Poll: verwarming aan op bovenverdieping?

15-12-2019 22:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb discussie met mijn man over stoken op de bovenverdieping. Volgens hem grote onzin en níémand doet dat. Naast niet stoken heeft hij ook nog het liefst dag en nacht de ramen boven open.
Ik; toegegeven enorme koukleum, vind boven stoken wel prettig, niet de hele dag volle bak, maar gewoon om de temperatuur een beetje aangenaam te houden. Sowieso voor de kinderen die ook graag op hun kamer zitten, maar zelf vind ik het zonder verwarming en met enkel glas ook echt afzien als ik boven ben.
We zijn verzand in de wellus/nietes dus kom maar door met jullie visie 😬

Bovenverdieping verwarmen?

Totaal aantal stemmen: 227

Tuurlijk! (56%)
Grote onzin.. (44%)
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je iets verwarmen als je er niet zit? Zit je er wel, dan zou ik hem opendraaien.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ligt eraan. Als kinderen boven huiswerk maken staat uiteraard de verwarming aan. Anders niet.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Zeker als er geleefd wordt boven moet de verwarming gewoon aan natuurlijk. Kinderen leven op hun kamers dus die willen toch gewoon lekker warm zitten. Dat je in je eigen kamer waar je alleen slaapt de radiator uit zet snap ik, maar in de winter wil ik ook echt wel dat het er toch minimaal 17 graden is. Als ik helemaal niet verwarm dan kan het wel 13 graden zijn en dat is me echt veel te koud. Heb nu ook een elektrische deken trouwens, dat is ook heerlijk om mee in te slapen.
Alleen als het echt koud is doe ik boven wel eens een verwarming aan maar dan nog laag (kamer van zoon zit net op een hoek van het huis dat het daar snel koud wordt) maar inderdaad, het liefst ramen open, lekker luchten.

Dus ik ben het met je man eens.
O ja en ik ben een giga kouwkleum maar ik zit overdag geen uren boven, hoogstens een half uurtje was vouwen ofzo maar dan gaat het raam even dicht als ik het koud heb en s nachts moet het raam sowieso open.
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen boven spelen of huiswerk maken zou ik het ze wel aangenaam maken.

Je eigen slaapkamer af en toe even ‘droogstoken’ kan heel veel schelen in het gevoel. Als je nooit stookt in de winter wordt het vaak waterig koud en klam, zeker met enkele beglazing.
Alle reacties Link kopieren
Meestal niet, maar wij hebben dubbel glas. Wel als iemand langer boven is (bijv aan het werk op de studeerkamer)
Mijn slaapkamer is een ijskelder, ongeveer buitentemperatuur. De kinderen hebben wel hun verwarming aan.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
15-12-2019 22:21
Als de kinderen boven spelen of huiswerk maken zou ik het ze wel aangenaam maken.

Je eigen slaapkamer af en toe even ‘droogstoken’ kan heel veel schelen in het gevoel. Als je nooit stookt in de winter wordt het vaak waterig koud en klam, zeker met enkele beglazing.
Dat laatste is het precies! Waterig koud. Ik heb het nooit gemeten, maar ik gok echt rond de 12-13 graden. Als ik in bed lig vind ik alleen het inademen van die koude lucht naar.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn nog te klein om boven te spelen. En zelf heb ik het liefst een flink koude kamer, aangezien man het winter dekbed er op wil maar ik me kapot zweet als de kamer dan zelf ook warm is. Dus hier geen verwarming aan boven en op onze kamer de ramen open. Het is er nu 13 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wat ferme 'grote onzin' gekozen, want ik stook nooit boven. Ik heb het 's nachts nooit koud. Maar als ik overdag in één van de ruimtes boven zou verblijven, zou ik die ruimte op dat moment (dus als ik er ben) wel verwarmen. Maar verder: geen ruimtes verwarmen waar je niet bent.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Eén van de twee kinderen heeft al ruim 5 jaar geen radiator op haar kamer. En die hebben we nog geen dag gemist.

Ik heb alleen de vloerverwarming in de badkamer heel zachtjes aan staan, zodat de kou van de vloer af is.
Ik heb in de badkamer altijd de verwarming aan,heb de pest aan een koude badkamer.

Verder staat alles uit, als zoom boven huiswerk gaat maken kan hij de verwarming aanzetten maar dat doet hij eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
15-12-2019 22:24
Dat laatste is het precies! Waterig koud. Ik heb het nooit gemeten, maar ik gok echt rond de 12-13 graden. Als ik in bed lig vind ik alleen het inademen van die koude lucht naar.
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar dat vind ik om in te slapen absoluut niet koud. Lekker juist.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik heb boven ook nooit de cv aan. Peuters zijn nog klein en spelen niet alleen boven. De ramen heb ik ook de hele dag open staan. Half uur voor de kinderen naar bed gaan doen ik ze dicht, slapen ze beter op dan warme kaners
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
15-12-2019 22:26
Ik heb in de badkamer altijd de verwarming aan,heb de pest aan een koude badkamer.

Verder staat alles uit, als zoom boven huiswerk gaat maken kan hij de verwarming aanzetten maar dat doet hij eigenlijk nooit.
Badkamer hier dus ook rond 13 graden 🥶
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen 'boven', woon in een appartement.
Ik stook soms in mijn slaapkamer, als het erg koud is.
En ik heb het snel koud.
Niks zo armoedig als wakker worden van een koude neus.

Toen ik nog wel een 'boven' had stookte ik daar ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
15-12-2019 22:28
Badkamer hier dus ook rond 13 graden 🥶
Hier ook (of minder), maar ik snap best dat jij dat onaangenaam vindt. En er is toch niks op tegen om een halfuurtje voor het douchen of zo de verwarming daar even open te draaien? Kleine ruimte, dus zo warm.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-12-2019 22:28
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar dat vind ik om in te slapen absoluut niet koud. Lekker juist.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=20337

Ik word regelmatig rond 5 uur wakker omdat ik het koud heb en dan is het nog 17 graden in mijn slaapkamer.
Kouder laat ik het dus niet worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-12-2019 22:29

.
Niks zo armoedig als wakker worden van een koude neus.

:kneel:
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
15-12-2019 22:28
Badkamer hier dus ook rond 13 graden 🥶
Dan zou ik echt eeuwig douchen omdat ik uitstel om onder de douche weg te gaan. Dat is ook verspilling. Al is het natuurlijk onzin, want je moet er toch ooit onder vandaan. Met een bed werkt dat voor mij net zo. Al kan ik überhaupt niet slapen als het zo koud is, maar dat verschilt per persoon. 13 graden trek ik echt niet. Al vind ik warm ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Als de kinderen hun kamer gebruiken, moet daar de temperatuur aangenaam zijn. Net als de badkamer.
Als je niet boven komt overdag, hoef je niet te stolen natuurlijk, maar als het vochtig wordt en de schimmel in de hoeken begint te groeien, ben je te zuinig geweest. Je man dan in jouw geval.
Ik hou echt niet van een koud huis. Dus de verwarming staat wel een beetje aan in de slaapkamers van de kinderen e mijn eigen kamer voordat we gaan slapen of als we boven moeten zijn. Maar het meeste is van warmte die door de vide naar boven trekt.
Ik vind het echt niets om zo spartaans te leven met enkel glas en geen verwarming.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-12-2019 22:32
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=20337

Ik word regelmatig rond 5 uur wakker omdat ik het koud heb en dan is het nog 17 graden in mijn slaapkamer.
Kouder laat ik het dus niet worden.
Ah ja, dan wijk ik dus af. Ik slaap het liefst het hele jaar door met het raam open. Soms kan dat niet vanwege geluiden of harde wind en ik zou zweren dat ik dan de volgende ochtend wat duffer wakker word.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-12-2019 22:30
Hier ook (of minder), maar ik snap best dat jij dat onaangenaam vindt. En er is toch niks op tegen om een halfuurtje voor het douchen of zo de verwarming daar even open te draaien? Kleine ruimte, dus zo warm.
Bij mij zit de thermostaat in de woonkamer. Als het daar dus warm is, dan gaat de verwarming uit.
Dan heeft het ook weinig zin om de radiator is de badkamer (of slaapkamer) open te draaien, omdat er dan niks gebeurt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven