Wmo huishoudelijke hulp

07-01-2020 20:27 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg via de WMO huishoudelijke hulp voor 2 tot 2,5 uur per week. Op zich ben ik heel blij met de hulp, maar ik krijg stress van de medewerksters. Ze doen alleen het hoognodige, ze willen al na een uurtje weg, ze lopen de kantjes er vanaf om maar zo snel mogelijk klaar te zijn en weg te gaan.

Ik raak er in de war van. En ik merk dat ik gespannen ben de avond voordat ze komen en op de dag zelf. De vorige hulp heeft spullen kapot laten vallen en ik vermoed dat ze een portemonnee heeft gestolen en ze kon niks onthouden. Deze hulp heeft mij laten tekenen voor een dag waarop ze niet gewerkt heeft en ik kwam daar pas later achter. Zij heeft ook elke keer een reden waarom ze niet komt of eerder weg moet.

Ik ben 100% afgekeurd door UWV. Geestelijk en lichamelijk ben ik een wrak. Ik moet nu elke keer de hulp controleren en managen en tot de orde roepen en ik kan het niet aan.

Zij is al mijn tweede hulp bij deze organisatie. Hiervoor zat ik bij een andere organisatie, maar daarvan kwam de hulp maar zelden opdagen en belden ze elke keer af.

Sorry voor het lange verhaal. Maar ik kan de houding van de WMO hulpen allemaal geestelijk niet aan. Ze lopen over mij heen. En ik kan zelf ook niet het huishouden doen, anders zou ik het wel doen. Ik zou zo graag een hulp willen die gewoon 2 uur werkt en niet alles afraffelt om eerder weg te kunnen gaan en die niet spullen kapot maakt en die ik kan vertrouwen. :sigh:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de organisatie waar deze dames voor werken al gebeld neem ik aan?

Ik doe hetzelfde werk en ik vind het gedrag dat jij omschrijft volledig buiten het boekje, het idee alleen al!
...
Ik denk eigenlijk dat dit of overdreven is of dat je een beetje last hebt van waandenkbeelden.
alle medewerksters doen slecht werk ???
jammer
klacht indienen bij de organisatie
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de organisatie eventueel met ondersteuning van het sociaal wijkteam.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Maak een briefje met taken en zeg gewoon, dit is wat ik gedaan wil hebben vandaag. Mocht de hulp gaan sputteren, dan herhaal je dat gewoon, tien keer als het moet, dit is wat ik gedaan wil hebben vandaag.
Doen hoor, daar wordt ze voor betaalt.

Mocht je problemen blijven ervaren, neem dan contact op met de organisatie waar ze voor werkt.

Ze gaat je niet slaan, echt niet!!!
Luci_Morgenster schreef:
07-01-2020 20:30
Ik denk eigenlijk dat dit of overdreven is of dat je een beetje last hebt van waandenkbeelden.
Misschien dat TO iets overdrijft maar ik ben met hulp gestopt omdat het me echt veel te veel energie kostte. Had 2 jaar een prima hulp, altijd dezelfde. Maar die stopte er mee en toen kreeg ik de een na de ander. Moest overal achteraan wandelen en deed dus zelf meer dan zonder hulp. Ben er mee gestopt.
Nu krijg ik af en toe van mijn ouders een hulp. Maar zwart, wit, pgb... een goede hulp is echt heel moeilijk te vinden. Ik rommel dus maar wat aan en nu mijn vriend wat meer hier is kan hij de zware dingen doen.
Maar het liefst heb ik het gewoon een beetje op orde als hij komt zodat we ook gewoon leuke dingen kunnen doen.

To overdrijft misschien maar er lopen secreten, luiwammesen en hersencel arme rond hoor.
Ook goeie, maar dat moet je blijkbaar maar nét treffen.
anoniem_6376ce86e1bde wijzigde dit bericht op 07-01-2020 21:06
0.79% gewijzigd
Je hebt de organisatie nog steeds niet gebeld om te klagen? Je hebt gewoon pech denk ik want er zijn genoeg hulpen die het werk wel serieus nemen waaronder ikzelf. Als je zelf niet durft te klagen laat dan je contactpersoon of een familie lid bellen.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 20:46
21.07% gewijzigd
strings-attached schreef:
07-01-2020 20:37


To overdrijft misschien maar er lopen secreten, luiwammesen en hersencel arme rond hoor.
Ook goeie, maar dat moet je blijkbaar maar nét treffen.
hersen cel arme , wat een neerbuigende opmerking
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-01-2020 20:36
Maak een briefje met taken en zeg gewoon, dit is wat ik gedaan wil hebben vandaag. Mocht de hulp gaan sputteren, dan herhaal je dat gewoon, tien keer als het moet, dit is wat ik gedaan wil hebben vandaag.
Doen hoor, daar wordt ze voor betaalt.

Mocht je problemen blijven ervaren, neem dan contact op met de organisatie waar ze voor werkt.

Ze gaat je niet slaan, echt niet!!!
Dit lijstje kan alleen afhankelijk van je indicatie.

Er zijn meerdere vormen mogelijk qua hulp. De een werkt met lijstje wat aangeleverd wordt de andere maakt zelf dat lijstje en voert dat uit.
Gemeente bellen
Alle reacties Link kopieren
Je Wmo consulent bij het wijkteam bellen. En geef precies dit aan.

Ook kun je er mee naar de toezichthouder Wmo van de gemeente. Zij controleren de zorginstanties.
chrys schreef:
07-01-2020 20:46
hersen cel arme , wat een neerbuigende opmerking
Vind je? Ik heb ze anders wel gehad hoor. Goh staat die drie voor drie hoog dan? Ik gebruik geen bleek maar altijd glorix en meer van die staaltjes van hersencapaciteit.
Eentje die wel het toilet deed maar niet de badkamer... was een hok van 80 cm breed en 2.5 lang waar de toilet én de douche inzaten.
En dan dus ook echt alleen het toilet want de grond er omheen hoorde toch bij de badkamer :facepalm:

Dus tja.
strings-attached schreef:
07-01-2020 21:09
Vind je? Ik heb ze anders wel gehad hoor. Goh staat die drie voor drie hoog dan? Ik gebruik geen bleek maar altijd glorix en meer van die staaltjes van hersencapaciteit.
Eentje die wel het toilet deed maar niet de badkamer... was een hok van 80 cm breed en 2.5 lang waar de toilet én de douche inzaten.
En dan dus ook echt alleen het toilet want de grond er omheen hoorde toch bij de badkamer :facepalm:

Dus tja.
Dat maakt de opmerking niet minder ongepast hoor.
En ten overvloede: glorix hoeft geen bleek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
07-01-2020 20:58
Je Wmo consulent bij het wijkteam bellen. En geef precies dit aan.

Ook kun je er mee naar de toezichthouder Wmo van de gemeente. Zij controleren de zorginstanties.
Dit.
Ik herken het overigens wel, van een familielid. Een aantal nare figuren versleten voordat er (na klagen) een echte behulpzame hulp kwam. Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
07-01-2020 21:09
Vind je? Ik heb ze anders wel gehad hoor. Goh staat die drie voor drie hoog dan? Ik gebruik geen bleek maar altijd glorix en meer van die staaltjes van hersencapaciteit.
Eentje die wel het toilet deed maar niet de badkamer... was een hok van 80 cm breed en 2.5 lang waar de toilet én de douche inzaten.
En dan dus ook echt alleen het toilet want de grond er omheen hoorde toch bij de badkamer :facepalm:

Dus tja.
Op het moment dat ze de badkamer vloer doet, doet ze waarschijnlijk dingen buiten het lijstje/boekje.
Dan krijgt ze dat weer te horen van de zorgorganisatie.

Ik heb een paar jaar geleden, na een operatie, een hulp gehad via wmo.
Lieve meid, niet echt snel maar van de 2 uur was ze bijna een half uur bezig met papieren invullen.
Ik merk dat dat me echt weerhoudt van nieuwe hulp aanvragen. Minder papierwerk geeft meer schoonmaaktijd
Terwijl ik het echt wel goed zou kunnen gebruiken.
granny71 schreef:
07-01-2020 21:46
Op het moment dat ze de badkamer vloer doet, doet ze waarschijnlijk dingen buiten het lijstje/boekje.
Dan krijgt ze dat weer te horen van de zorgorganisatie.

Ik heb een paar jaar geleden, na een operatie, een hulp gehad via wmo.
Lieve meid, niet echt snel maar van de 2 uur was ze bijna een half uur bezig met papieren invullen.
Ik merk dat dat me echt weerhoudt van nieuwe hulp aanvragen. Minder papierwerk geeft meer schoonmaaktijd
Terwijl ik het echt wel goed zou kunnen gebruiken.
Wat moest ze allemaal invullen dan? Het enige wat ik invul is de bijzonderheden en de datum, tijd en handtekening.
Ik werk ook als huishoudelijke hulp en ik krijg echt plaatsvervangende schaamte als ik soms van mijn cliënten hoor dat er een invaller is geweest die én te laat kwam, én maar een uur kwam, en erg onbeleefd was.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
07-01-2020 20:44
Je hebt de organisatie nog steeds niet gebeld om te klagen? Je hebt gewoon pech denk ik want er zijn genoeg hulpen die het werk wel serieus nemen waaronder ikzelf. Als je zelf niet durft te klagen laat dan je contactpersoon of een familie lid bellen.
Ik heb geklaagd bij de organisatie, daarom heb ik nu een andere hulp gekregen. Maar bij haar is het hetzelfde dat ze alles afraffelt om al na een uurtje weg te kunnen.
strings-attached schreef:
07-01-2020 21:09
Vind je? Ik heb ze anders wel gehad hoor. Goh staat die drie voor drie hoog dan? Ik gebruik geen bleek maar altijd glorix en meer van die staaltjes van hersencapaciteit.
Eentje die wel het toilet deed maar niet de badkamer... was een hok van 80 cm breed en 2.5 lang waar de toilet én de douche inzaten.
En dan dus ook echt alleen het toilet want de grond er omheen hoorde toch bij de badkamer :facepalm:

Dus tja.
We mogen officieel ook geen bleek gebruiken en andere agressieve zooi maar als ze glorix met bleek gebruikt dan spreekt ze zichzelf tegen.
En waarom deed ze wel het toilet maar niet de badkamer? Heb je niet gezegd dat ze de badkamer moest doen? Ik heb ook clienten waar een wc in de badkamer zit en soms geeft een client aan of ik alleen de wc kan doen en de badkamer een keer over kan slaan zodat ik meer tijd heb voor een extra klus die wat langer duurt. Maar okee ze had het ook kunnen vragen of uit zichzelf kunnen doen.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 21:50
3.40% gewijzigd
Nagellakmetglitter schreef:
07-01-2020 21:49
Ik heb geklaagd bij de organisatie, daarom heb ik nu een andere hulp gekregen. Maar bij haar is het hetzelfde dat ze alles afraffelt om al na een uurtje weg te kunnen.
Nog een keer bellen tot je een goede krijgt.
Nagellakmetglitter schreef:
07-01-2020 21:49
Ik heb geklaagd bij de organisatie, daarom heb ik nu een andere hulp gekregen. Maar bij haar is het hetzelfde dat ze alles afraffelt om al na een uurtje weg te kunnen.

Echt nog een keer bellen hoor. Net zolang totdat je een goede hulp krijgt. Je betaalt er ook voor!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
07-01-2020 20:30
Ik denk eigenlijk dat dit of overdreven is of dat je een beetje last hebt van waandenkbeelden.
Ik geef je feiten. Als ik schrijf dat de hulp al na een uur weggaat terwijl ik recht heb op 2 tot 2,5 uur hulp, wat is daar een waandenkbeeld aan?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
07-01-2020 21:49
Wat moest ze allemaal invullen dan? Het enige wat ik invul is de bijzonderheden en de datum, tijd en handtekening.
Geen flauw idee. Heb het toen maar 4 weken nodig gehad, anders had ik er zeker naar gevraagd.
Ik heb in mijn werkzame thuiszorg tijd nooit papierwerk hoeven in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
07-01-2020 20:29
Je hebt de organisatie waar deze dames voor werken al gebeld neem ik aan?

Ik doe hetzelfde werk en ik vind het gedrag dat jij omschrijft volledig buiten het boekje, het idee alleen al!

Ja, ik heb de organisatie gebeld, daarom heb ik nu deze (tweede) hulp. De eerste twee keren deed deze hulp het goed, maar nu niet meer. Ik denk dat ze gemerkt heeft dat ik makkelijk over me heen laat lopen en me makkelijk laat overdonderen (wat helaas ook zo is).
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
07-01-2020 20:31
alle medewerksters doen slecht werk ???
jammer
klacht indienen bij de organisatie

De eerste en de tweede hulp bij deze huidige organisatie raffelen het werk af zodat ze al na een uurtje weg gaan.

Bij de vorige organisatie kwamen de hulpen vaak niet opdagen. Ik heb eens drie weken zonder hulp gezeten. Gelukkig heeft een man van een schoonmaakbedrijf mij toen geholpen door mijn huis te stofzuigen, want dat was al drie weken niet gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven