Boxspring?

19-01-2020 01:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Wij zijn opzoek naar een nieuw bed en neigen naar een boxspring. Omdat er ook zoveel keus is en ook nog eens verschillende winkels. Wie kan ons helpen en wilt de ervaringen delen?

Dank jullie wel :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook op zoek naar een nieuw (groter) bed. Ik lees mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Dunvik van Ikea met tusoy dekmatras en hovag matras.
Slaapt echt geweldig vind ik. Nu zo'n 3.5 jaar en bevalt nog steeds even goed.
Blijf in jezelf geloven !
Ik slaap al heel lang heerlijk op een boxspring van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben toevallig net een nieuw bed gekocht.
Wij zijn bij verschillende bedden zaken geweest.
We hebben gekozen voor een bed van Velda type Larvik, elektrisch verstelbaar.

Als ik jou was zou ik naar een paar bedden zaken gaan en je laten adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook tevreden over de boxspring , deze is veel hoger dan ons vorig bed wat fijn is met het klimmen der jaren :whistle: . We hebben 200x200 gekozen kingsize , omdat mijn man nogal lang is en de breedte vind ik ook wel fijn zo . Dekbed erbij van 200x220 en geen ergernis meer van deken wegtrekken of koude voeten :) Verstelbaar . Maar verder advies geven via forum vind ik lastig dat moet je laten doen in een zaak en zelf voelen wat voor jullie het fijnste ligt
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de grootste dunvik (180*200) en grootste dekbed (260*240) dat we vonden en slapen als een roosje nu, heeeerlijk bed ! Zou altijd opnieuw voor een boxspring gaan ; fijn om wat hoger te liggen en geen enkel gekraak, wat een vooruitgang om je om te kunnen draaien (laat staan andere dingen ...) Zonder ooit gekraak of gepiep te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook even! Ben geïnteresseerd in een elektrische boxspring. Lijkt me ideaal om te lezen/ tv te kijken/ ontbijten in bed.
Iemand daar tips voor?
Overigens kreeg ik de tip om te gaan voor een boxspring die een soort ‘houder’ bij het voeteneinde hebben, zodat het topmatras niet wegrolt..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boxspring van Ikea, want man wilde graag een boxspring.

Ik vind het een snertding. Bij ons piept hij wel (precies in het hoekje naast mijn hoofd) en ik kan er totaal niet lekker op liggen. Mijn man dan weer wel, dus het zal wel aan mij liggen...

Als we een volgend bed nemen wordt het er gewoon weer eentje met een lattenbodem.

(Ik kon het eigenlijk al wel zien aankomen, als we op vakantie gingen was ik ook altijd al degene die slecht sliep als er een boxspring stond. Maar omdat iedereen positief was en mijn man er graag een wilde, staat er nu dus ook eentje bij ons)
Boxsprings zijn de fijnste bedden naar mijn mening. Zou er in geval ik de mijne ooit moet vervangen weer voor naar een speciaalzaak gaan. Dan wordt ie echt helemaal naar jouw wens samengesteld qua hard/zachtheid en hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het voordeel van een boxspring eigenlijk nooit. Wat biedt het wat mijn (elektrisch verstelbare, hoge, bed) nu niet heeft? Ik heb andere matrassen gekocht twee jaar geleden en goede verstelbare lattenbodem. juist fijn lijkt me dat je matras niet wegglijdt. Maar ben benieuwd naar de voordelen van een boxspring.
Misschien dat lattenbodems niet het verschil maken bij lichtgewichtjes, maar als je wat zwaarder bent vind ik een lattenbodem absoluut crap! Je matras gaat ook sneller naar de klote doordat de bodem onregelmatig is.
Ik heb ook pas een nieuwe boxspring, nadat ik helemaal klaar was met mijn Ikea matrassen vol met kuilen. Leek wel alsof ik in een berggebied lag te slapen. Bovendien kraakte mijn bed zo enorm!

Ik heb nu een boxspring van Avek gekocht, de Avek ninety.
Bevalt me echr supergoed. Ik vind het een heel mooi bed en het ligt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
hier gaat binnenkort de ikea-boxspring de deur uit. Het voordeel van de boxspring: hij ligt hoog dus makkelijk in/uit bed komen. daarnaast staat het mooier, alsof het een heel dik, fijn, gezellig bed is. En verder... zie ik geen voordelen.

wij hebben gekozen voor een ombouw met twee elektrisch verstelbare bodems. de boxspring konden we niet gedeeltelijk omhoog doen wat toch wel fijn is als ik ziek ben, een keer tv wil kijken oid. iets wat is soms wel miste. daarnaast heeft de bodem de mogelijkheid om de ondersteuning per lat aan te passen qua stevigheid.

Daarop een matras van m-line. mijn hemel wat lag dat lekker! De ikea-boxspring matrassen hadden al heel snel kuilen, ondanks regelmatig draaien van de matrassen. Man en ik hebben allebei snel last van onze rug, en helemaal bij deze ikea-matrassen. De M-line matrassen werd geadviseerd door de fysio, geven erg goede ondersteuning.

afmetingen per matras 90*220 omdat man lang is, deze lengte kun je bij de ikea ook niet meer krijgen.

ik kijk er naar uit dat ze geleverd worden!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
19-01-2020 08:25
Ik volg ook even! Ben geïnteresseerd in een elektrische boxspring. Lijkt me ideaal om te lezen/ tv te kijken/ ontbijten in bed.
Iemand daar tips voor?
Overigens kreeg ik de tip om te gaan voor een boxspring die een soort ‘houder’ bij het voeteneinde hebben, zodat het topmatras niet wegrolt..

Wij hebben een elektrische boxspring. Zou nooit meer anders willen. Heerlijk om nog even iets rechter op een boek te lezen, als je eens verkouden bent en niet zo plat wil liggen, als je last van maagzuur hebt en net wat hoger wil liggen. En natuurlijk tv kijken. Mocht deze stuk gaan wordt het zeker een zelfde idee. Ik heb deze denk ik zo’n 18 jr. matrassen tussendoor vervangen. Ooit gekocht bij een beddenzaak die niet meer bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. We zijn vandaag naar meerdere winkels gegaan maar je merkt al enorm verschil in klantvriendelijkheid en prijzen. De adviezen mogen blijven komen en ondertussen blijven we verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu bijna 2 jaar een boxspring van Ikea. Ik wilde ons andere bed niet kwijt, maar manlief wilde heel graag een boxspring. Wat mij betreft hadden we alleen matrassen vervangen. Hoewel het nog prima lag was dat écht wel een keer nodig. Okay, nu dus een Ikea boxspring met topper, etc. Hij ligt lekker, maar ik word elke ochtend wakker met ontzettend veel pijn in mijn onderrug. Topper er al een poos af gehad, maar dat was het ook niet. Als ik het geweten had had ik gewoon ons oude bed gehouden
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Swiss Sense?
Zoek eventjes op ‘boxspring’ oude topics. Ik had een half jaar geleden eenzelfde topic en toen waren er veel reacties met (positieve) ervaringen met Swiss Sense.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken terug een boxspring gekocht bij Swiss Sense. We zijn in meerdere winkels geweest (BeterBed, Goossens, Sijben, etc.). Enkel bij SS kregen we een goed gevoel. We gaven in elke winkel aan dat de uitvoering van het bed niet belangrijk voor ons was maar het comfort van de matrassen des te meer. Toch bleven alle winkels focussen op het eerst kiezen van een model. Ik had me goed ingelezen in de specificaties van boxsprings dus ik wist welke vragen te stellen. In veel winkels kreeg ik onjuiste antwoorden of moesten ze het opzoeken. Bij SS kregen we juiste informatie, hebben we veel verschillende soorten matrassen en topmatrassen geprobeerd. Een week later besloten terug te gaan en weer matrassen geprobeerd. Uiteindelijk iets anders gekocht dan ik dacht obv de keer ervoor. Mijn bed is er nu een week en is echt heerlijk! Heel goedkoop zijn ze inderdaad niet.. Maar de slechte uitleg van de andere winkels (u ligt toch lekker, andere matrassen proberen maakt u alleen maar in de war) heeft me overtuigd om bij SS te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven