nog wat dingen.Geprobeerd heb ik het nog een poos, het werd niet beter.

Hop de boel te koop gezet en terug naar de stad op loopafstand van het centrum.Het heeft me veel geld gekost waar ik nooit mee gezeten heb (gelukkig kon het wel allemaal financieel) omdat ik zo enorm blij was dat ik wederom verhuisd was.

Ik zeg als het kan, volg je gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Dat onderhoud: dat is vervelend, maar hoort natuurlijk bij een koopwoning. Misschien kun je onderzoeken of het onder een verborgen gebrek of de verzekering valt?

Qua uitzicht en locatie: ja, dat is vervelend. Jullie hebben het afgelopen zomer gekocht zeg je. Hoe lang wonen jullie er nu precies? Soms is het ook gewoon een kwestie van wennen.
Het voordeel is dat jullie nu geld overhouden om op vakantie te gaan zeg je. Dat is ook wat waard en zorgt ervoor dat jullie vaker de deur uit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die vakantie nog maar even niet boeken, eerst de badkamer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben ook spijt gehad van de koop van een huis. De locatie was het probleem niet, maar het was te groot voor hun 2en en miste de mogelijkheid om slaap en badkamer beneden te maken, het kon wel, dan moesten ze de garage daarvoor opofferen, maar dan bleef het nog steeds een groot huis. Al met al hebben ze er nog wel 5 jaar gewoond, waarvan ze het laatste jaar hebben uitgekeken naar opties voor gelijkvloers wonen. En dat is dus vorig jaar gelukt. Ze konden een geschikte woning kopen, waar ze wel slaap en badkamer beneden konden realiseren, ook door de garage op te offeren, maar bij het nieuwe huis is de bovenverdieping veel kleiner en er is geen zolder. De garage was ook iets groter, waardoor alles net even wat makkelijker was qua ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
08-12-2019 10:36
Scherp. Ben ik ook wel benieuwd naar.
:lightbulb:
inderdaad. Er is zoveel krapte op de arbeidsmarkt, een baan vinden nu is niet zo moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven