Kunstgras

24-01-2020 11:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met kunstgras?

Wij hebben hier erg slechte grond, het grasveld ziet er ook niet uit.
In de winter oogt het nog redelijk( dan is het vooral het groene mos wat het nog enigszins groen maakt, maar zodra het warmer en droger wordt, is het weer drama en ziet het er niet meer uit

We sproeien vaak, grasmest ( of hoe dat ook heet ) erop, verticuteren. Maar het blijft drama

We denken over kunstgras, ja mooi kunstgras is duur, maar al het geld wat we er nu aan uitgeven terwijl het nog steeds niets is, is ook water naar de zee dragen

Maar kunstgras in een tuin gaat ook wel wat tegen mijn gevoel in..
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons hebben kunstgras. Als je het niet weet dan zie je niet dat het geen echt gras is. Ze zijn er erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Het zou verboden moeten worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral in de winter niet mooi, dan is de kleur te hard. In de zomer klopt het nog wel (meeste mensen kopen het in de zomer en zien 's winters pas dat hun tuin een onnatuurlijke uitstraling heeft)
OOk is het niet zo lekker aan je voeten (of om te spelen) als echt gras

Maar, wat is je doel met dat stuk tuin? Zouden sedummatten een optie zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk (sorry, dit wil je vast niet horen)
Alle reacties Link kopieren
Wij kiezen er niet voor omdat het bloedheet kan worden in de zomer aan je voeten. Mijm schoonouders hebben kunstgras liggen en de kleinkinderen kunnen er s zomers echt niet op spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier kunstgras liggen. Ik weet het, een doodzonde, maar ik ben er dolgelukkig mee. 1 keer per jaar lichten we de stroken om ze schoon te maken, want er groeit van alles tussen door en er vallen bladeren, bessen, en andere toestanden van de omliggende bomen op. Verder met een (plastic) grashark een keer per week bijhouden in de lente, zomer en herfst.
We hebben gekozen voor een duurdere variant, omdat deze minder heet worden, er is betere afwatering en het ziet er veel minder nep uit (het zal nooit op écht gras lijken uiteraard).
Het ligt er nu een jaar of vijf, en ik wil nooit meer iets anders. Ik vind het beter dan zo'n steenwoestijn in ieder geval.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook fan van... ik weet dat er op dit forum veel tegenstanders zijn :).

Ons kunstgras wordt vaak gezien als echt gras. Onze buurman keek er al een tijdje op en kwam er pas laat achter dat het kunstgras was. Hij heeft inmiddels dezelfde mat aangeschaft.

Bij ons was het geen doen om het bij te houden, mos, kale plekken, lastig te sproeien... kostte me veel te veel tijd.

Waren meen ik 1200 euro kwijt voor 30m2, incl leggen en uitsnijden van een aantal loopstenen in natuurlijke vormen (was wat arbeidsintensiever). Denk ook dat het door deze loopstenen wat natuurlijker oogt.
Alle reacties Link kopieren
Als je er naar kijkt in de zomer en het is goed aangelegd, ziet het er mooi uit. In de winter is het een vlag op een modderschuit. Als je eroverheen loopt met warm weer dan doet het pijn aan je voeten.

Misschien gewoon accepteren dat je een heel prima grasveld hebt?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
24-01-2020 11:32
Als je er naar kijkt in de zomer en het is goed aangelegd, ziet het er mooi uit. In de winter is het een vlag op een modderschuit. Als je eroverheen loopt met warm weer dan doet het pijn aan je voeten.

Misschien gewoon accepteren dat je een heel prima grasveld hebt?
In de winter is het inderdaad een minder mooi aanzicht.

wb het pijn aan je voeten, dat is bij ons zeker niet het geval. Ons kind kan er in de bloedhitte nog steeds gewoon op spelen en kruipen. Wel wat warmer maar absoluut niet pijnlijk.
Echt zo lelijk.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
24-01-2020 11:32
Als je er naar kijkt in de zomer en het is goed aangelegd, ziet het er mooi uit. In de winter is het een vlag op een modderschuit. Als je eroverheen loopt met warm weer dan doet het pijn aan je voeten.

Misschien gewoon accepteren dat je een heel prima grasveld hebt?
In de winter is het inderdaad een beetje raar, geef ik toe. Ik zie het ook meer als een raar stukkie buitentapijt dan dat ik net doe of ik een geweldig grasveld heb met mijn niet bestaande groene vingers ;-)

En pijn aan de voeten doet het niet hoor, afgelopen heule hete zomer zat ik gewoon met mijn blote voeten op het kunstgras.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Mijn echte grasveld is lekker koel en 's ochtends hangt de dauw er zo lekker in. Het 'grasveld' bij de buren is echt warm als ik dat vergelijk, zeker als de zon er de hele middag op staat te stoven.

Vergis je trouwens niet in het onderhoud: de boel verzakt hier aardig en dat geeft heel vreemde effecten in je kunstgrasveld. De buren hadden op een gegeven moment een soort teletubbie-landschap.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Zoek en vergelijk goed, er zit veel verschil tussen verschillende soorten qua zachtheid, uitstraling etc.

Wij hebben tuin op het noorden eb daar waar de zon zelden komt hebben we nu een speelveld van kunstgras. Ideaal. Het was eerder een modderbende met onkruid. Achterin de tuin wel echt gras. Je ziet nauwelijks verschil tussen echt en nep (je ziet het als je plat op de grond gaat liggen), maar we hebben wel 15 stalen in de tuin gelegd om te vergelijken, en zorgen heel goed voor het echte gras, zodat dat ook in de winter mooi blijft :) Ik denk dat de buren het niet eens opmerken als die uit hun raam kijken.
nootboek wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:17
14.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
'Zomer en winter zie je nauwelijks verschil tussen echt en nep..'

Nootboek, welke kleur heeft het gras dan? Want echt gras heeft toch in de zomer een hele andere tint groen dan in de winter?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon grasgroen :-D , met mosdraadjes

Wellicht komt het door de lichtinval hoor. Dat het ene in de zomer meer licht krijgt dan het andere stuk ofzo.

Ik weet niet hoe ik fotos kan plakken ofzo anders zou ik er nu 1 kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
24-01-2020 13:22
Gewoon grasgroen :-D , met mosdraadjes

Wellicht komt het door de lichtinval hoor. Dat het ene in de zomer meer licht krijgt dan het andere stuk ofzo.

Ik weet niet hoe ik fotos kan plakken ofzo anders zou ik er nu 1 kunnen maken.
Klinkt goed!
Vreselijk, in alle opzichten.
Goed ook voor de biodiversiteit, een lap plastic in je tuin :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, we gaan gewoon eens rondkijken bij verkooppunten, en misschien wordt het niks.
Maar gewoon informeren kan geen kwaad
Wij hadden het in onze oude tuin. Ik vond het echt heerlijk! Nu een stukje echt gras, maar dat ziet er niet uit. Dochter vraagt nog steeds naar het kunstgras, want dat vond ze veel fijner. Het gras hier groeit ook slecht, dus ik denk dat we het wel een keer inwisselen voor kunstgras.
Alle nadelen die hier genoemd worden, zoals het heet worden en de kleur in de winter herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
25-01-2020 16:34
Bedankt voor alle reacties, we gaan gewoon eens rondkijken bij verkooppunten, en misschien wordt het niks.
Maar gewoon informeren kan geen kwaad
Veel succes! Er zit echt veel verschil in kunstgras maar zoals ik al zei mijn vrienden zijn er erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook slechte grond en ons grasveld is ook met veel mos en onkruid, maar ik hou ervan! We hebben een best grote tuin met veel gras (ook bomen en planten uiteraard) en het is gewoon een fijn stukje natuur waar je heerlijk op blote voeten kunt rondlopen, waar klaver in groeit waar van die schattige kleine hommeltjes op af komen en waar de kinderen en de kat lekker op kunnen spelen. Ik zou nooit nep willen, er is al zoveel nep, laat dan in ieder geval de natuur nog een beetje echt zijn.
Ons gras heeft kale plekken, groeit niet langs de schutting en onder de boom, zit vol met mieren (overal van die hoopjes aarde) en zit vol met mos wat ik niet mooi vind. Qua lekker spelen vind dochter kunstgras dus fijner. Ik heb verder een volle tuin met struiken, een grote Japanse esdoorn, stukje moestuin en genoeg planten. Ook overal vogeltjes in de borders. Blijft genoeg echte natuur over dus :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ook de overweging te maken naar kunstgras, het lukt ons maar niet om gras mooi en levend te houden (ook groot deel door de puppy die er in gegraven heeft.. :lol: ), alleen vind ik het lastig om een keuze te maken waar ze te bestellen/halen. Iemand nog een goed adres? :)
even an end has a start

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven