4 seizoenen dekbed los van elkaar

10-12-2019 21:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht een herkenbaar verhaal: nu het kouder wordt gebruiken we beide delen van ons 4 seizoenen dekbed die met drukknopjes op elkaar kunnen geklikt worden. Na enkele nachten zijn deze echter van elkaar af en liggen niet meer goed in de hoes. Ik zag op internet dat er oplossingen bestaan, maar wat werkt echt?

Hoe lossen jullie dit op?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe gekocht die je aan elkaar ritst. Was er helemaal klaar mee haha.
Een kwalitatief goede 4seizoensdekbed kopen, dan heb je dat probleem niet :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Lintjes aan de dekbedden naaien zodat je ze vast kunt strikken
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2019 21:42
Lintjes aan de dekbedden naaien zodat je ze vast kunt strikken
Dit heb ik vorige week gedaan. Werkt ook niet echt goed. Ik ga een nieuwe kopen, die niet uit 2 delen bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu met rits, werkt perfect.
Bij ons gaan de knoopjes vrijwel nooit los.
Alle reacties Link kopieren
Met veiligheidsspelden vastzetten aan elkaar? Klitteband? Andere drukkers erop zetten?
Ik heb het probleem niet, maar om hiervoor een heel nieuw dekbed te kopen lijkt me ook nogal wat.
Heb je een handige moeder? Zo'n oermoeder die kan naaien, haar soep van een schenkel trekt en alle toepassingen van schoonmaakazijn kent?
Vraag of ze extra drukknoopjes opzet. Of ze komt zelf met een briljant idee: "Kind, ik heb hier nog klittenband liggen. Dat naai ik er even op."
Intussen ga jij haar telefoon updaten.
Alle reacties Link kopieren
Klittenband vroeger gehad maar ging uiteindelijk ook los, wilde slaper zeker haha.
Het is een dekbed van de witte Lietaer van 400€ dus ook geen rommel. Zonde om een nieuw te kopen dus inderdaad, ook al overwegen om een aparte dikke te kopen in 1 stuk voor de winter maar weet niet of er ooit dik genoeg zijn?
Alle reacties Link kopieren
Doe om beide helften een dekbedhoes, zodat jij en je partner een tweepersoons dekbed voor jullie zelf hebben. Of leg ze bovenop elkaar als jullie liever samen onder een dekbed willen liggen.
Alle reacties Link kopieren
andere dekbedden kopen, die van ons zijn echt nog nooit los geraakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hier geen dekbed wegens veel te warm. Leg gewoon een deken bovenop het laken: probleem opgelost!
Odense2 schreef:
10-12-2019 21:59
Heb je een handige moeder? Zo'n oermoeder die kan naaien, haar soep van een schenkel trekt en alle toepassingen van schoonmaakazijn kent?
Vraag of ze extra drukknoopjes opzet. Of ze komt zelf met een briljant idee: "Kind, ik heb hier nog klittenband liggen. Dat naai ik er even op."
Intussen ga jij haar telefoon updaten.
Wat is er mis met zulke dingen zelf proberen? Hoef je toch je moeder niet voor te vragen? Lekker zelf een beetje klooien, ben je extra blij als het gelukt is. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2019 21:42
Lintjes aan de dekbedden naaien zodat je ze vast kunt strikken
Stom dat ik hier nooit aan gedacht heb! Ik had ze in de hoeken aan elkaar genaaid, en na de winter weer losgehaald. Vind de lintjes toch een slimmer idee haha
Even bewaren.. hij is nu 2x losgegaan, als dit vaker gaat gebeuren kom ik hier langs om de beste tip uit te proberen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen andere tips dan al genoemd, maar ik vroeg me vooral af waarom je beide delen al nodig hebt... ik slaap in een kamer waar altijd een raam open staat en nooit verwarming brandt, maar voor mij is het herfstdeel echt nog warm genoeg, soms zelfs té warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe beide dekens in een eigen bedovertrek en dan leg ik ze op bed.

Vind ik handiger als het toch te warm is de dunne er weer af zonder dat ik ze steeds uit de overtrek moet halen.
Blijf in jezelf geloven !
Ik heb er een met ritsen i.p.v. drukkers.
Heb het wollen dekbed van de aldi, echt heerlijk warm.

Heb ook al zeker een maand beide delen aan elkaar geritst zitten. Ik ben een koukleum, mijn slaapkamer heeft enkelglas en de wind staat er vol op zodat ik het voel waaien als ik dichtbij het raam zit. Heb het ook liever iets te warm dan te koud als ik slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven