Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
kevers schreef:
11-01-2020 00:48
Dat heb je met een Mechelse of Duitse een stuk minder :-D

Klopt. Iedereen wilde onze labrador aaien, maar onze herder is die enge zwarte hond. Als je hard stampt is ze weg, maar heul eng :rofl:
nachtvlinder1977 schreef:
11-01-2020 01:17
Klopt. Iedereen wilde onze labrador aaien, maar onze herder is die enge zwarte hond. Als je hard stampt is ze weg, maar heul eng :rofl:
Ik vind het heel raar dat iedereen (vaak kinderen) zomaar mijn hond aait. Hij ziet er heel leuk uit en is ook heel lief, maar van mij moeten ze altijd vragen of ze hem mogen aaien (En dan mag het ook). Want je kan niet altijd zien of een hond vriendelijk is naar mensen of het fijn vindt geaaid te worden. Zeker mensen zonder honden zien dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben n Jack Russell, heel sociaal, leuk hondje. Hij heeft heel veel hondenvriendjes en mensen willen hem bijna altijd aaien.
Hij is allang volwassen, maar lijkt nog steeds op een puppy, ook qua gedrag.
Hij heeft alleen last van verlatingsangst, wat betekent dat we hem overal mee naartoe nemen.
Als hij niet meekan dan gaat hij naar familie of naar een hondenhotel, ook als het voor een paar uur is.
Wandelen doen we ook veel en dat kan hij prima, het is echt een bikkel in n klein lichaam.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Onze draak slaapt dus bij mij op bed. Ik was daar nooit zo’n voorstander van, maar hij kon in het begin echt niet ’s nachts alleen zijn, en ik kan vanwege mijn rugklachten echt niet op de bank slapen. En als je er eenmaal aan begint...

Maar eerlijk is eerlijk, het heeft toch ook wel wat. Voor het slapen gaan ligt hij meestal overdwars onderaan het bed met zijn koppie op mijn voeten. Maar zodra hij denkt dat ik slaap, dan komt hij heel stilletjes omhoog getijgerd, kruipt hij dicht tegen me aan, legt hij zijn koppie naast me op het kussen en valt in een diepe slaap. Inmiddels ben ik al een paar uurtjes wakker, maar hij ligt nog steeds zo naast me te slapen :love:
Alle reacties Link kopieren
We hebben gisteravond onze pup opgehaald... En zijn dus dit weekend thuis.... Het blijft toch altijd weer leuk om te zien hoe de anderen ermee om gaan: Onze andere Labrador denkt dat het haar persoonlijk speeltje is... Onze Directrice ( de Kat) volgt hem overal, en de andere hondjes vormen "het Bontje"....

De dweil staat klaar, en de keukenrollen ook....

Wens jullie een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
11-01-2020 10:20
Onze draak slaapt dus bij mij op bed. Ik was daar nooit zo’n voorstander van, maar hij kon in het begin echt niet ’s nachts alleen zijn, en ik kan vanwege mijn rugklachten echt niet op de bank slapen. En als je er eenmaal aan begint...

Maar eerlijk is eerlijk, het heeft toch ook wel wat. Voor het slapen gaan ligt hij meestal overdwars onderaan het bed met zijn koppie op mijn voeten. Maar zodra hij denkt dat ik slaap, dan komt hij heel stilletjes omhoog getijgerd, kruipt hij dicht tegen me aan, legt hij zijn koppie naast me op het kussen en valt in een diepe slaap. Inmiddels ben ik al een paar uurtjes wakker, maar hij ligt nog steeds zo naast me te slapen :love:
Die van mij ook. Als mijn vriend op reis is voor werk dan ligt de hond lekker bij mij. Schijnt trouwens helemaal niet slecht te zijn.

Jobeva, verl plezier met de pup, best pittig zo’n pup, maar o zo leuk.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
11-01-2020 10:40
Die van mij ook. Als mijn vriend op reis is voor werk dan ligt de hond lekker bij mij. Schijnt trouwens helemaal niet slecht te zijn.
Klopt, volgens onderzoek is het beter voor mens en dier. Als mens schijn je er ook beter door te slapen.

Nu betwijfel ik dat in mijn geval, wat hij heeft allergie en dat wil ‘s nachts nog wel eens opspelen met kriebelende oortjes of hoge nood, en dan maakt hij me wakker. Maar goed, het alternatief (krabben aan zijn oren of wakker worden in een vies huis) is vervelender, denk ik dan altijd maar.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
11-01-2020 10:33
We hebben gisteravond onze pup opgehaald...
De dweil staat klaar, en de keukenrollen ook....
Ik wens je zowel veel plezier als veel sterkte! :P
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48

Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
Dan gaat ie terug naar de fokker.
Nummer*Zoveel schreef:
11-01-2020 10:20
Onze draak slaapt dus bij mij op bed. Ik was daar nooit zo’n voorstander van, maar hij kon in het begin echt niet ’s nachts alleen zijn, en ik kan vanwege mijn rugklachten echt niet op de bank slapen. En als je er eenmaal aan begint...

Maar eerlijk is eerlijk, het heeft toch ook wel wat. Voor het slapen gaan ligt hij meestal overdwars onderaan het bed met zijn koppie op mijn voeten. Maar zodra hij denkt dat ik slaap, dan komt hij heel stilletjes omhoog getijgerd, kruipt hij dicht tegen me aan, legt hij zijn koppie naast me op het kussen en valt in een diepe slaap. Inmiddels ben ik al een paar uurtjes wakker, maar hij ligt nog steeds zo naast me te slapen :love:
:heart:
Betty_Slocombe schreef:
10-01-2020 21:02
Ik wil zo graag een hond, maar het kan echt niet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Old English Sheepdog, meesterlijke beesten vind ik dat. In de tussentijd heb ik een paar vaste aai-honden die ik regelmatig bestorm.
Die zijn ook leuk!
JobEva schreef:
11-01-2020 10:33
We hebben gisteravond onze pup opgehaald... En zijn dus dit weekend thuis.... Het blijft toch altijd weer leuk om te zien hoe de anderen ermee om gaan: Onze andere Labrador denkt dat het haar persoonlijk speeltje is... Onze Directrice ( de Kat) volgt hem overal, en de andere hondjes vormen "het Bontje"....

De dweil staat klaar, en de keukenrollen ook....

Wens jullie een fijn weekend!
Oh heel veel plezier en sterkte
nachtvlinder1977 schreef:
11-01-2020 01:17
Klopt. Iedereen wilde onze labrador aaien, maar onze herder is die enge zwarte hond. Als je hard stampt is ze weg, maar heul eng :rofl:
Ik sta daar ook wel van te kijken, dat mensen mijn 6 maanden oude klein uitgevallen herder zo eng vinden.

Mooi was wel een jongetje van een jaar of 8 die hem wilde aaien. Ik had het zo gauw niet door, dus de hond sprong enthousiast tegen hem op. Dus ik zeg sorry, zegt het joch met een berustende blik ‘wij hebben er ook zo één thuis....’ :P hij was niet onder de indruk

Maar mensen zijn toch geneigd om even aan de andere kant van de staat te lopen. Een wandeling met alleen herders was onlangs helemaal een ding, daar werden mensen heel ongemakkelijk van in een losloopgebied, 12 herders op een rijtje.

Jammer, ik heb het altijd de leukste honden gevonden
noa schreef:
11-01-2020 10:14
Wij hebben n Jack Russell, heel sociaal, leuk hondje. Hij heeft heel veel hondenvriendjes en mensen willen hem bijna altijd aaien.
Hij is allang volwassen, maar lijkt nog steeds op een puppy, ook qua gedrag.
Hij heeft alleen last van verlatingsangst, wat betekent dat we hem overal mee naartoe nemen.
Als hij niet meekan dan gaat hij naar familie of naar een hondenhotel, ook als het voor een paar uur is.
Wandelen doen we ook veel en dat kan hij prima, het is echt een bikkel in n klein lichaam.
Alsof je het over die van ons hebt! We zijn zo blij met haar, maar die verlatingsangst is wel een dingetje...
Malinois schreef:
11-01-2020 11:16
Ik sta daar ook wel van te kijken, dat mensen mijn 6 maanden oude klein uitgevallen herder zo eng vinden.

Mooi was wel een jongetje van een jaar of 8 die hem wilde aaien. Ik had het zo gauw niet door, dus de hond sprong enthousiast tegen hem op. Dus ik zeg sorry, zegt het joch met een berustende blik ‘wij hebben er ook zo één thuis....’ :P hij was niet onder de indruk

Maar mensen zijn toch geneigd om even aan de andere kant van de staat te lopen. Een wandeling met alleen herders was onlangs helemaal een ding, daar werden mensen heel ongemakkelijk van in een losloopgebied, 12 herders op een rijtje.

Jammer, ik heb het altijd de leukste honden gevonden
Dat is ook met mijn honden, beide hetzelfde ras (Wetterhoun). Een is bruin-wit gekleurd en wat kleiner uitgevallen en wordt altijd, zonder eerst te vragen, aangehaald door kinderen als we lopen. De ander is forser en zwart-grijs gekleurd en is die enge hond waar kinderen bij uit de buurt moeten blijven van ouders.
In werkelijkheid kan de bruine nog wel eens waarschuwend blaffen/grommen/happen (niet bijten) als mensen haar willen aaien. De zwart-grijze hond is het grootste watje die ik ooit heb gehad qua honden.
Malinois schreef:
11-01-2020 11:16
Ik sta daar ook wel van te kijken, dat mensen mijn 6 maanden oude klein uitgevallen herder zo eng vinden.

Mooi was wel een jongetje van een jaar of 8 die hem wilde aaien. Ik had het zo gauw niet door, dus de hond sprong enthousiast tegen hem op. Dus ik zeg sorry, zegt het joch met een berustende blik ‘wij hebben er ook zo één thuis....’ :P hij was niet onder de indruk

Maar mensen zijn toch geneigd om even aan de andere kant van de staat te lopen. Een wandeling met alleen herders was onlangs helemaal een ding, daar werden mensen heel ongemakkelijk van in een losloopgebied, 12 herders op een rijtje.

Jammer, ik heb het altijd de leukste honden gevonden

En ik vind het vaak zo zielig voor de mijne. Hij wil alleen maar spelen, maar meestal steken andere mensen met een hond snel over. Of ze zijn bang voor mij, kan natuurlijk ook :idee:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-01-2020 12:18
En ik vind het vaak zo zielig voor de mijne.

Dat heb ik nou ook, dat ik het zo zielig vind. Die beestjes zijn zo gek op iedereen, en dan vinden de mensen hun eng. Daar snappen ze zelf echt helemaal niks van. Mijn huidige hond is wat makkelijker af te leiden, maar bij mijn vorige merkte ik ook echt dat hij er verdrietig van werd.

En gek genoeg zijn er toch ook best wat mensen geweest zo in de loop der jaren die eigenlijk bang waren, maar dat door mijn honden toch een klein beetje overwonnen. Als de ander ervoor open staat, dan kom je met een vriendelijk en begripvol praatje op gepaste afstand en wat uitleg over lichaamstaal best een heel eind. Als dat dan eindigde in een aai, of zelfs vriendschap bij mensen die we vaker tegen kwamen, dan deed me dat altijd enorm goed.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
10-01-2020 18:47
Wat leuk dat je ook een Spanjaard hebt. Is het ook een podenco(mix)?
Mogelijk. Het is een beetje een ontplofte haarbal. Er kan ruwharige podenco in zitten.
Ik heb haar gekregen van de stichting Shin/Ace, en dat is alweer een dikke 13 jaar geleden. Zij was toen minstens 10 maanden oud en een zak met botten die hoestte. Ze is opgenomen geweest omdat ze niet meer at, en ze had longworm. De eerste twee jaren geregeld ziek, overgeven, diarree, maar ze trok zich op aan mijn jonge hond Bobbes die een jaar ouder was dan zij. Ze joeg door de maisvelden achter de konijnen en de hazen aan, en ze werd sterker en sterker, het hart klopte krachtiger en regelmatiger, minder ruis....
Ze is nu 14 jaar inmiddels. Haar hart is weer wat achteruit gegaan maar medicatie is (nog) niet noodzakelijk. En ze stuitert soms nog steeds als we met de honden wandelen.

Na de dood van Bobbes (vorig jaar) heb ik nog twee honden uit Griekenland in de opvang gehad als gastgezin. Die zijn succesvol geplaatst bij mensen die er stapelgek mee zijn. Ik had er eigenlijk zelf wel eentje willen houden maar mijn man wil alleen kleine honden.

En toen afgelopen jaar ook Peppie ingeslapen moest worden, een jack russel, ook 14 jaar, hadden we nog twee honden over: Sokkie, de spanjool, en Pietertje van nu 12 jaar.

Hoewel we eigenlijk niet meer dan 2 honden willen, wilden we toch weer iets darteligs in huis en toen zijn we voor Pippa gegaan. En daar zijn we heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Overigens wat vakantie betreft, in de zomer gaan de honden mee met de caravan, en met de wintersport blijven ze thuis en komt een vriendin van mij oppassen. Die zorgt dan ook voor de paarden, de geiten, de kippen en de konijnen. en haar eigen hondje neemt ze dan ook mee, en daar passen wij op onze beurt weer op als zij op vakantie is.
Ik vind vreemde honden altijd een beetje eng, tenzij ze overduidelijk goedzak zijn (pas nog heerlijk geknuffeld met een herder op een boerderij, die zijn missie als waakhond was misgelopen 😄).

Engste vind ik staffords (en dat ligt puur aan mij, want echt slechte ervaringen heb ik er niet mee), die vind ik er zo eng uitzien. Ik geloof echt dat het hele lieve honden zijn, maar ik kom niet bij ze in de buurt.

Vervelende is dat mij jongste van 6 alle honden leuk vindt en ook op alle honden afstuift (al heb ik hem dat al 100.181 keer verboden). Hij doet ook echt exact de verkeerde dingen met honden (ondanks al jaren uitleggen). Met hem ontwijk ik standaard plekken waar veel honden komen. Enige voordeel is dat hij al diverse keren volledig omver is gelopen door een hond en dat hij dat leuk vindt ( als dreumes van 1 al).
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
11-01-2020 11:36
Alsof je het over die van ons hebt! We zijn zo blij met haar, maar die verlatingsangst is wel een dingetje...
Ja, lastig soms he. Ik zie het maar als n klein kind, dat zou ik ook niet alleen thuis laten.
Cum non tum age
noa schreef:
11-01-2020 14:26
Ja, lastig soms he. Ik zie het maar als n klein kind, dat zou ik ook niet alleen thuis laten.
Zo kijken we er ook maar tegenaan. En ze is leuk, sociaal en schattig wat het relatief makkelijk maakt om oppas te vinden :-D
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
11-01-2020 14:29
Zo kijken we er ook maar tegenaan. En ze is leuk, sociaal en schattig wat het relatief makkelijk maakt om oppas te vinden :-D
Is t ook n Jack Russell?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens de angst voor grote honden niet. Ik vind grote honden over het algemeen liever dan kleintjes.
Ik heb een keer gehad dat een grote hond tegen me opsprong en ik bijna omviel. Het baasje verontschuldigde zich wel 10 x. Ik vond het niet erg, hoewel ik n wit jurkje aan had, maar daar is de wasmachine voor. Toen wist ik ook nog niet dat dar soort kleding niet echt handig is in een park met je hond haha.
Cum non tum age
noa schreef:
11-01-2020 14:47
Ik snap trouwens de angst voor grote honden niet. Ik vind grote honden over het algemeen liever dan kleintjes.
Ik heb een keer gehad dat een grote hond tegen me opsprong en ik bijna omviel. Het baasje verontschuldigde zich wel 10 x. Ik vond het niet erg, hoewel ik n wit jurkje aan had, maar daar is de wasmachine voor. Toen wist ik ook nog niet dat dar soort kleding niet echt handig is in een park met je hond haha.
Ik ben een keer gebeten door een grotere hond en mijn eigen (grote) hond is ook een keer gegrepen door een grote hond. Beide keren zonder voor mij waarneembare waarschuwingen..Sindsdien ben ik zeer terughoudend met vreemde honden, ook omdat ik gemerkt heb hoe makkelijk ze behoorlijke schade aan kunnen richten. Met opspringen heb ik geen problemen, zolang ze maar niet bijten 😄.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven