Hoe vaak was jij je ramen?

22-01-2020 14:02 123 berichten
Aan de hand van het andere topic over ramen wassen, nu de vraag:

Hoe vaak was jij je ramen?

Ik denk dat ik mijn ramen om de 4-6 weken zeker wel was.
Sommige ramen worden sneller vuil dan anderen (ivm afdak, wind, slagregen ect.) en die was ik dan wel vaker dan om de 4-6 weken.
De raam in de keukendeur (naar buiten) was ik zeker 1 keer per week, maar soms ook 2 keer per week, die is gewoon sneller vies.

En jullie?
Eens per 2 jaar. Gemiddeld.
Snowkitty schreef:
22-01-2020 14:05
Eens per 2 jaar. Gemiddeld.

Serieus?! O_O
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen in een flatje met 3 katten. Ik was ze 2-3x in het jaar. De buitenkant word 4x in het jaar gedaan door een bedrijf. Misschien kan het vaker maar ik heb andere prioriteiten 😬
Alle reacties Link kopieren
2x per jaar
geneet van 't laeve
TWEE KEER PER WEEK?!?!!? o_o
Alle reacties Link kopieren
Iemand die daar een opmerking over maakt, wijs ik waar de spullen staan.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Serieus het raam van de keukendeur 1x per week? Das echt wel heel vaak..

Ik denk dat ik het zo'n 1x per 3 maand doe. Zou wel 1x per 6 weken willen, maar kom er gewoon niet aan toe. genoeg anders klusjes
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-01-2020 14:06
TWEE KEER PER WEEK?!?!!? o_o
Inderdaad! o_o

Hier 2/3 keer per jaar denk ik.
Alle reacties Link kopieren
De glazenwasser komt om de 8 - 10 weken bij ons.
Voor de binnenkant, als we onze schoonmaakster vragen om de ramen te wassen doet ze dat. Dit is denk ik zo'n 1x in de 3/4 maanden. Het raam van de achterdeur doet ze iedere keer als ze komt poetsen aangezien onze peuter daar met zn handjes aan zit.
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 22-01-2020 14:09
72.17% gewijzigd
RikM schreef:
22-01-2020 14:06
TWEE KEER PER WEEK?!?!!? o_o

Ja, alleen het raam in de keukendeur dan hé. Kost me maar 10 minuten of zo.
Maar ik heb wel 3 kinderen en huisdieren en de helft van de keukendeur naar buiten is glas. (de bovenste helft dan.)
Nooit, Alleen even met de dasty spray schoonwrijven en klaar. Dat doe ik dan gemiddeld 4x per jaar
Alle reacties Link kopieren
Buiten? Nooit. Ik woon 4 hoog en de glazenwasser is én duur, én kwam onregelmatig én deed alleen waar hij met 1 armbeweging bij kon, dus een deel van de ramen werd sowieso nooit gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ongeveer eens in de drie maanden.
LAgirl82 schreef:
22-01-2020 14:05
Serieus?! O_O
Dit is net zo'n topic van hoe vaak verschoon jij je bed doe je je vent in het sop of hoevaak stof je de woonkamer af.
Echt niet zo'n boeiend onderwerp.
Ik nooit. Mijn man twee keer per jaar ofzo.
Ik nooit meer, mijn 2x per jaar. Daarvoor deed ik het 2x per jaar.

Zat.

Heb wel wat beters te doen.

Liefst zouden we het uitbesteden voor 2 per jaar.
Maar ja dat wil geen enkele ramenwasser dus doet hij het nu zelf 2x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
22-01-2020 14:07
Serieus het raam van de keukendeur 1x per week? Das echt wel heel vaak..

Ik denk dat ik het zo'n 1x per 3 maand doe. Zou wel 1x per 6 weken willen, maar kom er gewoon niet aan toe. genoeg anders klusjes
Het hangt ook af van hoe vaak je kookt, hoe je kookt, wat je kookt, hoe veel mensen er wonen, of je kids/huisdieren hebt etc etc
Misschien is dit in to’s geval zo, een smoezelige keukendeur ziet er niet zo fris uit, toch? 😀
Buitenkant: 4 keer per jaar door glazenwasser.
Binnenkant beneden: 1 a 2 keer per jaar
Binnenkant boven: 1 keer per enkele jaren
diedietje schreef:
22-01-2020 14:07
Serieus het raam van de keukendeur 1x per week? Das echt wel heel vaak..

Dat is zo gebeurt. En ik heb 3 kinderen en huisdieren en vaak zitten er dan vingervlekken op of zo.
Dan was ik alleen even dat raam in de deur van binnen en buiten, binnen 10 minuten gepiept. ;)
Brucedehond schreef:
22-01-2020 14:10
Ik nooit. Mijn man twee keer per jaar ofzo.
En dit pas als de buren gaan klagen..
Aardbei-banaan schreef:
22-01-2020 14:08
De glazenwasser komt om de 8 - 10 weken bij ons.
Een glazenwasser is zoooo fijn.

*Denkt aan de sketch 'Glazenwasser' van Herman Finkers.*
In de herfst en winter was ik ze bijna nooit. Dan schijnt de zon er niet op en zie je niet dat ze vies zijn. Ook heeft het weinig zin om ze te wassen want door alle viezigheid dat er valt zijn ze zo weer vies.
In de lente en in de zomer dan wassen we de ramen om de drie weken. Ik heb een hekel aan vieze ramen waar de zon op staat. Dat vind ik zo lelijk. Mijn man vindt het niet erg om ramen te wassen dus vaak doet hij het.
Ow, keukenraampje/achterdeurraampje ( is zelfde raampje) glasdoekje ik als te erg is met de vingers van de kinderen. Maar dat vind ik geen ramen lappen.
*2020* schreef:
22-01-2020 14:10
Dit is net zo'n topic van hoe vaak verschoon jij je bed doe je je vent in het sop of hoevaak stof je de woonkamer af.
Echt niet zo'n boeiend onderwerp.

Als je het geen boeiend onderwerp vind dan lees je toch wat anders of ga je naar een boeiender onderwerp?
:bye:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven